Bestrijding van telefonische intimidatie

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28772
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5562

Re: Strijd tegen telefoon intimidatie




par Obamot » 13/06/16, 08:59

Er zijn verschillende afschrikmiddelen die werken, zoals jezelf uit de databases halen door op de zwarte lijst te komen als een "slechte responder":
- plaats een antwoordapparaat,
=> maar uitgesloten van zeggen dat "je op vakantie bent/op reis bent en/of dat je het terugbrengt xx.xx (te riskant voor inbrekers etc)
=> zeg in plaats daarvan een bericht als: "— Hallo: dit antwoordapparaat is er om oproepen te screenen, omdat we alleen mensen beantwoorden die we kennen, voor elk ander verzoek kunt u schrijven. Spreek alstublieft een bericht in na de pieptoon [...]".

Als dat niet lukt, volgen hier enkele andere manieren/voorzorgsmaatregelen om het volgende af te schrikken:
- twee nummers hebt, een voor vrienden en een andere die in het telefoonboek zal staan ​​of waar je maar om vraagt, maar die je niet wilt geven. Kies vervolgens een fictief nummer waarvan u weet dat het niet kan worden beantwoord en neem de stem op die meerdere keren wordt herhaald (en soms in meerdere talen, afhankelijk van de operator) "er is geen abonnee op het door u aangevraagde nummerPlaats dan dit ingesproken bericht op zijn eigen antwoordapparaat. Daar is het zeker dat het nummer na een bepaalde tijd uit de databases komt.
— zo niet, zeg dan dat u bij toeval opnam omdat het overging, maar het is het nummer van een telefooncel;
— als iemand onaangekondigd belt en u vraagt: — "Je bent zo en zo"niet opnemen en de gesprekspartner vragen zich te legitimeren, dan zeggen dat je gaat zenden maar dat sorry, niemand zal ooit opnemen of kan reageren op werving gedaan in de telefooncel van een tehuis voor gehandicapten, dus gelieve niet terug te bellen;
- laat anders uw gesprekspartner aan het woord en vertel hem dat hij graag aan de lijn wil blijven en dat -"u brengt de betrokkene die zich aan de andere kant van het terrein bevindt", laat dan gewoon de hoorn van de haak tot de persoon zijn geduld heeft verloren.
— laat uw gesprekspartner aan het woord en zeg dan iets als "dat het een voorlopig nummer is van een schuilkelder voor de civiele bescherming"of"van de ontvangstpoort van een begraafplaats in aanbouw", of "een technische ruimte in een watertoren".
— gebruik een tweede naam die je nooit gebruikt in al je formulieren en andere niet-officiële communicatie, zodat wanneer iemand je belt met vermelding van die voornaam, je meteen weet dat het gaat om frauduleus gebruik/doorverkoop van privégegevens, die zijn buitgemaakt zonder je medeweten en tegen je wil, en je kunt je gesprekspartner vertellen dat hij "privégegevens" gebruikt zonder toestemming.
— uiteraard nooit in online formulieren zeggen dat u akkoord gaat met: nieuwsbrieven, advertenties, uitzonderlijke aanbiedingen, enz.,
— Er is ook de methode om op te nemen en geen enkel woord te zeggen voordat de operators zichzelf aankondigen. Want achteraf vallen we in een database waar geregistreerd staat: "op dit nummer is er iemand die tussen die en die tijd opneemt". Als u niet praat, kan het lijken alsof er een antwoordapparaat aan de lijn is. Als de persoon aan het woord is, herkennen we vrij snel de aard van het gesprek en kunnen we ophangen zonder ons te hoeven verantwoorden. Vooral als de persoon zichzelf niet aankondigt.

Omdat ze niet van cijfers houden waar ze veel tijd aan gaan verspillen en waarvan ze uiteindelijk weten dat ze absoluut geen kans van slagen hebben.

Dus ik weet niet of het wordt herhaald in de merchandising "omgeving" (aangezien we weten dat ze onze adressen uitwisselen...), maar sinds ik dit doe, heb ik nauwelijks meer telefoontjes van deze man.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Strijd tegen telefoon intimidatie




par Grelinette » 13/06/16, 10:39

Christophe schreef:Ja, ik denk niet dat bloctel is zeer effectief ... more call stations zijn vaak verhuisd ...
...

Sinds enkele maanden word ik ook letterlijk lastiggevallen door telefoontjes,
- ofwel voor commerciële werving, voornamelijk ISP's, telefoonoperators en "energieagentschappen",
- hetzij door oplichtingsoproepen: een bericht vraagt ​​om een ​​nummer met toeslag terug te bellen, en zelfs voor deze oproepen is het nummer van de oproep FRANS.

Ik heb verschillende meldingen gedaan op de website van de overheid (https://www.internet-signalement.gouv.fr), maar niets werkt.

Frankrijk wordt het eldorado-land voor alle risicovrije oplichting!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79473
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11098

Re: Strijd tegen telefoon intimidatie




par Christophe » 13/06/16, 11:56

Blokkeer verborgen nummers...en beantwoord geen nummers die je niet kent...als het belangrijk is laten ze een bericht achter...

Met deze methode wordt uw nummer "gedowngraded" (in hun "duif" -lijst omdat een nummer dat niet antwoordt niet winstgevend is voor hen) en zult u na een paar maanden zeker rustiger zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Strijd tegen telefoon intimidatie




par Did67 » 13/06/16, 12:20

Er zijn twee dingen, beide saai, maar die overeenkomen met twee "tactieken" die niet door elkaar mogen worden gehaald:

- oproepen, duidelijk frauduleus (het is oplichterij; bedrog): nadat het pakket is aangekomen, wordt u gevraagd een nummer terug te bellen dat begint met 08 9 xxxxx (in Frankrijk); voor deze nummers geldt een toeslag; er is niemand aan het einde; maar je betaalt ze de 2 of 3 euro...

Het is moeilijk om hier tegen te vechten, omdat de oplichters de nummers veranderen; zodra ze "gelokaliseerd" zijn, gaan ze ergens anders heen... Tegen de tijd dat justitie reageert en ze ver weg zijn!

Het verbaast me nog steeds dat er geen regelgeving is die het recht op contant geld via telefonische communicatie "reguleert".

- ongevraagd bellen, wat "lastig" is, maar geen oplichterij; ze kunnen je dan iets "verkopen", wat oplichterij is; maar de simpele oproep is niet één...

En daar werd de verplichting om door "Bloctel" te gaan wettelijk vastgelegd. Maar de Franse wet is alleen van toepassing in Frankrijk, naar mijn mening zal het moeilijk zijn om te vechten tegen in het buitenland gevestigde callcenters... En niet gemakkelijk om te bewijzen dat de Franse "klant" vroeg om zo'n persoon op Bloctel te bellen... Naar mijn mening...

Van mijn kant legde ik de hoorn neer en liet het gesprek gaan... Ik wil niet langer verhalen vertellen...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12310
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2973

Re: Strijd tegen telefoon intimidatie




par Ahmed » 13/06/16, 12:33

Telefonische acquisitie blijft een proces gericht op het oplichten van iedereen die spontaan niet geïnteresseerd zou zijn geweest in "een rampzalige manier om geld te besparen"!
Het bewijs van de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever zit in de oproep zelf, maar dat betekent niet dat deze doorslaggevend is: er moet benedenstrooms de wil zijn om de wet te handhaven...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Strijd tegen telefoon intimidatie




par Did67 » 13/06/16, 12:56

Mijn redenering was van juridische aard. Acquisitie (fysiek aan huis of telefonisch) is niet illegaal.

De consument wordt verondersteld een redelijk wezen te zijn, die in een liberale economie vrijelijk een beslissing neemt...

We weten allemaal wat het is. Maar de wet blijft op haar fundamenten gebouwd.

[Opgemerkt moet worden dat de systemen die voorstellen om de consument volledig te ontlasten van verantwoordelijkheid en voor hem te beslissen wat het beste voor hem is, ook enkele nadelen hebben - belangrijke! Dictatuur is nooit ver weg als je "denkt" voor mensen]
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12310
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2973

Re: Strijd tegen telefoon intimidatie




par Ahmed » 13/06/16, 13:10

Maak je geen zorgen, ik begreep je punt... 8)
Niet alleen een redelijk, vrij wezen, maar ook perfect geïnformeerd!
De verschillende verordeningen die bedoeld zijn om de consument te beschermen, zijn geenszins bedoeld om voor hen te beslissen, maar om rekening te houden met het ongunstige machtsevenwicht dat in het voordeel is van de verkoper, die het product kent, de voor- en nadelen ervan en die manipulatietechnieken (cynisch legaal!) indruist tegen een "vrije en geïnformeerde keuze".
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79473
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11098

Re: Strijd tegen telefoon intimidatie




par Christophe » 13/06/16, 13:11

Dit kan illegaal zijn omdat identiteitsdiefstal aan de telefoon kinderlijk eenvoudig is...

Ik heb dit een paar maanden geleden meegemaakt: een Parijse nummer (ik had opgenomen omdat ik op dat moment een ander telefoontje uit Parijs verwachtte) dat beweerde mijn Belgische operator te zijn en met een sterk Noord-Afrikaans accent (ik weet niet eens zeker of het daarom geen telefoonroutering was omdat er nogal wat callcenters in Noord-Afrika zijn)... natuurlijk heb ik niets als info gegeven (hij wilde weten of ik tevreden was met mijn huidige aanbod) maar alleen al door op te nemen krijgen ze al een fundamentele info: de lijn bestaat en er zit iemand achter...

Dus ik denk dat het identiteitsdiefstal was (de Belgische operator kan zijn callcenter verplaatsen, maar wat zou het voor belang hebben om een ​​Frans nummer weer te geven...)

Maar ik heb niet meer last gehad van de telefoon sinds dit evenement...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Strijd tegen telefoon intimidatie




par Did67 » 13/06/16, 13:16

Ahmed schreef:Maak je geen zorgen, ik begreep je punt... 8)
Niet alleen een redelijk, vrij wezen, maar ook perfect geïnformeerd!
De verschillende verordeningen die bedoeld zijn om de consument te beschermen, zijn geenszins bedoeld om voor hen te beslissen, maar om rekening te houden met het ongunstige machtsevenwicht dat in het voordeel is van de verkoper, die het product kent, de voor- en nadelen ervan en die manipulatietechnieken (cynisch legaal!) indruist tegen een "vrije en geïnformeerde keuze".


1) Soms verduidelijk ik mijn standpunt voor andere lezers...

2) Mijn toespeling op het systeem dat voor mensen beslist, was niet gericht op maatregelen ter bescherming van de consument in een "liberale" economie ... Die, zoals u zegt, proberen de weegschaal weer in evenwicht te brengen en de minder geïnformeerden een beetje te "beschermen" ...

Nee, ik keek naar de kant van de systemen die we kennen en die de consument zo goed beschermen dat de... winkels meestal leeg zijn!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79473
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11098

Re: Strijd tegen telefoon intimidatie




par Christophe » 13/06/16, 13:40

Did67 schreef:Nee, ik keek naar de kant van de systemen die we kennen en die de consument zo goed beschermen dat de... winkels meestal leeg zijn!


Ja, en omdat ik aan beide kanten van de barrière zit sinds ik 2 jaar met de winkel van de site heb gehandeld, kan ik zeggen dat er ook misbruiken zijn aan de kant van de klant... de crisis zou niet teveel moeten bijdragen aan de zenitude van de mensen... dit aan beide kanten...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 75-gasten