Eco-vriendelijke bevochtiger met houtdroger

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/05/10, 00:28

Grappig, beide hebben gelijk, als we de vorming van dampwolken niet vergeten:
Ik zag een vacuümdroger werken: we kunnen de uitlaatpijp van de vacuümpomp onderdompelen in water dat condenseert op 100%, en deze pijp is ruim boven de 100 °
meer precies, ik dompel niet de hele buis onder, omdat deze 120 mm in diameter is en er een straal van helse stoom vrijkomt, ik ben tevreden om een ​​deel van de stroom om te leiden in kleine siliconen slangen

en de pomp van de hel (wortel?) die een straal van de hel pompt continu op temperatuur is? Boven 100 ° C !! En ook het lawaai van de hel !!!
En wat droogt in de droger wordt een blok ijs tenzij je verhit wat heel sterk droogt, hel ????
Omdat de waterdamp de druk heeft die overeenkomt met de temperatuur
http://fr.wikipedia.org/wiki/Pression_d ... _saturante
bovendien verwarmt de compressie van de damp deze sterk.
, maar op een eenvoudige pomp geen hel, het zal uitkomen met de druk die overeenkomt met zijn temperatuur (ingesteld door P, T, starten en compressie) en de rest in een wolk van condensatiedruppels gemengd met zijn damp en dus de pomp zal zich vullen met vloeibaar water op hetzelfde moment dat de damp naar buiten komt in een wolk vol waterdruppels !!! Op een schottenpomp wordt de olie gevuld met water en de pomp sterft snel !!!
Op een centrifugale compressiepomp kan de damp onder 100 ° C ontsnappen met een overheersende wolk van waterdruppels, met vooral waterdamp meeslepende luchtinlaat op een tussenliggende trap van de pomp.
Maar in de industrie voor het drogen van hoogwaardige producten kijken we niet teveel naar de output, maar naar de snelheid! Drogen wat ?? Misschien waren we blij om het tegelijkertijd voor te koken?

Ten slotte is er in atmosferische wolken vaak een vertraging in condensatie als gevolg van een gebrek aan condensatiekernvormingskernen (stof of kosmische straling), en bij het pompen kan condensatie worden vertraagd in een helse stroom! !

Deze vertraging is erg belangrijk, omdat het verandert de bewolking en het klimaat, volgens de kosmische straling die wordt gemoduleerd door de activiteit van de zon in het klimaat, veel meer dan CO2 !!
De aarde is de kamer van Wilson !!
http://fr.wikipedia.org/wiki/Chambre_%C3%A0_brouillard
http://fr.wikipedia.org/wiki/Charles_Th ... ees_Wilson
http://www.masc.ulg.ac.be/fiches/FR/chambrewilson.pdf
http://www.meteolafleche.com/Soleil/ray ... limat.html

Eindelijk kun je drogen en pompen met een waterpomp zonder te stijgen tot 100 ° C, met een hydrofoorpomp voor water in een gesloten circuit !!
http://fr.wikipedia.org/wiki/Trompe_%C3%A0_eau
Maar de zonnedroger is bijna gratis !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/05/10, 01:06

het was een vloeistofringpomp, vol olie

er was geen condensatie in de olie omdat deze altijd op meer dan 100 ° werkte

er was misschien een beetje condensatie in de olie bij koude start, maar dat duurde niet lang

hetzelfde type vloeistofringpomp wordt ook gebruikt in tegelwerken met water in plaats van olie, maar het doel is niet hetzelfde, minder druk ...

om de waterdamp op te zuigen zou een vloeistofringwaterpomp niet werken, het water zou ook verdampen!

Natuurlijk is het energetisch dom om de vacuümpomp de damp te laten comprimeren tot 100 °: het koelen van deze damp tijdens het comprimeren om op een redelijke temperatuur te blijven zou energie hebben bespaard: maar in de industriële uitrusting van die tijd is energiebesparing niet de prioriteit

erger om het drogen van het hout te activeren, er was een olieketel om het hout te verwarmen voordat het onder vacuüm werd gebracht: niemand had eraan gedacht om de warmte van de dampcompressie te gebruiken om deze verwarming te maken toen het verspilde vermogen grotendeels voldoende was
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 11/05/10, 09:04

Het is duidelijk dat jullie allemaal een negatieve ervaring hebben gehad met materialen die niet geschikt zijn voor waterdamp ...

Maar het bewijs van de onmogelijkheid kan niet worden gereduceerd tot tegenvoorbeelden.

Persoonlijk ging ik op een diafragma pomp die damp en vloeibaar water ondersteunt. Het is het goede oude principe van de balg, economisch, eenvoudig en zonder bijzonder onderhoud. Maar ik heb in deze context nog niet kunnen testen.

Wanneer de stijging tot 100 ° aan de uitlaat, begrijp ik niet waarom het nodig is om de uitgaande lucht te comprimeren: in principe heb ik een kamer die de waterdamp bevat tot een paar mbar, ik open hem in de atmosfeer, dan doe ik verlaag het volume om deze lucht te verdrijven. Ik heb geen energie uitgegeven om te comprimeren, de atmosfeer zorgt ervoor ...

Daarnaast ken ik volledig het belang van vacuüm zonnecollectoren om warmwateropslag te hebben voor werking buiten de zon, maar desondanks blijft de benodigde energie hoog en de tijd lang. "Vacuüm toevoegen" is de enige manier om sneller te gaan met minder energie.
0 x
Tot ziens!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/05/10, 01:16

Opmerkingen over uw voorstel:
Wanneer de stijging tot 100 ° aan de uitlaat, begrijp ik niet waarom het nodig is om de uitgaande lucht te comprimeren: in principe heb ik een kamer die de waterdamp bevat tot een paar mbar, ik open hem in de atmosfeer, dan doe ik verlaag het volume om deze lucht te verdrijven. Ik heb geen energie uitgegeven om te comprimeren, de atmosfeer zorgt ervoor ...

water een paar mbar onder 20 ° C = 23 mbar en 0 ° C = 6 mbar, d.w.z. lage druk, bijna leeg en wanneer de lucht bij 1 bar wordt geopend, stroomt deze hevig naar binnen (Joule-relaxatie) en maakt het koud, dus condensatie van de damp, vervangt en vermengt zich vervolgens met de waterdamp met de hete lucht op 1 bar aan het einde, maar er is geen compressie van de damp, alleen oplossing, in de lucht !!
Gebruikelijke vacuümpompen werken niet volgens dit principe, want wanneer we een vacuüm creëren in een container waar hout moet worden gedroogd (of een bron van water dat verdampt) door een vacuüm te creëren, zuigen we de lucht en de waterdamp die ermee aankomt, en heel snel merken we dat we de lagedrukwaterdamp pompen.
Laten we zeggen een paar mbar, en de gebruikelijke pomp moet deze damp bij 1 bar afgeven.
U stelt dus voor om deze lagedrukdamp met veel lucht te mengen, net na het einde van de aanzuiging aan het begin van de compressie die wordt vervangen door een luchtinlaat gevolgd door een uitdrijving van de lucht met het beetje waterdamp.
Bij schottenpompen kan lucht als meesleepgas worden ingebracht om grote ontgassingsstromen af ​​te voeren, hetgeen enigszins overeenkomt met deze mogelijkheid.
Membraanpompen doen dit meestal niet, omdat we het verpompte gas willen terugwinnen in plaats van het te verliezen door vervuiling van de lucht.
Maar niets verhindert het vervangen van een membraanpomp door de terugslagklep of uitlaatklep heel vroeg te openen, vanaf het begin van de compressie.
Ik weet niet of commerciële membraanpompen hebben gezorgd voor deze mogelijkheid om bij het begin van de uitdrijving buitenlucht in te voeren, in plaats van het verpompte gas samen te persen.
Hiervoor moeten we aan een membraanpomp kunnen sleutelen en het energieverbruik van compressie sterk verminderen.
Om hout te laten drogen, heb je een vacuümcontainer nodig die sterk genoeg is van een vrij hoge prijs, vooral met een grote opening, om het hout in te gaan, ongeveer 1m3 !!
Ik vind de prijs ervan erg afschrikwekkend, vergeleken met die van een plastic regenwateropvangbak van 1m3 !!
Maar je kunt het log voor log doen, elk een uur doorbrengen in een kleine container !!!
Persoonlijk ben ik meer gemotiveerd om ze in de zon te drogen (in de zomer) en ze met zorg te bewaren om de vochtigheid van de lucht 's nachts en in de winter niet terug te krijgen (zelden gedaan met zorg om hout op te slaan, verschil met granulaat) .
voorbeelden van pompen 2 trappen (minder dan 80 mbar) zijn vereist en de output is gecomprimeerd
http://www.directindustry.fr/prod/vacuu ... 35496.html
pompkop droogpomp:
http://fr.vwr.com/app/Header?tmpl=/new_ ... prod10.htm
Maar niets over de mogelijkheid om trainingslucht binnen te komen vóór compressie ????
voorbeeld van een schottenpomp met een luchtgedreven "gasballastklep":
http://www.directindustry.fr/prod/oerli ... 31258.html
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 20/05/10, 09:17

Voor het directe gebruik van de zon of koude lucht voor houtblokken ben ik het eens. Maar ik ben geïnteresseerd in het gebruik van groenafval uit een huis.

Ik keek naar dit soort pomp:
http://www.knf.fr/dn_integrables/?start=40

Omdat er geen compressie is, is dit niet de eerste keer dat ik iets eenvoudigs tegenkom dat "niet bestaat" ;-) Momenteel ga ik rond met de principes en de experimenten.

Voor de behuizing kunnen we vele oplossingen bedenken, de koelkast luchtdichter dan we denken dankzij de magnetische afdichting, tweedehands RVS behuizingen, of zelfs een mooi betonnen ding ...

PS: Ik waardeer je hulp enorm, vooral omdat dit onderwerp in strijd was met je aanvankelijke overtuiging.
0 x
Tot ziens!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/05/10, 17:02

Ik heb gekeken naar de GI280-kenmerken voor 2 mbar en 60 l / min en 1 bar (einde van de lijst) die 20 liter in 2 minuten evacueert, maar er is niets gepland om het uitgaande gas niet te comprimeren !!
De pomp moet opnieuw worden ontworpen op het niveau van de klep of de bedieningsnok.
Een andere oplossing is om de verdeelde planten in zeer droge lucht te schudden nadat ze door een koude condensor (oude koelkastunit) zijn gegaan, die bijna dezelfde verdampingssnelheid geeft, waardoor er minder energie nodig is.
Mijn groene keukenafval maakt zelf in de tuin aarde, maar het levert geen energie op.

Anders realiseerde ik me door te herlezen dat mijn te snel lezen mij uit gewoonte valse overtuigingen opleverde, terwijl er veel verschillende oplossingen mogelijk zijn!
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 20/05/10, 18:20

dedeleco schreef:De pomp moet opnieuw worden ontworpen op het niveau van de klep of de bedieningsnok.


zeker, maar ik zit in de principes.

dedeleco schreef:zeer droge lucht, na het passeren van een koude condensor (oude koelkast), die dezelfde verdampingssnelheid geeft, bijna en minder energie vereist.


Ik kan nog steeds niet zeker zijn van de vergelijking van de noodzakelijke energieën. Een ontluchting gevolgd door een koude condensatiecyclus zou sowieso nog effectiever zijn.

dedeleco schreef:uit gewoonte, als er veel verschillende oplossingen mogelijk zijn!


Ik weet het, vergeet zijn gewoontes: het moeilijkste deel ...
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 20/05/10, 21:15

Een vacuüm pompen is sowieso comprimeren

hoe anders te verklaren van bijna 0 bar naar 1 bar?

verdunnen met lucht? wat een gruwel is er nog meer kracht nodig

enige oplossing om de stoom te condenseren voordat het vacuüm wordt gepompt: als alle stoom in water wordt gecondenseerd, zal het te verpompen volume (dus gecomprimeerd) erg laag worden

probleem de condensor zal alle verdampingswarmte ontvangen en dus condensatie van het te drogen water: en de koelmachine zal energie verbruiken om deze warmte van de zeer lage condensatietemperatuur naar de omgevingstemperatuur te brengen: die wordt bewaard voor de vacuümpomp zal erger worden verbruikt door de koelmachine

een andere oplossing absorbeert de waterdamp met calciumchloride voor de vacuümpomp: dit zal alle damp absorberen en het te verpompen volume aanzienlijk verminderen

maar calciumchloride is niet gratis: de energiekosten voor de fabricage zijn hoger dan de besparing op de kracht van de vacuümpomp

maar het is niet zo dom: de oplossing van calciumchloride en water kan worden gedehydrateerd door het te verhitten (in de zon als er wat is)

nat biomassa-afval kan niet worden opgeslagen in afwachting van de zon: het rot: direct drogen met calciumchloride is erg goed: opgeloste chloride kan zonder verlies wachten op de dag dat er zonlicht komt om het te drogen

maar het is echt ingewikkeld: daarom is methanisering mijn favoriete oplossing voor nat afval: drogen niet nodig: we laten de bacteriën in het water doen
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 20/05/10, 22:41

chatelot16 schreef:Een vacuüm pompen is sowieso comprimeren


Nee, het is gewoon verhuizen. Bovendien hoeven we alleen maar terug te gaan naar 1 en 10 mbar, het is nogal grof vacuüm.

chatelot16 schreef:enige oplossing om de stoom te condenseren voordat het vacuüm wordt gepompt: als alle stoom in water wordt gecondenseerd, zal het te verpompen volume (dus gecomprimeerd) erg laag worden


Dat is het idee.

chatelot16 schreef:probleem de condensor ontvangt alle verdampingswarmte en dus de condensatie van het te drogen water: en de koelmachine verbruikt energie om deze warmte van de zeer lage condensatietemperatuur naar de omgevingstemperatuur te brengen:


Rond de 10 mbar condenseren we nog rond de 0 ° C, dus standaard koelapparatuur zou volstaan. Maar bovenal moet je testen, want ik kan niet veel technische documentatie over deze onderwerpen vinden.

chatelot16 schreef:een andere oplossing absorbeert de waterdamp met calciumchloride voor de vacuümpomp: dit zal alle damp absorberen en het te verpompen volume aanzienlijk verminderen


Ja, nog steeds een mogelijkheid, maar zoals u zegt, het moet ook worden gerecycled, het wordt complex.

chatelot16 schreef:maar het is echt ingewikkeld: daarom is methanisering mijn favoriete oplossing voor nat afval: drogen niet nodig: we laten de bacteriën in het water doen


We hebben het er al over gehad, ik denk dat de korrelige oplossing eenvoudiger en efficiënter zal zijn ... maar alleen als het klaar is ;-)
0 x
Tot ziens!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/05/10, 23:33

Grappig, zoals ik, uit gewoonte, niemand denkt er aan !!
Ik had uitvoerig geschreven om volledig uit te leggen wat mij was ontgaan, maar het was niet genoeg;
Een vacuüm pompen is sowieso comprimeren

hoe anders te verklaren van bijna 0 bar naar 1 bar?

verdunnen met lucht? wat een gruwel is er nog meer kracht nodig

In het volledige vacuüm is er niets en dus helemaal niets te comprimeren !!!
Het onvolledige vacuüm waar moleculen achterblijven, bijvoorbeeld 10 mbar waterdamp, kan worden weggepompt door deze moleculen samen te persen door ze naar 1 bar te brengen om geen water te verliezen. Maar deze waterdamp van 1 bar moet op 100 ° C zijn als het in een damptoestand blijft, anders als het op een lage temperatuur bij 20 ° C blijft door te pompen, blijft het kleine dampgedeelte op 23 mbar en zal de rest spontaan vloeibaar zijn. gecomprimeerd tot vloeibaar water !!
De pomp, het membraan of iets anders zal een mengsel van vloeistof en een beetje damp afgeven.
Als de vloeistof niet spontaan uit de verkeerd georiënteerde pomp komt door naar beneden te stromen, zal de pomp zich vullen met water, het vloeibare water gaan comprimeren, dat nauwelijks samendrukbaar is en dus hard knallen en zichzelf vernietigen !!!
Op de schottenpomp laat de lucht aangedreven "gasballastklep" lucht binnen om het water in de vorm van een wolk in deze lucht te laten ontsnappen !!
Op de membraanpomp lijkt niets vergelijkbaars te worden verwacht.
Het is noodzakelijk dat op de gemodificeerde pomp, na de eerste fase waarin het membraan de 10 mbar waterdamp in de aanzuigkamer zuigt, net na zijn ontkoppeling van de bijna lege container, in plaats van deze damp onnodig samen te drukken, die weigert 23 mbar te overschrijden, we openen naar de lucht bij 1Bar om het te mengen met deze lucht die heftig neerslaat en die daarna wordt geëvacueerd bij 1 bar, met een partiële waterdampdruk van 23 mbar bij 20 ° C, zonder de minste compressie.
Ik hoop dat ik duidelijk was in het beschrijven van elke stap van de pomp ???

Anders kan het calciumchloride na absorptie van water worden gerecycled en kan het worden gedroogd door verwarming (zon, kachel, pan), maar het moet krachtig worden geroerd om de droge en harde korst te breken als een kiezelsteen, die zich vormt. op het oppervlak, anders voorkomt het zeer harde droge oppervlak dat de daaronder verborgen vloeistof dagenlang uitdroogt !!!
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten