Sinds gisteren heb ik geen auto

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 06/04/12, 13:26

dank u voor jean.caissepas voor deze reactie. 8)
Het is rijk aan lessen en iedereen kan er naar eigen behoefte ideeën uit halen. : Idee:

Geen enkel voertuig is universeel. Het is efficiënter om voor elk gebruik het minimale voertuig te gebruiken, zodat het maximale potentieel ervan wordt benut.

Afgelopen zondag probeerde ik de Chevrolet VOLT, een kloon van de Opel Ampera. Uiteraard zou ik met deze fantastische auto het hele jaar door elektrisch kunnen rijden, tijdens familieweekends 80% elektrisch kunnen rijden en alleen brandstof verbruiken voor vakanties of weekends over langere afstanden.
8)
Maar laten we realistisch zijn, mijn elektrische scooter verbruikt al 3 keer minder elektriciteit dan mijn elektrische auto en de elektrische fiets zal de helft zoveel energie verbruiken als de scooter of 5 keer minder dan de elektrische auto...
Geef dus € 30.000 of meer uit aan een nieuwe elektrische of plug-in hybride auto...
:|
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 06/04/12, 13:30

phil53 schreef:

Ik heb de indruk dat de kosten van het openbaar vervoer zijn berekend op basis van de marktprijs. Zoals in de branche gebeurt, zouden we voor minder kunnen verkopen, maar dat is het niet waard, aangezien we al de goedkoopste zijn.


Ik dacht het niet ; want als het een publieke dienst is, moet deze ook draaien op momenten dat er weinig vraag is! En over het algemeen wordt het gesubsidieerd, zelfs zeer gesubsidieerd! De echte prijs zou nog hoger zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 06/04/12, 13:34

phil53 schreef:De wieldoppen die regelmatig op de weg worden aangetroffen, daar zou men kunnen vrezen druk uit te oefenen op de fabrikanten zodat ze deze nutteloze verontreinigende stof verwijderen of op een veilige manier repareren.
Wielbalancergewichten, ik haal er regelmatig 3 of 4 per week op (evenals batterijen maar het andere laat ik achter). Sommige wikkelen ze in plastic, maar bijna allemaal zijn ze van lood. We zouden ze kunnen vragen om materiaal te veranderen of op een andere manier te repareren.
En voor al het overige afval gerangschikt per stad om gemeenten en burgers te waarschuwen. Eén dag schoonmaken per jaar is niet genoeg, het is elke dag dat je je bewust moet zijn van reinheid.
Aan de oevers van de Loire wordt allerlei afval opgeslagen en verbrand om de metalen terug te winnen. Ik schreef naar de gemeentehuizen aan het generaal bestuur, niets, zelfs geen antwoord.
Het is echter verboden om zelfs maar een bosbrand te maken op privéterrein.

Wat dacht je ervan om één blog per stad te doen en alles te centraliseren op econologie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 06/04/12, 13:46

phil53 schreef:
Aan de andere kant, tijdens het rijden en het zien van al dit afval aan de oevers van de Loire, herwerkte ik mentaal ideeën die ik min of meer in gedachten had.
Misschien kunnen we er iets aan doen...
Ik denk erover om een ​​blog te maken waarop ik foto's zal plaatsen van wat ik zie.
Bijvoorbeeld de vrouw die elke vrijdag midden op de klim op het fietspad parkeert en me dwingt uit te wijken.
Auto's die op de kolf parkeren met de achterkant uitsteken (wanneer het niet verspert) op de baan wanneer er een bord staat dat dit niet mag.
De wieldoppen die regelmatig op de weg worden aangetroffen, daar zou men kunnen vrezen druk uit te oefenen op de fabrikanten zodat ze deze nutteloze verontreinigende stof verwijderen of op een veilige manier repareren.
Wielbalancergewichten, ik haal er regelmatig 3 of 4 per week op (evenals batterijen maar het andere laat ik achter). Sommige wikkelen ze in plastic, maar bijna allemaal zijn ze van lood. We zouden ze kunnen vragen om materiaal te veranderen of op een andere manier te repareren.
En voor al het overige afval gerangschikt per stad om gemeenten en burgers te waarschuwen. Eén dag schoonmaken per jaar is niet genoeg, het is elke dag dat je je bewust moet zijn van reinheid.
Aan de oevers van de Loire wordt allerlei afval opgeslagen en verbrand om de metalen terug te winnen. Ik schreef naar de gemeentehuizen aan het generaal bestuur, niets, zelfs geen antwoord.
Het is echter verboden om zelfs maar een bosbrand te maken op privéterrein.

Wat dacht je ervan om één blog per stad te doen en alles te centraliseren op econologie?


In dezelfde volgorde van ideeën:

- we werken aan een biomethaanstation

- Ik heb een fabrikant gevonden (Lorraine!) die een soort “offsetmaaier met grasopvang” maakt om bermen te maaien en daarbij biomassa op te vangen

- helaas liggen de bermen vol met afval waardoor de biomassa onbruikbaar wordt, omdat deze te rijk is aan onverteerbare zaken, zullen de tanks zeer snel vervuilen en vooral, vol met zware metalen (batterijen, blikjes), devalueren ze digestaat (die wordt gebruikt als vloeibare meststof van organische oorsprong ter vervanging van chemische meststoffen!)

Dit is waar wij aan vast zitten!

Kunt u zich het verzamelgebied voor zonne-energie voorstellen dat alle bermen en snelwegknooppunten in heel Frankrijk omvat????

Zeker genoeg om duizenden middenkrachtcentrales (200 kW elektrisch) te laten draaien!!!

Helaas, de Fransen zijn varkens!!! En jonge mensen, met McDonald's-verpakkingen die uit autoruiten worden gegooid, stralen niet uit met grote 'economische' helderheid. Verander de wereld??? Ja, maar in een varkensstal???
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 06/04/12, 14:05

Ik woon niet in de stad, maar als je wilt, kan ik een video voor je maken van mijn reis naar huis naar mijn werk....uitzicht vanuit een langzaam voertuig..Het is opbouwend..De laatste tijd een dood schaap (nog niet, maar in volume bekeken barst binnenkort) een week lang langs de kant van de weg... Vorig jaar hebben we met de jongeren uit mijn stad op 2.5 km gemeentelijke weg mijn aanhanger gevuld met 2 m3 divers afval (flessen blikjes en resten macdrive...

De kant van de weg is een beruchte puinhoop.

Ruim een ​​paar honderd meter tussen de twee veiligheidsrails van de A6 naast de grote prullenbak tijdens een monsterfile waarin ik 3 uur vast heb gezeten...Ik heb voor €18,- aan schroot ingezameld..Terwijl er tenten stonden in de omgeving...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/04/12, 16:01

Deed 67 zei:

helaas liggen de bermen vol met afval waardoor de biomassa onbruikbaar wordt, omdat deze te rijk is aan onverteerbare zaken, zullen de tanks zeer snel vervuilen en vooral, vol met zware metalen (batterijen, blikjes), devalueren ze het digestaat (die wordt gebruikt als vloeibare meststof van organische oorsprong ter vervanging van chemische meststoffen!)


Een soort kam voor de tondeuse?

Wat Macro's getuigenis betreft: die is overtuigend. Wat voor objecten?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/04/12, 16:04

Did67 en macro hebben gelijk, naast de boete moeten degenen die zwerfvuil achterlaten veroordeeld worden tot 50 km fietsen met heuvels, of de beklimming van de Mont Ventoux, of gedwongen worden 10 km bermen schoon te maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 06/04/12, 17:26

elephant schreef: Wat voor objecten?

pakjes sigaretten resten van Macdrive wieldoppen blikjes flessen mobiele telefoons helmen fietsen motorfietsen flessen van fietsers dode dieren evenwichtspalen veel pakjes lege kro's die uit de busjes worden gegooid door de arbeiders die terugkeren van de bouwplaats en de ijssalon die uit de afvalcontainer zijn gevallen met de rest uit de lunchkom... Dan komt het ongecontroleerde dumpen dat specifiek is voor onze methode om huishoudelijk afval te verwijderen dat bij het afval terechtkomt. eindelijk het grootste deel van het grootste deel... Het is het puin dat wordt gegooid door de pseudo-ambachtslieden (van de reis) die geen kaart hebben om gratis naar het recyclingcentrum te gaan of degenen die dit puin niet over de straat willen gooien slagboom van 1 m hoog.

Ja, ik was het bijna vergeten... Een paar honderd kleine stukjes zwart zeildoek die overbleven bij het rooien van een oude zwarte bessenplantage en die door de wind werden getransporteerd over een gebied van ongeveer 10 km²

Tussen mijn dorp en het volgende ligt een veld waar de eigenaar een paar stapels aarde heeft gemaakt als ophoging. Als ik tijd heb, zal ik een foto voor je maken om een ​​niet al te wetenschappelijk fenomeen van spontane generatie te observeren... Ongelofelijk velden werden in een paar weken tijd omgetoverd tot een enorme hoop puin van allerlei aard...

Toen ik mijn moeders leerde motorrijden... ging ik naar oude steengroeven om ze rondjes te laten rijden... ik kwam elke zondagavond terug met een volle aanhanger vol rotzooi...

Tot de dag dat ik werd aangeklaagd, de gendarmes kwamen, vermeed ik ternauwernood de strafprocedure omdat mijn moeders het zeiden terwijl ze klaagden bij de gendarmes: neem onze vader niet mee, hij haalt het afval op terwijl wij motorrijden.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/04/12, 19:41

Stel dat schroothandelaren in uw stad goed betalen, zoals u zegt. Zijn de blikjes en wieldoppen van goud? Ik ga van baan veranderen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 06/04/12, 20:01

Dit is off-topic jongens!!!

Ik feliciteer phil53, u zult geen spijt krijgen van uw keuze! Een tijdje geleden heb ik de auto ook op het fietsprofiel gezet, normaal een paar weken, daarna elektrisch aangekleed. 8 km scheidde mijn huis van mijn kantoor, maar het was zo leuk om te rijden dat ik tijdens de lunch thuiskwam om te eten!

Zelfs als de fiets elektrisch is, onderhoudt hij nog steeds alles, aangezien je net zo hard kunt duwen als op een normale fiets als je wilt, waardoor de reis korter is. Maar goed, ik heb ervoor gekozen om matig te forceren om niet de hele dag naar fennec te ruiken op kantoor. : Mrgreen:

Ik was uitgerust met een regenpak voor dagen met slecht weer, en ondanks de kou en wind in de winter, gedurende de iets meer dan 2 jaar dat ik op de fiets en vervolgens op een elektrische scooter zat, werd ik geen enkele verkoudheid opgelopen! Waarschijnlijk wordt de carrosserie harder, of minder warm/koud, met het opwarmen van de auto, ik weet het niet!

En toen....ik ben verhuisd, afstand huis/kantoor 33Km, daarna 2 kinderen om 's ochtends en 's avonds te zorgen, fietsen is voorbij : Cry:
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten