De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Exnihiloest » 29/11/18, 16:58

Ahmed schreef:Janic, Je schrijft:
Milieubewegingen dienen meer om onze verantwoordelijkheid in de wereld te heroverwegen nos acties...(


Mensen kiezen met volledige kennis van zaken en net zo bewust als milieuactivisten, ook na reflectie, en ook na het nemen van hun verantwoordelijkheden, voor levensstijlen die niet de goedkeuring hebben van deze milieubewegingen.
Deze mensen zouden dus, volgens diezelfde milieubewegingen, niets verkeerds hebben begrepen of gedacht, en zouden dat daarom moeten doen.”redenken dat het hun verantwoordelijkheid is om het in overeenstemming te brengen met het dogma van deze ecologische bewegingen. Er is geen ander pad mogelijk dan dat van hen, alleen zij hebben gelijk, alleen zij zouden weten hoe ze moeten denken. Het is typerend voor een intellectueel despotisme dat we vaak tegenkomen onder degenen Ik zou fundamentalistische ecologen willen bellen.

Ja, er bestaat inderdaad een enorme strategie om verantwoordelijkheid af te leiden op individueel niveau*, ten koste van een goede mondiale analyse; de vernietiging van de levensomstandigheden is geen probleem dat voortkomt uit een gebrek aan moreel, zou ik eraan willen toevoegen: ongeacht het machtsniveau, aangezien degenen die functies van overheersing uitoefenen** zelf gedomineerd*** worden door determinismen waaraan zij trouw verschuldigd zijn, op straffe van ontslag.

* Dit leidt tot de gebruikelijke litanie van ‘kleine gebaren voor de planeet’, die totaal niet in overeenstemming zijn met de omvang van de problemen en die juist vanwege hun onschadelijke karakter op grote schaal in de media worden gepromoot.
** Het is de fout van de ingekorte analyse die de 1% of de ‘bankiers’ veroordeelt door deze mensen te essentialiseren in plaats van te begrijpen dat zij slechts een perfect vervangbare functie vervullen: als men alleen maar de details waarneemt, blijven we blind voor het systeem dat configureert het.
*** Dit is de reden waarom een ​​werkelijk emancipatorische gedachte alleen als totaal kan worden opgevat en niet kan functioneren, zoals momenteel het geval is, door antithese en uitsluiting van de ‘vijanden van het Volk’ (om een ​​kortere weg te gebruiken).

En afgezien van deze litanie "het is de schuld van het systeem", wat bepleit u dan?
Omdat we niet uit de dij van Jupiter hoeven te komen om te zeggen dat bijna niets goed gaat. Aan de andere kant, door geloofwaardige oplossingen te bieden waar mensen zich aan zouden houden, en door gedrag te vertonen dat in overeenstemming is met wat wij aanbevelen, zie ik daar echt niet veel mensen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Gaston » 29/11/18, 17:08

Exnihiloest schreef:Dit is typerend voor een intellectueel despotisme dat we vaak tegenkomen onder degenen die ik fundamentalistische ecologen zou willen noemen.
We kunnen precies hetzelfde schrijven door de kampen om te keren (de Amerikanen die kits installeren om hun pick-ups zwart te laten roken als ze bijvoorbeeld fietsers inhalen).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Exnihiloest » 29/11/18, 17:22

Gaston schreef:
Exnihiloest schreef:Dit is typerend voor een intellectueel despotisme dat we vaak tegenkomen onder degenen die ik fundamentalistische ecologen zou willen noemen.
We kunnen precies hetzelfde schrijven door de kampen om te keren (de Amerikanen die kits installeren om hun pick-ups zwart te laten roken als ze bijvoorbeeld fietsers inhalen).

Ik zie het verband niet tussen dat en een eis van de ene naar de andere kant."REdenken" wat ze al hebben gedacht.
"Heroverweeg, heroverweeg, en totdat u het met ons eens bent, heroverweeg dan nog eens": zo voel ik me, een intellectueel depotisme, als mensen beweren dat ik betaald zou worden door de olie-industrie, dat ik de dood van de planeet zou willen, of ronduit dat ik gecensureerd zou moeten worden.
En uit mijn lezingen hier en daar op het WEB merk ik dat ik lang niet de enige ben.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par sen-no-sen » 29/11/18, 17:32

Exnihiloest schreef:Als u nu het reeds gevraagde bewijs levert voor wat u beweert, namelijk dat Lindzen ons opzettelijk heeft misleid (tenzij u niet wist wat 'misleiden' werkelijk betekent?), blijf ik open. Voor het overige interesseren inquisitieprocessen waarbij grof gekibbel betrokken is, mij niet.


Je probeert opnieuw de kwestie te verwarren door mij te beschuldigen van mijn bedoelingen via een misleidende gevolgtrekking die erop gericht is mij te laten zeggen wat ik niet heb gezegd.
Ik heb hier al geantwoord:
Trouwens, na het bekijken lijkt het mij dat R.Lindzen het heeft over "het bevorderen van de omverwerping van de industriële samenleving".

In mijn eerste opmerking werd echter het idee van ‘industriële zelfmoord’ genoemd, dat volkomen onjuist is.
Wat betreft het idee van enige bevordering van de omverwerping van de industriële samenleving, zou iemand mij moeten demonstreren ondersteunende feiten Wie zijn de machtige mensen in deze wereld die er reclame voor maken! Greenpeace laat dit discours al minstens twintig jaar varen!


Het lijkt erop dat ik een tekst van de baas van Total stroomopwaarts heb geplaatst waarin hij spreekt over "kansen" met betrekking tot de RCA, er zijn nog een groot aantal anderen die in deze richting gaan, bovendien benadrukken zelfs de milieubewegingen het idee groen bedrijf als motor voor werkgelegenheid en innovatie.
De economische voordelen van de strijd tegen klimaatverandering worden onderschat, zo blijkt uit onderzoek
Volgens de Global Commission on the Economy and Climate worden deze voordelen tegen 26 wereldwijd op 000 biljoen dollar geschat.

https://www.francetvinfo.fr/meteo/climat/les-benefices-economiques-de-la-lutte-contre-le-changement-climatique-sont-sous-estimes-selon-une-etude_2926009.html

We zijn dus nog heel ver verwijderd van de zelfmoord van de industriële samenleving! : Lol:




Er is geen ander pad mogelijk dan het hunne, alleen zij hebben gelijk, alleen zij kunnen denken. Dit is typerend voor een intellectueel despotisme dat we vaak tegenkomen onder degenen die ik fundamentalistische ecologen zou willen noemen.


Zoals genoemd Gaston kan precies dezelfde opmerking maken in de tegenovergestelde richting... : Roll:
Kent u de uitdrukking:Doe wat ik zeg, niet zoals ik doe. : Lol:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Janic » 29/11/18, 17:33

als mensen beweren dat ik betaald zou worden door de olie-industrie, dat ik de dood van de planeet zou willen, of zelfs dat ik gecensureerd zou moeten worden.
En uit mijn lezingen hier en daar op het WEB merk ik dat ik lang niet de enige ben.
Zou jij niet de enige zijn die betaald wordt door de olie-industrie?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Exnihiloest » 29/11/18, 18:11

sen-no-sen schreef:...
Je probeert opnieuw de kwestie te verwarren door mij te beschuldigen van mijn bedoelingen via een misleidende gevolgtrekking die erop gericht is mij te laten zeggen wat ik niet heb gezegd.
Ik heb hier al geantwoord:
Trouwens, na het bekijken lijkt het mij dat R.Lindzen het heeft over "het bevorderen van de omverwerping van de industriële samenleving".


Mij ​​beschuldigen van “proberen de vis te verdrinken” is weer een poging tot opzet.

Dat Lindzen spreekt over “het bevorderen van de omverwerping van de industriële samenleving” maakt hem niet tot iemand die ons wil misleiden. Dit is zijn standpunt (dat ik deel om vele malen genoemde redenen, de instrumentalisering van de ecologie door een politieke ideologie, het ecologisme).

Sorry, maar ik zie geen enkel bewijs in wat u schrijft dat Lindzen ons zou willen misleiden. Ik zie er ook niets in wat hij schrijft. En ik zie geen enkel motief van zijn kant om het te doen.

Uw beschuldigingen zijn oneerlijk.

Ik wacht nu dus op een reactie op deze video waarin wordt gesteld dat, ook al zijn we het misschien niet allemaal eens, er in ieder geval wordt aangenomen dat we van goede wil zijn. Er is geen debat mogelijk als je uitgaat van het principe dat de tegenpartij de wereld wil misleiden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par sen-no-sen » 29/11/18, 18:35

Exnihiloest schreef:Uw beschuldigingen zijn oneerlijk.
Ik wacht nu dus op een reactie op deze video waarin wordt gesteld dat, ook al zijn we het misschien niet allemaal eens, er in ieder geval wordt aangenomen dat we van goede wil zijn. Er is geen debat mogelijk als je uitgaat van het principe dat de tegenpartij de wereld wil misleiden.


Gezien het feit dat je niet probeert te begrijpen wat ik zeg door mijn woorden te verdraaien, moet ik concluderen dat je geen argumenten hebt en dat je je gebruikelijke tirades gebruikt om eruit te komen, het is aan het sofisme, het syllogisme te zeggen het valse dilemma, de beproeving van de intentie, enzovoort!
Dat ben jij klimaatscepticus vormt geen probleem, iedereen is vrij om te denken wat hij of zij wil, maar waar de zaken vastlopen is het gebruik dat je maakt van de manipulatiemethoden die niet veel mensen op het verkeerde been zetten. forum.
Dus als je vreedzaam wilt kunnen uitwisselen, moet je er misschien aan denken om je relatie met anderen te herzien... want dat is jammer, want het hebben van een dissonante stem is nogal gunstig voor de productie van ideeën.

Dat Lindzen spreekt over “het bevorderen van de omverwerping van de industriële samenleving” maakt hem niet tot iemand die ons wil misleiden.

Er is al sprake van het bevorderen van de omverwerping van de industriële samenleving en geen zelfmoord van de industriële samenleving, dus je hebt een gevolgtrekking gemaakt.
Mijn eerste opmerking over het bedrieglijke aspect was gebaseerd op dit idee van ‘industriële zelfmoord’, dus probeer mij niet te beschuldigen van intentie met betrekking tot wat ik niet zou hebben gezegd over R.Lindzen.
Op dit laatste punt vermeldde ik dat er in de machtskringen (omdat de mening van een paar decreten nauwelijks meetelt in het politieke spectrum!) geen mensen bestonden die een dergelijke "omverwerping" zouden propageren.
In het geval van milieu-NGO’s is het precies hetzelfde:Greenpeacede WWF en anderen promoten dit soort dingen helemaal niet, daarom is een dergelijke bewering ongegrond.
Het is dubbel ongegrond gezien de goede economische gezondheid van grote industriële groepen die, zoals hierboven vermeld, het zien als een uitstekende manier om hun concurrenten uit te schakelen en hun portemonnee te diversifiëren.

Het milieubewustzijn dat u bekritiseert, is in werkelijkheid een ‘goed bedacht" gericht op het mogelijk maken van de economische transitie via een ecologisch scherm.
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Exnihiloest » 29/11/18, 18:45

Lindzen wil ons bedriegen, of niet?
Ik begreep je antwoord niet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par sen-no-sen » 29/11/18, 18:52

Exnihiloest schreef:Lindzen wil ons bedriegen, of niet?
Ik begreep je antwoord niet.


Hem ken ik niet, maar jij zeker wel! : Lol:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Exnihiloest » 30/11/18, 17:57

sen-no-sen schreef:
Exnihiloest schreef:Lindzen wil ons bedriegen, of niet?
Ik begreep je antwoord niet.


Hem ken ik niet, maar jij zeker wel! : Lol:

Ben zie ...
En je wilt je opmerkingen over Lindzen niet accepteren, nog steeds in het argumentum ad personam, geen punt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx en 116 gasten