Zoek gevonden 1611 resultaten

par Philippe Schutt
25/04/21, 11:32
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: Thermisch zonne-energieproject in Bretagne in combinatie met een warmtepomp van 11 kW
antwoorden: 21
views: 12080

Re: Thermisch zonne-energieproject in Bretagne

1. Arrêter le système quand la maison est trop chaude. Au risque de surchauffer le liquide du circuit solaire. C'est comme ça que j'ai pu récupérer un panneau solaire qui était bouchée par le produit qui avait précipité suite à une surchauffe. 2. Pour le panneau froid un simple thermostat à bulbe 20...
par Philippe Schutt
24/04/21, 18:39
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: Thermisch zonne-energieproject in Bretagne in combinatie met een warmtepomp van 11 kW
antwoorden: 21
views: 12080

Re: Thermisch zonne-energieproject in Bretagne

als je warmte naar radiatoren stuurt, kan er geen overproductie van warmte zijn en is de regelaar nutteloos.
par Philippe Schutt
24/04/21, 17:36
Forum : Gezondheid en preventie. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van de gevaren voor het milieu
onderwerp: Wie is hierop ingeënt forum ?
antwoorden: 284
views: 23024

Re: Wie is hierop ingeënt forum ?

Ik was gevaccineerd met AZ, tweede dosis op 5 mei. Ik zal het je vertellen als ik sterf aan een trombose... : Cheesy:
par Philippe Schutt
27/01/21, 17:10
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Rotex GCU 524 ketel
antwoorden: 11
views: 12022

Re: Rotex GCU 524 ketel

wat bedoel je met "verwarmingsmodus"? Verwarmen zonder warm water?

In ieder geval doet de motor niets alleen, behalve het terugkeren naar de verwarmingsstand (door de veer).
als het schakelt, betekent dit dat het wordt geleverd door de kaart.
daarom kaart.
par Philippe Schutt
04/01/21, 22:00
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Zonnepanelen en boilers
antwoorden: 14
views: 8741

Re: Zonnepanelen en boilers

Un échangeur est raccordé à une chaudière (à granulés aussi), ou plutôt un poêle à granulés hydro. un MCZ Ego hydro. Ca me fait l'ECS en hiver. Tu peux oublier celui-là. Le 2eme échangeur est sur un panneau solaire plan de 2.4 m2 fixé en façade. Il me fait l'ECS en demi-saison et en été. Les panneau...
par Philippe Schutt
03/01/21, 23:49
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Elektrische kolfverwarmer thermosifon
antwoorden: 2
views: 5759

Re: elektrische ballonverwarmer thermosifon

En fait, il y a de l'espace entre les plaques. J'avais fait le 1er montage il y a 2 ans et pour l'instant c'est propre. J'ai vidangé le circuit solaire pour l'hiver et c'est propre aussi. Bon celui-la ne dépasse pas 50° donc moins de risques. Je prévois aussi d'ajouter un adoucisseur un de ces jours...
par Philippe Schutt
03/01/21, 22:03
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Zonnepanelen en boilers
antwoorden: 14
views: 8741

Re: Zonnepanelen en boilers

U kunt de bestaande warmtapwatertank gemakkelijk en voordelig verwarmen: https://www.econologie.com/forums/topic16691.html Je n'ai mis qu'un panneau ECS pour éviter les surchauffes, mais si tu peux basculer la chaleur vers la piscine ce n'est plus un problème et tu peux faire à moins de 1000€ de fournitu...
par Philippe Schutt
03/01/21, 21:34
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Rotex GCU 524 ketel
antwoorden: 11
views: 12022

Re: Rotex GCU 524 ketel

Is het dat gedoe met de bal die rechts of links sluit, en de motor maar in één richting draait, waarbij de terugkeer in de lente gebeurt? Ik haat dit gammele onderdeel en ik had ruzie met mijn dealer vanwege de belachelijke doorgangsdiameter. Nou, dat voelt goed! :chee...
par Philippe Schutt
03/01/21, 20:29
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Elektrische kolfverwarmer thermosifon
antwoorden: 2
views: 5759

Elektrische kolfverwarmer thermosifon

Bonjour, j'ai fait un montage très simple et économique qui me réchauffe mon ballon électrique. Je trouve que ça marche au poil, donc je partage ici. circuit ecs.jpg Primaire juste dévier le départ chaud de la chaudière et le faire passer dans un petit échangeur à plaques (moins de 100€) . Enfin la ...
par Philippe Schutt
03/01/21, 09:23
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Verhoging in kW / h als de ketelversnellingsregeling wordt verwijderd
antwoorden: 5
views: 3758

Betreft: verhoging kw / h als gaspedaalregeling ketel wordt verwijderd

Dag
Ik had een soortgelijk probleem met een Vaillant-ketel. Dit sneed de circulatiepomp af zodra de vlam uitging. De watertemperatuur steeg nog eens 15 graden.
Ik heb een tijdrelais van het trappenhuis toegevoegd dat is ingesteld op 2 minuten en dat was genoeg om het probleem op te lossen.

Zoek Geavanceerd zoeken