Zoek gevonden 23 resultaten

par groar
24/05/09, 07:07
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Weerrecords voor de grote steden van Frankrijk
antwoorden: 1
views: 7893

'rci voor de pagina :) Voor mij werkte de link niet, maar zo kom je er: . van http://www.procopi.com/ klik op de Franse vlag. klik op “VERWARMING & ONTVOCHTIGINGSONDERZOEK”. klik op "Lijst met weerstations" De laatste kolom van...
par groar
04/12/08, 22:10
Forum : Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: het maken van een object of een installatie
onderwerp: Recorder en langdurige temperatuurbewaking
antwoorden: 43
views: 30900

Heb je voor de rest nog andere ideeën om te meten? Iets wat ik graag zou willen doen is tegelijkertijd op 1 meter hoogte en dicht bij het plafond meten om het temperatuurverschil te zien. Doe dan hetzelfde nog een keer, maar dan met de plafondventilator geactiveerd om v...
par groar
01/12/08, 13:18
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Productie van fotovoltaïsche zonnepanelen
antwoorden: 36
views: 15234

Teigetje, ik heb je mijn cijfers gegeven, ik wacht op de jouwe. Bij 1100€ thermisch duurt het 6,9 jaar voordat ik winstgevend ben. Oké, het is financieel winstgevend en dat is wat ik zei. Toon mij nu een professional die voor deze prijs een kwaliteitssysteem installeert. De goedkoopste zijn...
par groar
29/11/08, 08:55
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Productie van fotovoltaïsche zonnepanelen
antwoorden: 36
views: 15234

Betalen voor een deel van hun overvolle vuilnisbakken? Er zijn maar een paar wijken in Frankrijk waar je per gewicht betaalt voor het afval dat je door de gemeente hebt opgehaald en verwerkt. De vuilniswagen heeft een weegschaal in de hefarm en een lezer om het afval te herkennen. Zoals 99,99% van de Fransen...
par groar
28/11/08, 22:10
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Productie van fotovoltaïsche zonnepanelen
antwoorden: 36
views: 15234

Ik heb terecht gezegd dat PV- en thermische panelen zonder hulp niet financieel rendabel zijn (tenzij je alles zelf doet, zelfs als je het goedkoopste materiaal gebruikt), maar dat ze ecologisch rendabel zijn. Als je nog een voorbeeld wilt van financiële onrendabiliteit van PV-panelen: ik had...
par groar
28/11/08, 16:02
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Productie van fotovoltaïsche zonnepanelen
antwoorden: 36
views: 15234

Ik ga schijten op het graf van PV. Gregconstruct, ik denk dat je bedoelde "Ik ga schijten op het graf van PV". Serieus, ik begrijp niet hoe je dat kunt zeggen terwijl je je handtekening hebt, wat ik zo waar vind. Heeft u een inschatting van de besparing op CO2 en radioactief afval?
par groar
28/11/08, 13:37
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Productie van fotovoltaïsche zonnepanelen
antwoorden: 36
views: 15234

Wat betreft winstgevendheid

en je installatie kost 5000 euro, waar breng je die heen?? de mijne kostte me slechts 1100 euro, 4m2 ballonsensor van 200 liter en accessoires. Nou, elk bedrijf of vakman dat ik heb gezien :( Wordt het geïnstalleerd door een professional voor € 1100,- of is het zelfinstallatie? Persoonlijk ben ik niet thuis...
par groar
28/11/08, 13:23
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Productie van fotovoltaïsche zonnepanelen
antwoorden: 36
views: 15234

Christophe, met 51Wp kunnen we 51kWh/jaar hebben, dus er zijn andere energiebronnen nodig... Om deze classificatie te beschrijven zou een van mijn wiskundeleraren hebben gezegd dat in het land der blinden de eenogige koningen zijn :lol: Bij Wij zijn met ons drieën, verwarming inbegrepen, we verbruiken 3MWh/jaar. Ze zouden dus 10 religies nodig hebben...
par groar
28/11/08, 11:54
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Productie van fotovoltaïsche zonnepanelen
antwoorden: 36
views: 15234

Teigetje, ik neem gewoon mijn persoonlijke koffer mee. Ik geef € 1 per nacht uit aan elektriciteit, dus mijn warm water kost me minder dan dat. Een zonneboiler kost € 5000, dus het zou me meer dan 13 jaar kosten om hem rendabel te maken, als ik me voorstel dat hij mij 100% van mijn warm water levert en dat mijn verwarming...
par groar
28/11/08, 06:53
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Productie van fotovoltaïsche zonnepanelen
antwoorden: 36
views: 15234

2 tot 3 jaar volgens de tweede link van Christophe, dus ik heb correct geantwoord 8)

Denis.

Zoek Geavanceerd zoeken