Maak je Ecolo meubels jezelf.

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 03/02/07, 10:36

Kidooo schreef:Een ander ding: Wist u dat de meubels in kits van de grote Zweedse merk worden op grote schaal milieuactivisten ??? :schok:
Yes! Je rijdt zelf, en zeer snel te vernietigen ze zichzelf !!! : Lol: : Cheesy: : Mrgreen: :P


Wij zijn het eens maar pas op voor ironie op het internet ... het wordt vaak verkeerd begrepen ... Ik heb wat tijd kosten :(
Een kleine link naar uw verklaringen te ondersteunen:
https://www.econologie.info/index.php?20 ... ete-en-kit
0 x
Kidooo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 02/02/07, 15:03




par Kidooo » 09/02/07, 03:36

Christophe bedankt voor deze informatieve link.

Het is helemaal waar. Ik had een tijdje geleden een rapport gezien over de ontwerpers die voor hen werken. Freelance (onderaannemers) natuurlijk, het kost minder en als je voor Ikea wilt werken, moet je aanpassen:
- Minimaal hoeveelheid materiaal gebruik
- Gebruik van de goedkoopste materiaal (geproduceerd door kleine handen aan de andere kant van de wereld?)
- Dacht te vervaardigen uiterst eenvoudig te maken (de sterkte is lang niet de prioriteit)
- beperking van de creativiteit van ontwerpers om in de "trendy" stijl te blijven, dwz zo "gestript" mogelijk (dat is goed, het bespaart kosten en het is trendy).

Hoe dan ook ... Dit is niet nieuw ... Het concurrentievermogen tegen een kostprijs:
Zal zorgen voor een lage prijs + door te werken de Derde Wereld middel van vervoer over de weg, over zee onophoudelijke en rampzalig voor het milieu niet naar de menselijke kosten te vermelden. In - in - de lokale medewerkers, een maximum van ontwerpers onderaannemer die wordt geduwd om de extreme concurrentie tussen hen in om hun tarieven te verlagen. geformatteerd om producten die zelfvernietiging ontwerpen en moeten vaak vernieuwen ...

Grrr ... Ik herinner me hun nieuwste pub die ik schandalig vind: onthoud ... Een dood op de bovenste verdieping van een gebouw, buren en hulp op de trap ... dan ontdekken we dat de de dood is niets anders dan een lamp (die te oud lijkt) en die wordt neergelegd ... op de stoep! Het was noodzakelijk om het zeker te veranderen! Deze ideologie van overconsumptie die ze proberen te doorstaan, brengt me in opstand! :onheil:

Dit is wat er gezegd wordt ... Ik ben rustig ...

Tenslotte P'tites twee citaten die ik graag Charb:
- "Afval sorteren, dat is niet wat fabrikanten ervan weerhoudt ons nutteloze rotzooi op te leggen die in de prullenbak belandt"
- "Burger zijn is niet weten hoe je afval moet sorteren, het is vermijden om het te kopen."


EDIT: uh ... mijn "afval" ze, zijn te koop. : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/02/07, 08:44

Het moet gezegd worden dat de Chinese (en anderen) te genieten van hun loon slaven voor ons innonder van goedkope producten.

Deze producten komen in de winkels in het kwartaal of derde van de prijs

in feite is het grootste deel van de prijs transport, importeurswinst, detailhandelwinst en belastingen (btw + invoerrechten)

materiaal- en arbeidskosten kan 1 / 10 e van de uiteindelijke prijs te vertegenwoordigen.

als ze wisten dat een zorgvuldige arbeid en nog een paar zaken zou zelfs wanneer hun verkoopbare producten van ons, en nog meer wenselijk is, zouden ze net zo veel geld te verdienen, maar zou verlichten een bekende hit onze stortplaatsen te maken!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 09/02/07, 10:20

Ik waardeer het basisidee. Hergebruiken in plaats van recycling.
Ik hou van de resultaten. De ideeën zijn origineel en offset en afwerking (met het oog op foto's) lijkt me netjes.
Ik hou van deze manier dat je objecten moet afleiden door soms zeer "technische" stukjes te gebruiken die je uit hun context haalt om alleen in de vorm geïnteresseerd te zijn (de "Mushvroom Lamp" bijvoorbeeld).

Ik moet ook hou van de badkuip / sofa. Het was gedurfd, maar het resultaat is erg mooi.

Ga zo door. Op een dag kan ik zie je te besteden uit de regio Bordeaux : Mrgreen:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Kidooo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 02/02/07, 15:03




par Kidooo » 09/02/07, 14:49

elephant schreef:... Als ze zich ervan bewust waren dat een zorgvuldige arbeid en nog een paar zaken zou zelfs wanneer hun verkoopbare producten van ons, en nog meer wenselijk is, zouden ze net zo veel geld te verdienen, maar zou verlichten een bekende hit onze stortplaatsen te maken !


Globalisering heeft het perverse effect producten tegen onklopbare prijzen toegankelijk zijn voor het grootste aantal. Dat is goed. Maar wat zijn de tegenpartij?
- De verspreiding van verontreiniging vervoer.
- De proliferatie van shabby kwaliteit items die niet mee en zullen opstapelen in onze décharches.
- De verplaatsing van banen en de werkloosheid van dien.
- ... Ik zeker vergeten ...

Resultaat: inderdaad de armsten onder ons kunnen producten die voorheen ontoegankelijk voor hen waren, maar ... wat geld dat ze in de toekomst lorqu'ils zal betalen zal werkloos veroorloven? Het is een demagogische speech zullen sommigen zeggen. Anderen zullen tegen dat ze te recyclen ... maar wat voor soort banen? Aparte afval in onze stortplaatsen?

Targol schreef:Ik waardeer het basisidee. Hergebruiken in plaats van recycling.
Ik hou van de resultaten. De ideeën zijn origineel en offset en afwerking (met het oog op foto's) lijkt me netjes.
Ik hou van deze manier dat je objecten moet afleiden door soms zeer "technische" stukjes te gebruiken die je uit hun context haalt om alleen in de vorm geïnteresseerd te zijn (de "Mushvroom Lamp" bijvoorbeeld).

Ik moet ook hou van de badkuip / sofa. Het was gedurfd, maar het resultaat is erg mooi.

Ga zo door. Op een dag kan ik zie je te besteden uit de regio Bordeaux : Mrgreen:


Targol heel erg bedankt. :P Het is fijn om aangemoedigd te worden om door te gaan (ik heb soms de eenzame rebreatherblues). De verduistering van een object bruist van de reputatie "snel gedaan, slecht gedaan". Ik probeer echter aan te tonen dat we met een beetje fantasie luxe kunnen produceren met de steeds talrijkere afwijzingen van onze overconsumptiemaatschappij. De "ongebruikelijke" kant zorgt voor een vleugje humor die ik bijzonder leuk vind en die voor mij alle groene praat waard is.
nogmaals bedankt voor jou. Aarzel niet om te komen zien me in mijn atelier-garage in Toulouse. (Het zal sluipen in de jungle van recycling ambachtelijke langs de muren en het plafond : Mrgreen: Mijn e-mail adres is op mijn blog).
Yours. : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 09/02/07, 19:05

Kidooo schreef:
De verduistering van een object bruist van de reputatie "snel gedaan, slecht gedaan".

En als een schroothandelaar / verzamelaar reputatie pollepel limiet / ongezond. Soms koop ik spullen naar mijn schroot om objecten te maken, maar ik ben heel ver van je talent. Dus ik echt waarderen, ook, dat je doet. Ik vind een object, of het nu industriële of industriële productie nog steeds een ziel, een verhaal. De cast is miss dat is het vegen van menselijke energie creatie en productie die moest ontwikkelen.
0 x
Kidooo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 02/02/07, 15:03




par Kidooo » 10/02/07, 01:21

Hi Bham.

Soms neem ik een ritje in de schroothoop hoek mij ook. In eerste instantie had ik scrupules om me een deel met hem omdat ik dacht dat ik alle straten, vuilnisbakken was hersteld ... Maar na reflectie, delen verkregen uit deze zijn ook van de materie wordt afgetrokken van de revisie, sortering, brand of kwijting. Het is de energie verbruikt minder grondstof opnieuw of om ze volledig te vernietigen. Ik zag vaak enorme stapels hout branden in hem ... voor niets! Het bevrijdt hij zei.

Het universum van schroot in het begin, is indrukwekkend. We vinden schaduwrijke mensen, omdat ze helemaal in het begin worden gesloten, maar het is slechts een front. Zij vervullen een zeer harde en ondankbare taak.

True, de objecten hebben een ziel. Ik ben een fan van de oude delen van de 50 en 60's: Sensuele krommen, niet hoeken, edele materialen en werkte ... Kortom, niets te maken met wat er nu gebeurt.

Het maken van mooie dingen is niet per se een kwestie van talent. Je houdt gewoon wat we doen, doen we het en we per se de beste van zichzelf. Tot slot denk ik ... eindelijk ... eindelijk Ik probeer ... : Lol:

NB: Ik ben benieuwd naar uw objecten set van recycling ambachtelijke te zien.
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 83-gasten