De gevaren van de homeopathie en voedsel alternatieven

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De gevaren van homeopathie en voedsel alternatieven




par Janic » 30/10/21, 13:32

abcon
dus als het zo goed werkt, wat verhindert dan een echt dubbelblind experiment met een significante steekproef?
zou je bereid zijn om een ​​experiment te doen waarbij we je tube lenen en deze, of niet, (willekeurig) vervangen door een tube suikerkorrels zonder enig actief ingrediënt, en we kijken of dat een verschil maakt?
en de koning van de klootzakken voegt eraan toe, waarmee hij nogmaals zijn totale onwetendheid toont over wat homeopathie is (maar we kunnen niet beter verwachten!)
de praktijk van placebo maakt deel uit van de vergelijkingselementen tussen actieve producten en producten zonder gerichte acties in de homeopathie. Maar deze engerd weigert het onderwerp te bestuderen ondanks de belangrijke documentatie en ervaringen van miljoenen receptenfeedback. maar op een dag stom, altijd stom de bouzo! :onheil:
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28737
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5542

Re: De gevaren van homeopathie en voedsel alternatieven




par Obamot » 30/10/21, 18:16

Macro schreef:Kleine persoonlijke ervaringsfeedback ....

Al meer dan twee maanden heb ik last van pijn in de gewrichten en spieren ... Drie consulten bij de dokter, bloedonderzoek, röntgenfoto van de aangetaste gewrichten, röntgenfoto van de lumbale wervelkolom die het verschijnen van artrose laat zien op het niveau van mijn twee operaties van hernia's (L4 / L5; L5 / S1) van 20 jaar ... Onderzoek van pathologieën zoals reuma, polyartryt ... Niets niets, behalve een tekort aan vitamine D (behandeling maakte herstel van bloed en hop het is ok) ... Ontstekingsremmende behandeling, eerst met natrium naproxen ... niets beter ... De pijnen worden intenser, zou diclofenac ... En het gaat door ... De indruk van 'een kromming zijn van de tenen tot de oren, onmogelijk om 's morgens mijn sokken aan te trekken om een ​​vaders schoen te strikken, ik bewoog me als een bedlegerig persoon tot 14 uur, onmogelijk om mijn hand plat op mijn hoofd te leggen vanwege de pijn ... maandag de pijnen nemen toe .. Nieuw recept we gaan naar corticosteroïden ... dinsdag niet beter om te zienerger een wrak ... Woensdag idem ... Helle donderdagochtend om 11 uur nauwelijks de mobiliteit van een eerste generatie playmobil (degene die de twee verenigde benen had en de handvatten die niet draaiden) Rond 10 uur ... vind ik in mijn zak een tube 9ch arnica (die ik als een preventieve maatregel had voor pijntjes en kwalen tijdens het klimmen zoals mijn vrienden maar die ik lange tijd niet of heel weinig heb genomen omdat ik niet overtuigd was) ... Zou 10granules onder de tong. . .In de avond :schok: :schok: :schok: Ik had mijn mobiliteit herwonnen :schok: en de pijnen waren bijna verdwenen :schok: Ik kon mijn handen weer op mijn hoofd leggen of mijn veters strikken ... om 15 uur korrels ... kwam thuis om 18 uur ... Bijna als nieuw ... Ik kon zelfs aan mijn motor sleutelen om hem te verplaatsen ( 120kg), was hem met een karcher, doe een beetje onderhoud (smeren ...) klim erop zonder een trapladder (zadelhoogte 90cm) en start hem zelfs (enkele cilinder 500cm3 beginnend met de kapotte automatische decompressor kick) en maak zelfs een kleine toren om het kettingvet te centrifugeren : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: ...
Vrijdagochtend ... Voor bullshit moet natuurlijk betaald worden : Cheesy: : Cheesy: Opstaan ​​best ingewikkeld, corticosteroïden bij het ontbijt ... om 9 uur altijd hetzelfde ... Arnica: 30 uur later rende ik als een konijn (in ieder geval een oud konijn) ... Van Arnica elke 1 tot 6 uur .. En zelfs als ik geen olympische vorm heb ... leef ik weer ... En ik denk dat ik nu de oorsprong van de pijn weet omdat er alleen ter hoogte van de onderrug stijfheid is ...

Nou... Er komen nog consulten en beeldvorming (maar het duurt lang om afspraken te krijgen)... Er is waarschijnlijk niets genezen... Maar in ieder geval... Zelfs ik ben nogal kritisch over deze therapieën. .. Hier ben ik verbaasd ... Er is echt een GROOT verschil tussen met en zonder ...
Hoi Makro. Zelfs als het kan : Arrowd:

Net zoals ik regelmatig weiger te zeggen:
- "Neem vitamine D en C en heb een goede winter ..."

Ik zou weigeren te zeggen:
- "Neem homeopathie en het zal je weer op de been helpen ..."
Het kwaad van de beschaving is multifactorieel, dit is een van de redenen, een andere is dat we niet allemaal op dezelfde manier metaboliseren.
Het aanpakken van een enkel tekort (vitamine D) spreekt ALLEEN voor een vitamine "D" -tekort, niets anders.

En ook in uw anamnese is er een verleden dat bepaalde excessen vertoont. Zou er een boemerangeffect op lange termijn zijn of iets anders?

Maar er is tenminste één ding dat je kunt proberen... Het is om de consumptie van pasta, brood, pizza en ander gebak te verminderen!
Ik zeg dat, ik zeg niets, ik ken je verbruik niet, gewoon een intuïtie...

Als je het wilt proberen, zou het beter zijn om het HEEL geleidelijk te doen, want er is een verslaving aan het eten van lijm (zetmeel) en het "snuiven" ervan (ik maak geen grapje). We hebben compensatiemechanismen, wanneer we een "drug" verlaten, leidt ons lichaam ons naar een andere "afhankelijkheid", aangezien zijn taak, zijn specialiteit, is om "het evenwicht te herstellen"... (de basis van medicijnstress)

Als je geïnteresseerd bent in het onderwerp (en het kan acht van de tien keer lukken)... Wat je moet weten:
— De behoefte aan granen (ten onrechte "langzame suikers" genoemd omdat ze in het eerste deel van het spijsverteringskanaal worden geassimileerd) is 15 g/maaltijd.
— we kunnen iets meer verhogen, tot 50gr/dag, afhankelijk van de specifieke fysieke behoeften, tijdens het spenen, maar het is beter om te vervangen door wortelgroenten, aardappelen, rapen, wortelen...
— het is geen kwestie van op “dieet” gaan, dus van gefrustreerd raken, maar van het geleidelijk vervangen door een “geschikter” dieet
— het is dus een kwestie van het met plezier en een verzadigd gevoel doen.
- je kunt een kleine molen kopen en je graan malen in plaats van "verwerkte granen" (lijm) te eten.
— bewerkte granen zijn ook krachtige ontstekingsproducten en verzuren de voedselbolus.
- in geval van een onstuitbare behoefte (een verlangen naar cake, brood, enz.) moet je nooit proberen te weerstaan) hij geeft toe aan smaakplezier en hervat dan zijn "dieethervorming". Dit is een normale reactie, het is gemakkelijker om toe te geven omdat gefrustreerd raken het fenomeen zal versterken.

In de VS is de huidige slogan:

GEEN GRAAN, GEEN BROOD
=> geen graan => geen pijn...

E7C5F031-5EE6-4C21-BE8C-7C4A3AEFFCEE.jpeg
E7C5F031-5EE6-4C21-BE8C-7C4A3AEFFCEE.jpeg (287.39 Kio) Consulté 1661 fois


Kun je dit geleidelijk proberen en ons erover komen vertellen zodra het beter wordt...? Er zijn mensen die suggereren dat het na 30 dagen beter wordt, het is te ambitieus... Minimaal 2 of 3 maanden, en dan doorgaan als het lukt natuurlijk...

PS: ik beweer niet dat dit het enige is wat je in jouw geval kunt doen, maar je graanconsumptie verlagen is VEILIG.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De gevaren van homeopathie en voedsel alternatieven




par Janic » 30/10/21, 19:59

obamot
Ik zou weigeren te zeggen:
- "Neem homeopathie en het zal je weer op de been helpen ..."
Het kwaad van de beschaving is multifactorieel, dit is een van de redenen, een andere is dat we niet allemaal op dezelfde manier metaboliseren.
Moeilijk moeilijk! Wat u hier zegt, is moeilijk te ondersteunen en te betwisten.
H blijft, ondanks meer dan een eeuw bestaan, een mysterie omdat het in tegenspraak is met geneeskunde A die redeneert op niet-toepasbare criteria in H, zoals de onzin verteld door ABCile die er niets van af weet.
Zeker de stofwisseling van wat wordt opgenomen is belangrijk, maar juist niet de enige en een dokter H (of A) is er niet om diëtetiek te doen (afgezien van een paar zeldzame medici die geïnteresseerd zijn in het onderwerp, en toch vaak de officiële) wat ons hier niet interesseert.)
In feite is een arts als een monteur: hij onderhoudt of repareert voertuigen, maar hij kan de eigenaar geen rijstijl opleggen die is aangepast aan de goede werking van de machine.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28737
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5542

Re: De gevaren van homeopathie en voedsel alternatieven




par Obamot » 30/10/21, 20:17

Integendeel, de bedoeling achter mijn volledige citaat is dit : Arrowd:
obamot schreef:[...] Zelfs als het het kan : Arrowd: [...]
Ik zou weigeren te zeggen:
- "Neem homeopathie en het zal je weer op de been helpen ..."
Het kwaad van de beschaving is multifactorieel, dit is een van de redenen, een andere is dat we niet allemaal op dezelfde manier metaboliseren.

[+al de rest...]

Ik hoor net dat het therapeutisch arsenaal (tegenwoordig) moeilijk te beperken is tot één aspect van de verschillende medische benaderingen, gezien de lange lijst die Macro aansnijdt.

Ik hoop dat dit in het licht hiervan ook wordt begrepen als een poging om het grootste probleem aan te pakken: de vermindering van de consumptie van suikers in al hun getransformeerde vormen... In het algemeen verlicht het, wanneer we dit doen, het lichaam volledig verzadigd , en het komt zeer zelden voor dat het niet resulteert in een gunstig effect...

===============///===============
Zonder categorisch te willen zijn, blijft de homeopathische benadering interessant, maar niet wanneer het hormonale problemen betreft (oorzaken en implicaties bij pre-diabetes bijvoorbeeld...)
=> ”Dankzij twee hormonen komt de bloedsuikerspiegel altijd weer op een normaal niveau”

Er is ook het mechanisme van "beloning” die wordt getroffen, evenals degenen die verband houden met stress.
Blijft het interessant als het daar niet over gaat? Misschien als je het zou kunnen toelichten, vriend?
===============///===============
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De gevaren van homeopathie en voedsel alternatieven




par Janic » 30/10/21, 20:32

obamot
Ik hoop dat dit in het licht hiervan ook wordt begrepen als een poging om het grootste probleem aan te pakken: de vermindering van de consumptie van suikers in al hun getransformeerde vormen... In het algemeen verlicht het, wanneer we dit doen, het lichaam volledig verzadigd , en het komt zeer zelden voor dat het niet resulteert in een gunstig effect...
we hebben allebei deze belangrijke aspecten grotendeels in zichzelf gezien. Maar ik plaatste mezelf vanuit het standpunt van de dokter die de plicht heeft om een ​​persoon die pijn lijdt te "behandelen", zelfs in levensgevaar. Een goed advies, voor later, is niet de urgentie van het moment.
Dus je moet de twee onderwerpen scheiden (niet zoals de andere klootzakauteur van dit stomme onderwerp), aangezien ze niet direct met elkaar verbonden zijn op het moment van de behandeling.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28737
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5542

Re: De gevaren van homeopathie en voedsel alternatieven




par Obamot » 30/10/21, 21:05

Het zou goed zijn om dit draadje op slot te doen. En stop met voeren. Daar ben ik het mee eens.

Vooral omdat het achterhaald is posting.php?mode=edit&f=57&t=15225&p=472418
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De gevaren van homeopathie en voedsel alternatieven




par Janic » 31/10/21, 07:55

obamot
Zonder categorisch te willen zijn, blijft de homeopathische benadering interessant, maar niet wanneer het hormonale problemen betreft (oorzaken en implicaties bij pre-diabetes bijvoorbeeld...)
=> ”Dankzij twee hormonen komt de bloedsuikerspiegel altijd weer op een normaal niveau”
In H (niet alleen haar) moeten we stoppen met denken als een allopaat en zijn visie op organen, op biochemische verbindingen (een verfoeilijke term trouwens) maar in termen van energie bijvoorbeeld, waar organen tekort schieten, zoals de toekomstige leden die niet gewend zijn en die dan moeten worden ondersteund door compenserende apparaten, wat het geval is bij diabetes of wat dan ook.
H wordt, net als andere technieken en middelen, gebruikt om de locomotief weer op het spoor te krijgen zodat het systeem daarna weer normaal kan werken, zonder tussenkomst van buitenaf (zolang dit nog mogelijk is als de "boosdoeners" deze functies niet definitief hebben beschadigd. )
Er is ook het "beloningsmechanisme" dat wordt beïnvloed, evenals die gerelateerd aan stress.
Natuurlijk ! Behalve dat het vaak moeilijk is om te weten of dit gevolgen of oorzaken zijn.
H houdt echter geen rekening met deze aspecten, die door andere benaderingen kunnen worden gereguleerd, maar legt verbanden tussen de "tekens" die door een patiënt worden gepresenteerd en zijn overeenstemming met een bestaande remedie en of hij is gekozen en aangepast, de tekens, tegelijkertijd verdwijnen de manifestaties van wanorde! Wat niet vooruitloopt op de voortzetting die zal afhangen van andere benaderingen, diëtetiek, osteopathie, ontspanning, enz... alle bestaande reeks technieken en middelen om zoveel mogelijk een terugkeer van de waargenomen pathologieën te vermijden.
Blijft het interessant als het daar niet over gaat? Misschien als je het zou kunnen toelichten, vriend?
Onmogelijk om te ontwikkelen aangezien deze H-producten momenteel volledig buiten de westerse gewoonten van allopathische zorg vallen. Het pad van de kwantumnatuur is interessant, maar wordt nauwelijks benut. We blijven daarom achter met de conclusie dat het werkt ", periode!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28737
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5542

Re: De gevaren van homeopathie en voedsel alternatieven




par Obamot » 31/10/21, 15:49

Janic schreef:obamot
Zonder categorisch te willen zijn, blijft de homeopathische benadering interessant, maar niet wanneer het hormonale problemen betreft (oorzaken en implicaties bij pre-diabetes bijvoorbeeld...)
=> ”Dankzij twee hormonen komt de bloedsuikerspiegel altijd weer op een normaal niveau”
In H (niet alleen haar) moeten we stoppen met denken als een allopaat en zijn visie op organen, op biochemische verbindingen (een verfoeilijke term trouwens) maar in termen van energie bijvoorbeeld, waar organen tekort schieten, zoals de toekomstige leden die niet gewend zijn en die dan moeten worden ondersteund door compenserende apparaten, wat het geval is bij diabetes of wat dan ook. Het is inderdaad het proberen waard, ik heb er niets op tegen behalve de gebruikelijke voorzorgsmaatregelen...
H wordt, net als andere technieken en middelen, gebruikt om de locomotief weer op het spoor te krijgen zodat het systeem daarna weer normaal kan werken, zonder tussenkomst van buitenaf (zolang dit nog mogelijk is als de "boosdoeners" deze functies niet definitief hebben beschadigd. )
Er is ook het "beloningsmechanisme" dat wordt beïnvloed, evenals die gerelateerd aan stress.
Natuurlijk ! Behalve dat het vaak moeilijk is om te weten of dit gevolgen of oorzaken zijn.
H houdt echter geen rekening met deze aspecten, die door andere benaderingen kunnen worden gereguleerd, maar legt verbanden tussen de "tekens" die door een patiënt worden gepresenteerd en zijn overeenstemming met een bestaande remedie en of hij is gekozen en aangepast, de tekens, tegelijkertijd verdwijnen de manifestaties van wanorde! Wat niet vooruitloopt op de voortzetting die zal afhangen van andere benaderingen, diëtetiek, osteopathie, ontspanning, enz... alle bestaande reeks technieken en middelen om zoveel mogelijk een terugkeer van de waargenomen pathologieën te vermijden. Ik ken deze volgorde niet om te doen, degene die ik ging raadplegen had "waarschijnlijke oorzaken" geïdentificeerd en vervolgens alles tegelijkertijd "behandeld" en beoordeeld welke oorzaken moesten worden geëlimineerd ...
Blijft het interessant als het daar niet over gaat? Misschien als je het zou kunnen toelichten, vriend?
Onmogelijk om te ontwikkelen aangezien deze H-producten momenteel volledig buiten de westerse gewoonten van allopathische zorg vallen. Het pad van de kwantumnatuur is interessant, maar wordt nauwelijks benut. We blijven daarom achter met de conclusie dat het werkt ", periode!
Zo zal het zijn : Idee: 8)
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De gevaren van homeopathie en voedsel alternatieven




par Janic » 31/10/21, 18:12

obamot
Ik ken deze volgorde niet om te doen, degene die ik ging raadplegen had "waarschijnlijke oorzaken" geïdentificeerd en vervolgens alles tegelijkertijd "behandeld" en beoordeeld welke oorzaken moesten worden geëlimineerd ...
niet erg duidelijk!
Echter, "homeopathische" benaderingen zijn sinds Hahnemann geëvolueerd om allopathische methoden te benaderen door zich te richten op bekende ziekten en niet langer op tekenen die specifiek zijn voor elk individu en dus voor een of meer specifieke remedies of iets dergelijks.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De gevaren van homeopathie en voedsel alternatieven




par ABC2019 » 14/05/22, 17:17

een kleine bloemlezing van de meest absurde/weerzinwekkende homeopathische specialiteiten:



Ik ben om twee redenen geïntrigeerd door nr. 4 (röntgenfoto's) en nr. 1 (zwart gat licht (sic!))
a) Hoe worden ze gemaakt?
b) wie heeft dat kunnen vinden, zeker niet Hahnemann noch "volkswijsheid", die duidelijk geen zwarte gaten of röntgenstraling kende, maar dan... wie? maar wie ? :schok:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Robob en 204 gasten