Tips: kopen beter

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14980
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Tips: Best Buy




par GuyGadeboisTheBack » 05/09/21, 20:51

Obamot schreef:Ik ken dit detail niet, maar uiteraard grote twijfel, onze directeur is daar destijds aan overleden! :!: :schok:

Hij was niet het type dat naar het bos ging, hij was een navigator...

menselijke-natuurrampen / the-6th-extinction-t14200-140.html # p465612 : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Tips: Best Buy




par Obamot » 05/09/21, 21:44

Hij is echt gek!

Plots sluit hij zich uit van de “natuur” : Mrgreen: :schok: wat een bewering : Roll:
0 x
geheugen aanforum
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 02/10/21, 10:46

Re: Tips: Best Buy




par geheugen aanforum » 11/10/21, 11:10

Dit onderwerp is gekoppeld aan mijn afstudeerscriptie! Ik heb je de link van mijn vragenlijst gegeven: https://ieseg.az1.qualtrics.com/jfe/for ... Outon9X3Yq

Mijn onderzoek bestaat uit het analyseren van de authenticiteit van ethische merken. Uw hulp zou voor mij van onschatbare waarde zijn, de duur van de vragenlijst is slechts 5 minuten.

Merci d'avance!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Tips: Best Buy




par Obamot » 11/10/21, 11:38

geheugen aanforum schreef: Gebruikt u producten die worden verkocht door toegewijde merken? (wie steunen milieu- of sociale doelen)?


Sectie 1 laatste vraag: Hoe deze vraag te beantwoorden met "nooit" of "soms" als we niet weten of de merken die we kopen "toegewijd" zijn? Opeens is de vraag leidend / tendentieus (opzettelijk of niet, hoewel ik denk dat het onbedoeld is ...) aangezien je stemmen gaat verzamelen voor iets dat niet overeenkomt ...

Elementen van sectie 2 zijn niet relevant en hebben meer betrekking op "marktonderzoek" en niet vanwege een interesse in "geëngageerde" merken. Daar is de vooringenomenheid opzettelijk.

In sectie 3 suggereert u zelfs handelsmerken! Een manier om ons misschien te laten denken dat bepaalde merken "toegewijd" zouden zijn en andere niet: u doet het subliminale ...
Je zou toch niets om ons geven?

Deel 4, cursus Jungiaanse typologie? Heuuuh...?? Nou ja ... Het lijkt het geval ...

Sectie 5 ah bein proberen we correlaties te maken tussen antwoorden op vragen en typische profielen! Inkomensschaal, enz...

Daar is het heel duidelijk, en vrijwillig, je neemt ons voor noedels => we zijn in de “Marktstudie"

Kortom, hoe meer uw vragenlijst zich ontvouwt, hoe verder we verwijderd zijn van uw “oorspronkelijke bedoeling”.

Ik hou van deze "onbaatzuchtige studenten werken voor het goede doel! : Twisted:
1 x
gillesberdugo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 09/08/21, 09:15
x 5
Neem contact op met:

Re: Tips: Best Buy




par gillesberdugo » 20/10/21, 14:42

Ik denk dat je opmerking meer een interesse is in het in twijfel trekken van ecologische veronderstellingen in het algemeen, dan een echte reactie. Het is jammer, want ik denk dat deze kritische benadering interessant kan zijn en we hebben mensen nodig die oprecht twijfelen aan het goede denken op het gebied van ecologie. Ik zou enkele van uw opmerkingen punt voor punt opnemen:

- “bij gelijke productie vervuilt niet-biologisch minder”. bronnen? Zouden we alleen spreken in termen van gewogen vervuilingsmeting per kilotmeter en productiegewicht? Voor zo'n nauwkeurige opmerking zou ik zulke nauwkeurige studies willen zien.
Biologisch vervuilt over het algemeen minder, ongeacht de schaal. Mijn opmerking was niet specifiek gericht op de gemobiliseerde landbouwgebieden, maar op een algemene beoordeling van de landbouw met inbegrip van: chemische behandeling, bodemverarming door (precies) intensieve monoculturen, biodiversiteit, enz ...

- Nee, als we beginnen met biologische landbouw, zullen de bossen niet per se achteruitgaan. Als we uw logica volgen natuurlijk, maar er zijn veel andere manieren om biologisch te produceren dan degene die u overweegt. Ik zie dat u hetzelfde argument gebruikt voor deze Franse bossen die sinds 1830 zijn verdubbeld. Bronnen?

- Zeker, dierlijke producties produceren organisch afval dat kan worden gebruikt voor gewassen. Dit organische afval zou heel goed in gelijke mate kunnen worden geproduceerd door afval dat wordt geproduceerd door menselijke activiteit, zonder toevlucht te nemen tot "chemicaliën".

- Gezondheidsvoordelen van biologisch: U zegt dat er geen wetenschappelijk onderzoek is dat zegt dat biologisch gezondheidsvoordelen heeft. Deze opmerking is zowel grappig als naïef voor mij. Typ gewoon precies die trefwoorden in op Google Scholar en je hebt letterlijk duizenden onderzoeken over het onderwerp. Niet alleen de blootstelling aan pesticiden is van belang, maar ook het gehalte aan voedingsstoffen, vitamines enz.: de kwaliteit van het eindproduct.

Pour conclure : Je comprends cette méfiance du bio, du greenwashing et des possibles dérives des écologistes, mais je pense qu'il faut faire attention à ne pas limiter sa pensée à être simplement l'opposé de celle des personnes que nous avons en face de wij.
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Tips: Best Buy




par sicetaitsimple » 31/08/22, 19:26

Ik heb een beetje gezocht om te vinden waar ik deze informatie kon plaatsen, ik besloot op deze draad bij gebrek aan iets beters:

Wat is de sticker? ja advertentie op brievenbussen?
ANTIGASPI Vanaf donderdag is het verboden reclamefolders te verspreiden in de brievenbussen van vijftien gemeenten, waaronder de metropool Grenoble, tenzij ze voorzien zijn van een sticker "Ja pub"


https://www.20minutes.fr/grenoble/33441 ... es-lettres

Volgens het artikel zou het volgen op een voorstel van het Citizen's Climate Convention.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Tips: Best Buy




par phil59 » 01/09/22, 21:38

Ik geloof dat het op een bepaalde datum voor heel Frankrijk zal zijn.

Momenteel zet je "nee tegen de kroeg", en binnenkort is alle reclame in de dozen verboden, tenzij je een sticker plakt....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Tips: Best Buy




par Ahmed » 01/09/22, 22:22

Het inversie-effect van de verklaring van de poster zal zeker uitsluitingseffecten hebben: als alleen de die-hards van de reclame hun mailbox ermee versieren, zal de grote massa "geen mening" en "bla" niets doen en zich aansluiten bij degenen die stonden er al vijandig tegenover. Adverteerders zullen daarom financieringsreizen voor een te beperkt aantal "prospects" opgeven...
Afgezien van deze consequentie is het toch een teken van afstand doen van wat de schoonheid van de consumptiemaatschappij maakte, een dubbelzinnig teken echter, omdat deze manifeste oproep tot afname bedoeld is als een tijdelijke overgang om later (indien mogelijk!) gebruikelijke verspilling die nog steeds het dominante model blijft: vreemde paradox! : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Tips: Best Buy




par sicetaitsimple » 01/09/22, 22:28

Persoonlijk vind ik het interessant.
Natuurlijk, Ahmed, ik dacht aan je, maar je vertelde ons dat het glanzende papier van de kroegen geen goede basis was voor je bakstenen, dus liet ik het los!
Trouwens, enige vooruitgang? (op het bijbehorende draadje natuurlijk).
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 588
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 313

Re: Tips: Best Buy




par Peter » 01/09/22, 22:48

Ja, interessant om niet aan te nemen dat mensen bereid zijn hun mailbox vol advertenties te krijgen.
Hoe zit het met hetzelfde voor telefoontjes?
Nou, persoonlijk hou ik van papieren advertenties, het helpt om het vuur aan te steken en ze zijn leuk, het aantal flyers neemt toe rond Kerstmis, precies wanneer ik ze nodig heb : Cheesy:

Het verandert van de huidige trend in "opt-out", of we moeten naar voren komen als we niet geïnteresseerd zijn, zoals bijvoorbeeld de e-mail van EDF die ik heb ontvangen:
Overeenkomstig de toezeggingen die het heeft gedaan in het kader van besluit nr. 22-D-06 van de Mededingingsautoriteit van 22 februari 2022, is EDF verplicht om aan elektriciteitsleveranciers die daarom verzoeken, bepaalde gegevens met betrekking tot de elektriciteitsleveringscontracten van zijn klanten tegen het gereguleerde verkooptarief (of Blue Tarief). Deze maatregel heeft tot doel deze elektriciteitsleveranciers in staat te stellen commerciële prospectieactiviteiten uit te voeren en u aanbiedingen van elektriciteit, gas of diensten aan te bieden.
[...] Als u de overdracht van uw gegevens accepteert (of er geen bezwaar tegen heeft), zal dit vanaf november 2022 worden uitgevoerd.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten