Zoek gevonden 16 resultaten

par Windjammer
06/04/08, 00:33
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Een boot van waterstof? WHY NOT
antwoorden: 58
views: 25679

Een formidabele motor: zeilen

Bernard Moitessier reisde anderhalf keer de wereld rond met alleen de energie van de wind. en nu hebben moderne zeilen in 50 jaar meer vooruitgang geboekt dan in de hele zeilgeschiedenis daarvoor, dankzij vooruitgang in aerodynamica, materialen (nog steeds olie!) en..... .
par Windjammer
05/04/08, 15:55
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Een boot van waterstof? WHY NOT
antwoorden: 58
views: 25679

Hallo, Mijn excuses voor de omkering van de initialen: overgaan van Franse afkortingen naar Britse en vice versa, ik verwar soms... Als ik niet naar de andere kant van de oceaan word gestuurd, zal ik de komende maanden graag passeren om het "project" te zien (zoals de Amerikanen zeggen...
par Windjammer
05/04/08, 00:06
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Een boot van waterstof? WHY NOT
antwoorden: 58
views: 25679

slt maart 66 bij gebrek aan imago vind ik het moeilijk om een ​​idee te krijgen. in ieder geval 90 ton, aan de schedel, het is niet gemakkelijk (behalve doodstil, met de sigarettenrook die ter plaatse blijft: na een bepaalde tijd van krachttraining gaat de boot onder deze omstandigheden vooruit, maar dan moet je hou op. E...
par Windjammer
04/04/08, 21:37
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Een boot van waterstof? WHY NOT
antwoorden: 58
views: 25679

op zee

Er is geen onzin over forums: alleen fasen van reflectie. Brainstormen in zekere zin. Na jarenlang zeilen op boten van verschillende afmetingen, van verschillende typen, met een of meer rompen, en van allerlei soorten tuigage op de helft van de zeeën van...
par Windjammer
03/04/08, 17:33
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Een boot van waterstof? WHY NOT
antwoorden: 58
views: 25679

Het probleem met de wind is de onregelmatigheid ervan (zelfs als de oostelijke Pyreneeën behoorlijk winderig zijn). Het overkwam mij toen ik aankwam, vanuit Spanje richting Cap d'Agde, en zag dat de vuurtoren van Brescou (aangedreven door een windturbine en krachtige batterijen) was uitgeschakeld wegens gebrek aan wind, een zeldzaamheid, maar...
par Windjammer
03/04/08, 14:15
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Een boot van waterstof? WHY NOT
antwoorden: 58
views: 25679

een boot met waterstof?

Hallo, allereerst ga ik niet kritisch zijn in een destructieve geest; simpelweg omdat het jammer is om tijd (van het leven) en intellectuele energie te verspillen aan een doodlopende weg. 1/ 12 tot 15 knopen, niet snel? het is al een geldige commerciële snelheid. Scheepswerktuigkundige, ik...
par Windjammer
15/03/08, 00:08
Forum : New vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ...
onderwerp: De Atlantische Oceaan oversteken vanaf een boot op zonne-energie
antwoorden: 10
views: 8045

de BOIS-ROSÉ: prachtige kano met een grote tweebladige luchtpropeller, meer een grote vliegtuigpropeller dan een windturbine uit die tijd. Zou zijn aangeboden aan de Franse marine, die het dan zou hebben laten rotten... Het experiment is recentelijk hervat in Engeland, op catamarans voor...
par Windjammer
14/03/08, 22:47
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Vat op $ 100: tegengesteld effect in zicht !?
antwoorden: 32
views: 12008

tegen het einde van de olie

Wens! Ze stierven jong de ouden. Voordat hij de mysteries van elektrische energie begon te onderzoeken, had Benjamin Franklin de beroemde Amerikaanse kachel uitgevonden en vervolgens geperfectioneerd om de gezondheid van zijn volk te beschermen (het is koud in de winter in het noorden van Noord-Amerika en veel mensen...
par Windjammer
14/03/08, 00:57
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Vat op $ 100: tegengesteld effect in zicht !?
antwoorden: 32
views: 12008

geplande einde van de olie

om te dromen zonder jezelf neer te schieten als je wakker wordt, is het beter om op het platteland te wonen met een stuk land eromheen, op een goed geventileerde plaats, of met een beekje op een goede helling midden in het weiland. Een turbine van 1 of 1,5 kw (of een windturbine van 3 kw), met een bank bufferbatterijen voor als...
par Windjammer
07/03/08, 23:07
Forum : Company en Wijsbegeerte
onderwerp: Filosofie: Enkele citaten om na te denken
antwoorden: 224
views: 153389

Wanneer het woord het wezenlijke bereikt en de schoonheid verbindt met de rest... de kilowatts, de dollars of de euro's, de opwinding die niet meer betekenis heeft dan die van de wespen in een pot... als het geen andere betekenis dan zichzelf - als ze er geen vinden, vermoorden mensen elkaar. Een rij mannen...

Zoek Geavanceerd zoeken