De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Ahmed » 05/12/18, 20:16

Gratis bevestiging.
Uw "objectiviteit" is als het beoordelen van de behoeften van mensen, of deze nu onnodig zijn of niet: uw eigen subjectiviteit opgesteld als een universeel raster van criteria.

Ik zie het nut niet in om over de terminologie te kibbelen en geef de voorkeur aan de inhoud, of het nu wordt uitgedrukt als ecocide of vernietiging van de levensomstandigheden op aarde, het maakt mij niet uit...
Wat het tweede punt betreft, vrees ik dat u mij verkeerd hebt gelezen: het is niet alleen mijn standpunt (dat in deze kwestie eigenlijk weinig telt), maar dat van de ondernemers die op reclame rekenen om erin te slagen hun koopwaar te "verkopen". en die er een meer dan substantieel budget aan besteden. Zoals reeds vermeld zijn de strategieën voor het manipuleren van de psyche enorm vooruitgegaan, vanwege de enorme belangen die op het spel staan... Voor de rest kun je het bericht in kwestie nog eens herlezen... 8)

Wat betreft de boodschap van Sen-no-sen, die geen moeite zal hebben om u te antwoorden, ik vind het bedroevend dat u denkt dat u verplicht bent uw toevlucht te nemen tot een proces van intentie, gekoppeld aan een vrij gemakkelijk beroep op affecten: deze oude snaren zijn versleten (sic )...

Edit: verdubbeld in de post door Sen-no-sen!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par sen-no-sen » 05/12/18, 20:44

Ahmed schreef:Ik zie het nut niet in om over de terminologie te kibbelen en geef de voorkeur aan de inhoud, of het nu wordt uitgedrukt als ecocide of vernietiging van de levensomstandigheden op aarde, het maakt mij niet uit...


Door te kibbelen over de terminologie kun je het fonds evacueren, en dat is precies het doel! : Roll:
Hetzelfde geldt voor het gebruik van traumatische argumenten.
En het is weer hetzelfde met betrekking tot de RCA-gegevens: het is zoveel gemakkelijker om wetenschappelijke gegevens te bespreken* in plaats van na te denken over HET fundamentele probleem.


*Voor zover ik weet zijn er geen klimatologen aanwezig forumGezien de complexiteit van de verschijnselen zou het een goede gewoonte zijn om de beweringen in perspectief te plaatsen, vooral die van de minderheidsgroep, namelijk het klimaatscepticisme.
Aan de andere kant is het volkomen prijzenswaardig om jezelf toe te staan ​​twijfels te hebben, op voorwaarde dat deze deel uitmaken van een benadering van openheid, goede trouw en hartelijke uitwisselingen... klopt dat niet Exnihilo? :)
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Exnihiloest » 05/12/18, 21:07

sen-no-sen schreef:...
Door te kibbelen over de terminologie kun je het fonds evacueren, en dat is precies het doel! : Roll:
...

Het doel is dat iedereen begrijpt wat er wordt gezegd, en zoals uitgelegd aan degenen die geen oogkleppen of vooroordelen hebben, dat we de betekenis van de inhoud niet wijzigen door er woorden op te plaatsen die niet gepast zijn.
Alle pogingen tot opzet, en de jouwe is daarop geen uitzondering, zijn ongeldig.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Exnihiloest » 05/12/18, 21:26

Ahmed schreef:...
Ik zie het nut niet in om over de terminologie te kibbelen en geef de voorkeur aan de inhoud, of het nu wordt uitgedrukt als ecocide of vernietiging van de levensomstandigheden op aarde, het maakt mij niet uit...
Wat het tweede punt betreft, vrees ik dat u mij verkeerd hebt gelezen: het is niet alleen mijn standpunt (dat in deze kwestie eigenlijk weinig telt), maar dat van de ondernemers die op reclame rekenen om erin te slagen hun koopwaar te "verkopen". en die er een meer dan substantieel budget aan besteden. Zoals reeds vermeld zijn de strategieën voor het manipuleren van de psyche enorm vooruitgegaan, vanwege de enorme belangen die op het spel staan... Voor de rest kun je het bericht in kwestie nog eens herlezen... 8)
...

Als je de interesse in terminologie, de basis van taal en wederzijds begrip, niet ziet, is dat triest, en nog meer omdat ik het je heb uitgelegd: het verandert het uiterlijk van de achtergrond, een ideale methode om ons in de fout te laten gaan. voor lantaarns. Maar ik weet zeker dat je het goed weet. Ik zie liever een tartuffe-standpunt dan dat ik aandring op het behoud van de term 'ecocide' in plaats van 'ecologische schade', terwijl ik beweer dat de vorm secundair zou zijn!

Wat betreft punt twee: ik heb het al beantwoord, maar u bent blind voor de bezwaren. De meeste aankopen die we doen, vooral op internet, zijn niet het resultaat van reclame, omdat deze producten ons vaak onbekend zijn, net als de verkopers die zijn gegroepeerd op grote portalen zoals Amazon, Darty, FNAC. Er komen ook fabrikanten op, overgenomen door kleine verkopers, en door "mond-tot-mondreclame" kunnen "gebruikersrecensies" zonder reclame doorbreken onder de groten. Uiteraard maken de giganten nog steeds volop reclame, maar let op: het is vooral een gevecht tussen de grote jongens, iPhone versus Samsung bijvoorbeeld, dat nauwelijks iets verandert aan het resultaat: een Samsung of een iPhone hebben. Je blijft in een visie van de twintigste eeuw.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Ahmed » 05/12/18, 21:41

Ik heb zo weinig interesse in het behouden van de term "ecocide" (wat ik sowieso leuk vind!) dat ik voorstelde deze te vervangen door een andere passende term, zolang de inhoud maar gerespecteerd wordt! Wat de taal betreft, het is "de beste en slechtste dingen", zoals gezegd Aesop: het wordt gebruikt om elkaar te begrijpen... of omgekeerd!
Wat het tweede punt betreft, merk ik op dat de XXe eeuw is nog steeds zeer actueel en het is passend om daar rekening mee te houden. U herkent zelf de overheersende invloed van de media* bij het gunstig stemmen van de publieke opinie ten opzichte van de energietransitie...

*Misschien wil je mij uitleggen dat de media geen reclame maken? :D
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Exnihiloest » 05/12/18, 21:53

“ecologische schade” past bij mij. De term impliceert niet dat vernietiging het doel is, zoals ecocide suggereert.

Als uw “ecocide” wijdverspreid zou zijn, zouden we hier niet over praten. Je zit dus in een visie op de toekomst, zeker erg sci-fi, maar toch de toekomst. In dit geval kijken we naar trends en voorspelbare ontwikkelingen, en blijft de 20e eeuw het verleden.

Als de media reclame maken, dan zijn uw berichten hier dat ook. Zodra we communiceren, hebben we invloed, of het nu om geld of om meningen gaat.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Ahmed » 05/12/18, 22:20

Het feit van een generalisatie van ecocide onderstreept alleen maar dat het om meerdere aspecten van het leven gaat, en niet om een ​​‘perfectie’ in de verwezenlijking ervan (ik vond het niet gepast om dergelijk bewijsmateriaal nauwkeurig te formuleren).
Uiteraard is vernietiging niet het doel (déjà vu), maar vanaf het moment dat de relatie tussen extractivisme en de achteruitgang van de natuur is vastgesteld, en deze desalniettemin zo veel mogelijk voortduurt en zelfs versterkt, is het niet langer mogelijk om de kwestie van verantwoordelijkheid, wat ons heel dichtbij brengt waar het om ging...

Laten we alsjeblieft niet verwarren wat een van de drijvende krachten is van het exponentiële economisme en wat deel uitmaakt van de gemeenschappelijke essentie van levende soorten (uiteraard in zeer uiteenlopende mate).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par sen-no-sen » 05/12/18, 23:24

In de wetenschappelijke gemeenschap is er geen sprake van ‘eenvoudige ecologische schade’, maar van zesde fase van uitsterven, antropogene opwarming van de aarde, vermindering van landbouwgrond, ontbossing, watertekorten, verzuring van de oceanen enz... we zijn ver verwijderd van uw relativisme ExNihilo.

Als uw “ecocide” wijdverspreid zou zijn, zouden we hier niet over praten. Je zit dus in een visie op de toekomst, zeker erg sci-fi, maar toch de toekomst. In dit geval kijken we naar trends en voorspelbare ontwikkelingen, en blijft de 20e eeuw het verleden.

De voorspellingen met betrekking tot het klimaat, in termen van biodiversiteit of demografie, zijn niet misleidend; we zijn op weg naar een versnelling van de achteruitgang van ecosystemen.
Hoewel deze in bepaalde gebieden nog schuchter zijn, zijn ze in andere veel zichtbaarder, maar in laatstgenoemde gebieden zien we de hoogste concentraties van biodiversiteit (regenwouden, oceanen).
De vermenigvuldiging van zwakke punten dreigt te leiden tot gewelddadige verstoringen via overschrijding van drempels.
Voor het overige regeren is voorzien, wat zou je denken van een arts die, bij het observeren van uitzaaiingen en andere necrose, tegen zijn patiënt zou zeggen:Als uw kanker wijdverspreid was, zou u hier niet zijn! :frons:


In plaats van de feiten ervan te ontkennen, zou het sneller ex nihilo zijn om toe te geven dat uw visie op de dingen, om maar te zwijgen van uw ideologie, de ‘teleurstellingen’ ervan beschouwt als noodzakelijk voor de menselijke en technologische expansie en dat “Je kunt geen omelet maken zonder eieren te breken”.
Tot nu toe heb ik in al uw interventies geen andere substantie opgemerkt.

ecologische schade" past bij mij. De term impliceert niet dat vernietiging het doel is, in tegenstelling tot wat ecocide suggereert


Kunt u mij de definitie van het woord geven? maar. Bij voorbaat dank voor het vermijden van kopiëren en plakken, ik zou graag willen redeneren op basis van een wetenschappelijke benadering,dat wil zeggen fundamenteel, vooral vanuit het oogpunt van natuurkunde en biologie. :P
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Janic » 06/12/18, 09:15

We vragen ons af waar het delirium is! de nazi-procedures dienen niet de vegetarische zaak, waar ben je heen gegaan om zo'n visie op dingen te vinden.
Iedereen heeft het recht om te beweren ongeschoold te zijn, maar het minste van wat je doet als je een minimum aan respect voor anderen hebt, is om te controleren wat je zegt voordat je beschuldigt!
Deze man is sterk in koffie! Je brengt voortdurend veel valse dingen naar voren en je praat over onwetendheid, je praat over respect voor anderen door niet eens de mening van anderen te respecteren, en je beschuldigt iedereen van beschuldigingen terwijl je dat alleen maar zelf doet. Spiegels bestaan ​​en je moet ze gebruiken voordat je jezelf uitdrukt.
bijvoorbeeld deze parels in kwestie:
“Maar uiteindelijk willen deze mensen ons welzijn en hebben de vraag grondig bestudeerd: wie ben jij om hen in twijfel te trekken en jezelf toe te staan ​​deze consensus tegen te spreken? » Waarop ik dat reageer Ook ik heb de vraag veel bestudeerd. en dat het bedrog van deze enorme meerderheid van de orde van geloof en dogma is, en niet van de wetenschap. Zij geloven en beweren het te wetenDe geschiedenis is zo vol van zulke oneerlijke getuigen en kwaadaardige goeroes dat ik me opnieuw niet laat beetnemen."
Studeren in kwestie betekent niet het kopiëren en plakken van de site van een leugenaar, maar een aanzienlijk deel van je leven aan een bepaald onderwerp hebben besteed, en niet slechts een paar uur of minuten.
In het bijzijn van de wetenschappers die niet hebben begrepen dat de wetenschap slechts in kleine stapjes vooruitgaat en dat er talloze valse stappen zijn voordat we kunnen bevestigen dat we werkelijk vooruitgang hebben geboekt: de ideologen die wetenschappelijke publicaties alleen gebruiken zoals het hen uitkomt, om hun utopieën op ons af te dwingen, of de buitenstaanders van de media die hetzelfde doen om hun handel in catastrofisme te promoten, is maar één houding mogelijk: redelijke twijfel.

eh ja! Behalve dat deze filosofische redenering in beide richtingen werkt, want wie kan, volgens welke criteria (algemeen erkend als het bestaat?) zeggen dat het ene waar is en het andere onwaar, aangezien de wetenschap alleen maar van ontdekking naar ontdekking gaat, anders zouden we nog steeds alleen maar op het punt staan platte aarde of het houten wiel.

Maatregelen die geen enkel doel dienen, hoeven niet te worden uitgevoerd

Bravo, bravissimo, het enige dat overblijft is de toepassing ervan op verouderde overtuigingen, grotendeels achterhaald, afkomstig uit de diepten van de 19e eeuw, zoals vaccins die sommigen nog steeds verafgoden, ook al dienen ze geen ander doel dan mensen ziek te maken. is uiteraard het gewenste doel!!! :onheil:
Raad eens van wie dit proza ​​is, oh zo realistisch? Wat de auteur betreft is het weer een kwestie van stokken en rietjes!
Eh, ja, dat is goed van je, maar je past het zeker niet op jezelf toe!

“Erkend om zijn talent, ontving hij in 1978 de Nobelprijs voor de Literatuur. Maar deze schrijver is net zo beroemd om zijn activisme: als overtuigd vegetariër aarzelt hij niet om vergelijkingen met de praktijken van het naziregime tegenover zijn volk te gebruiken. de uitbuiting van dieren aan de kaak stellen."
http://www.neoplanete.fr/celui-qui-comp ... slachthuizen/

Het gaat er niet om het onderwerp te reduceren tot een individu, ook al is zijn toespraak, die het voorbeeld van het nazisme neemt, niet origineel in termen van geweld gericht tegen een bepaalde categorie individuen en voor zover we kunnen teruggaan in de tijd. geschiedenis van ‘nazismes’ en er waren er genoeg.
Wat is de kern van de zaak, het is het geweld zelf, minder dan dit geweld of dit geweld daar of een ander.
Si Jij bent voor radicaal geweld, niet iedereen is zoals jij, of het nu om andere dieren gaat (de mens is biologisch ook een dier...en voor de rest ook) als om zijn medemensen, of die nu zwart van huid zijn, geel, of anderszins. een andere cultuur.
Het is dus voldoende om de vraag om je heen te stellen: als elke ketellapper het tot slaaf gemaakte dier zou vermoorden voor voedseldoeleinden, zou er een brutale en significante conversie plaatsvinden van gewone "gastronomen" in VG, omdat er een belangrijk verschil is tussen direct doden en plaats eenvoudigweg een abstract stuk dat voor dit doel is voorbereid in de pan.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Exnihiloest » 06/12/18, 11:42

Geschiedenis:

- "JIk betreurde de beruchte praktijken van het praten over nazi-procedures in slachthuizen om de vegetarische zaak te verdedigen.
Ik ben het niet die ze heeft uitgevonden, deze methoden, ik ben niet die het amalgaam maakt
"

Exnihiloest

- "Nazi-procedures dienen niet de vegetarische zaak, waar heb je zo’n visie op de dingen vandaan?"
Janic

- " “Zes miljoen Joden stierven in de concentratie kampen, maar zes miljard rotisseriekippen zullen dit jaar in sterven Slachthuizen ».
Ingrid Newkirk, voorzitter van People for the Ethical Treatment of Animals (PETA), a veganistisch"
Exnihiloest
- "“Erkend om zijn talent, hij [Isaac Bashevis-zanger] ontving in 1978 de Nobelprijs voor de Literatuur. Maar deze schrijver is net zo beroemd om zijn activisme: in overtuigd vegetariër, hij aarzelt niet om vergelijkingen te maken met praktijken van het naziregime tegenover zijn volk om aan de kaak te stellen uitbuiting van dieren. '
http://www.neoplanete.fr/celui-qui-comp ... slachthuizen/"
Exnihiloest

"Je zegt de hele tijd veel valse dingen"
Janic

------------------------
Deze laster van Janic gaat de grenzen te buiten. Laster, overstroming en ontkenning van de feiten zijn zijn methoden, terwijl ik zojuist mijn goede trouw heb getoond: vegetariërs verwarren duidelijk nazi-praktijken met onze behandeling van dieren, dat is algemeen bekend!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten