Op weg naar een Europese oorlog tegen Rusland?

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Op weg naar een oorlog in Europa tegen Rusland?




par Obamot » 09/07/16, 19:12

1) Ik weet niet hoe je je bericht hebt kunnen bewerken zonder dat dit is vermeld in de wijzigingsdatum van je bericht. Ik ontdekte het achteraf (voordat er geen paragraaf over Tsjetsjenië was, tenzij ik me vergis.) maar ik beantwoord het in 4 punten [bewerken]

2) Tsjetsjenië is NIET een van de 14 republieken die de Russen hebben toegegeven na de val van de Berlijnse Muur:

Tsjetsjenië.jpg


3) De destabilisatie van Tsjetsjenië is te wijten aan een externe beweging, gekoppeld aan internationaal terrorisme. En als we het hebben over terrorisme, moeten we begrijpen dat het een "nieuw" paradigma is (bekend als "oorlog tegen het terrorisme") helemaal opnieuw gecreëerd door de duistere politieke takken die Amerika op de achtergrond besturen. Dat brengt ons terug bij onze strijdlustige verantwoordelijkheid als westerlingen.

4) En wat is dan dit soort dictaat, dat zou betekenen dat "wij de goeden zouden zijn", en dat we bijgevolg een moreel recht zouden hebben om te zeggen welke staten we anders achten, zouden zij in de fout zijn en wij niet? Het is nog steeds een schande. Buiten deze grenzen is Rusland niet verantwoordelijk geweest voor miljoenen doden in de recente geschiedenis van de wereld. Ja, je moet consequent zijn! [Einde bewerking]

Dat is wat ik zeg en daarom ben ik consequent.
Het cijfer is van 1 naar 000 soldaten gegaan! Sinds de geboorte van dit draadje.

Maar voor wat is de omvang van de gevaarlijkheid?

Trouwens, bestaat het tegen een land dat Europa zojuist heeft gered van DAE$H (bijna alle politieke analisten zijn het erover eens dat de eenzijdige handelwijze van de amerlocs een doodlopende weg was en zelfs gewenst en machiavellistisch geprogrammeerd...! Dat ze willens en wetens "het monster" zouden hebben laten ontwikkelen en dat ze naar verluidt zelfs volledig achter de rekrutering zouden zitten, in ieder geval in Syrië en gedeeltelijk elders in de wereld...
► Show text


Ja, je moet consequent zijn.

Waarom verenigen tegen een bondgenoot (Rusland dat Europa uit de klauwen van Amerika redde)?
En beweren dat ze hondsdolheid zou hebben als het "wij" (westerse clan) waren die de tetanus doorgaven?

Ja, je moet consequent zijn.

Natuurlijk met DAE$H ratiboisé (de euro eindigt en geen waarschuwing, zelfs geen hoest ...)
Amerika moet zijn legitimiteit herwinnen... EN het is elke keer hetzelfde, ik stel de vraag opnieuw: wanneer is de volgende slang?

En natuurlijk zijn degenen die consistentie in deze bal missen degenen die hun ogen niet voor de gaten hebben.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16180
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Op weg naar een oorlog in Europa tegen Rusland?




par Remundo » 09/07/16, 20:43

dat Poetin en zijn op één lijn liggende oligarchen rijker worden, ja. Maar misschien niet meer dan onze Franse "elites". Bovendien maakte Poetin een einde aan de verrijking van de vrije elektronen die hadden geprofiteerd van privatiseringen. Poetin heeft de controle over de Russische staatsbelangen zowel effectief als brutaal heroverd, dat valt niet te ontkennen.

Aldus de Russische groei sinds tussen 1999 en 2005 decennia dat Poetin Rusland leidt, is dit ongeveer 7% per jaar... als verarming van de mensen en wanbeheer van een land, hebben we erger gezien.
https://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89con ... t_actuelle

En Poetin is tenminste een staatshoofd die oog heeft voor de belangen van zijn natie. Geen lakei uit Washington. Ongeveer 80% van de Russen steunt het beleid van het Kremlin.

Aan de andere kant kreeg Rusland te maken met 2 aanvallen in de VS
1° de subprime-crisis in 2008
2° in 2014 tot op heden, de scherpe daling van de koolwaterstofprijzen, dankzij overtollige Katar + Sauds-productie op automatische piloot vanuit Washington...
2 x
Beeld
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13721
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Op weg naar een oorlog in Europa tegen Rusland?




par izentrop » 09/07/16, 20:53

Obamot schreef:een land dat Europa net heeft gered van DAE$H
Woorden herhaald door de propagandisten van sputniknews. We weten voor wie ze rijden. :onheil:

Overal elders is het verhaal anders, Daesh was het voorwendsel om Bashar weer op het goede spoor te zetten en de belangen van Poetin en zijn oligarchen te dienen. Aangezien Islamitische Staat geen grenzen kent en gedijt op ellende, zal het vanzelf weer opstaan. Aan de andere kant heeft Europa te maken met een toestroom van vluchtelingen, dus er is niets gewonnen.
Aanvankelijk waren het activisten van de oppositie tegen het regime die in 2014 een regeling tussen Islamitische Staat en Bashar al-Assad voor het delen van deze gassite aan de kaak stelden.
Toen bleek dat het Russische bedrijf Stroytransgaz belang had bij dit dossier.
http://www.huffingtonpost.fr/2016/03/03 ... 71474.html
http://www.liberation.fr/planete/2015/0 ... ne_1389144

Zet de rollen in de goede richting. :frons:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Op weg naar een oorlog in Europa tegen Rusland?




par Obamot » 09/07/16, 21:44

Ik zal het je vertellen:
► Show text

1) Dus ik betwijfel ten zeerste of deze geopolitieke vragen u interesseren: u hebt er nooit met inhoudelijke ideeën aan deelgenomen. Het is geen persoonlijke aanval, het is de trieste realiteit met je tweelingbroer. Desalniettemin zal ik u antwoorden met behulp van dezelfde media die u inspireren, aangezien u van mening bent dat ze geloofwaardig zijn.

2) Natuurlijk gebruikte Rusland een situatie die op zijn pad kwam om het te verslaan, om ervan te profiteren. Het is heel klassiek in het schaken (rokade, kleine rokade, manier om het paard te verplaatsen, etc. van de grote klassiekers). Een conflict dus dat opeens interesse kreeg, omdat ze de intelligentie hadden om twee vliegen in één klap te slaan. Kunnen we hen dit oprecht verwijten, tenzij we een slechte geest hebben?

3) Aan de andere kant nee, als je de gok zoekt, moet je in de sloppenwijken van New Yorkse pubs gaan kijken, je zit op het verkeerde spoor. Hier zijn enkele voorbeelden:

Op 10 september 1996 schreef Liberation:De CIA faalde in haar plan om Saddam omver te werpen

Bron: http://www.liberation.fr/planete/1996/0 ... ton_183179

De vijandigheid van de Verenigde Staten tegenover de Arabische wereld en meer in het bijzonder het Midden-Oosten en Irak gaat dus meer dan twintig jaar terug, wat al uw argumenten over Poetin ontkracht, aangezien hij destijds slechts een bescheiden agent van de KGB was. Ik laat de redenen buiten beschouwing waarom ze, nadat ze Hoessein aan de macht hadden gebracht in Bagdad, hem wilden ontgrendeld... Maar ik merk dit soort pathologie op, voor de zogenaamde vernietiger van de democratie, om zo vaak tussenbeide te komen in veel staten over de hele wereld en zelfs om af en toe een dictator aan het hoofd te zetten (Chili, meerdere keren Egypte, Iran, Irak, enz.)...

Bevrijding schreef:De verklaring van de Amerikaanse senator John McCain op CNN:
“Ik kan absoluut bevestigen dat deze [Russische] aanvallen gericht waren op het Vrije Syrische Leger of groepen die zijn bewapend en getraind door de CIA»

Bron: http://www.liberation.fr/video/2015/10/ ... le_1395536

Toevallig waren de C!A-trainingskampen waar McCain het over had in Raqqa, het bolwerk van DAE$H.

Dus ja, daar heb je totaal geen coherentie of je bent erg slecht geïnformeerd.

Op 21-07-2014 schreef de Huffington Post:De FBI duwde moslim-Amerikanen tot bomaanslagen, zegt het rapport
De FBI heeft Amerikaanse moslims "aangemoedigd, gepusht en soms zelfs betaald". Waarvoor ? Om hen aan te zetten tot het plegen van aanslagen, tijdens spinnen en clandestiene operaties die na 11 september vanaf nul zijn opgezet, concludeert een rapport dat maandag is gepubliceerd.

In veel van de meer dan 500 terrorismezaken die sinds 11 september 2001 voor Amerikaanse rechtbanken zijn gebracht, "hebben het Amerikaanse ministerie van Justitie en de FBI Amerikaanse moslims geviseerd in beledigende, op lidmaatschap gebaseerde clandestiene terrorismebestrijdingsoperaties. Religieus en etnisch", hekelt dit rapport. door de organisatie Human Rights Watch (HRW) ondersteund door tal van voorbeelden.

Bron: http://www.huffingtonpost.fr/2014/07/21 ... 05602.html

Helaas weten we dat ze ook in Europa "werkten", aangezien we daar leerden hoeveel een recruiter werd betaald om kandidaten naar de hel te sturen... En ik zou tientallen voorbeelden kunnen geven.

Jij die "coherentie" claimt, niets van wat je daar zegt heeft een serieuze basis en nog minder is coherent.
► Show text
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13721
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Op weg naar een oorlog in Europa tegen Rusland?




par izentrop » 10/07/16, 07:33

Remundo schreef:Aldus de Russische groei sinds tussen 1999 en 2005 decennia dat Poetin Rusland leidt, is dit ongeveer 7% per jaar... als verarming van de mensen en wanbeheer van een land, hebben we erger gezien.
https://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89con ... t_actuelle
De bron is interessant en we leren dat het vooral te danken is aan de energierijkdom van de ondergrond en met een grote ongelijkheid tussen de regio's en vooral de verrijking van de rijksten.
Aan de andere kant kreeg Rusland te maken met 2 aanvallen in de VS
1° de subprime-crisis in 2008
Wereldwijde crisis die vooral de armsten trof en niet alleen de Russen
2° in 2014 tot op heden, de scherpe daling van de koolwaterstofprijzen, dankzij overtollige Katar + Sauds-productie op automatische piloot vanuit Washington...
Nog een kortere weg om een ​​boosdoener aan te wijzen, terwijl het veel ingewikkelder is dan dat en de VS niet langer de eerste economische macht is sinds 2014.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16180
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Op weg naar een oorlog in Europa tegen Rusland?




par Remundo » 10/07/16, 11:15

Tussen 1999 en 2005 kende Rusland een gemiddelde economische groei van meer dan 6,7%. Dankzij steeds hogere energieprijzen, die zorgen voor een rendement in vreemde valuta, ontwikkelt de binnenlandse vraag zich snel en blijft het BBP tot 6 groeien met zo'n 8 tot 2008% per jaar. Dankzij een beleid van oliehuur heeft Poetin de norm sterk verbeterd van het leven van de Russische bevolking, maar maakte ook de staatsbegroting sterk afhankelijk van de prijs van grondstoffen

jij was het die over Poutin zei
Hij is een tiran die zijn volk muilkorven en verarmt


Nadat Poetin geen heilige is, moet je daarvoor dood zijn, en zelfs dat is niet altijd genoeg...

@+
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79372
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11063

Re: Op weg naar een oorlog in Europa tegen Rusland?




par Christophe » 20/01/23, 18:42

Klein : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: om het geheugen van sommigen op te frissen...

Nee, ik ben niet op zoek naar problemen, in tegenstelling tot anderen... : Roll: : Roll: : Roll:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16180
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Op weg naar een oorlog in Europa tegen Rusland?




par Remundo » 21/01/23, 03:09

om op je update te stuiteren, met vers nieuws...

0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79372
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11063

Re: Op weg naar een oorlog in Europa tegen Rusland?




par Christophe » 21/01/23, 10:35

Hé kerel, die tweet-dief!! : Lol: : Lol: : Lol:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16180
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Op weg naar een oorlog in Europa tegen Rusland?




par Remundo » 21/01/23, 12:31

ja de tweet is door jou verzameld...

Ik schreef in juli 2016...
Remundo schreef:ah ... NATO ...

de gal toch voor militaire manoeuvres net onder de snuit van de Russische beer ... die het recht heeft om in zijn hol te leven zonder de wapens voor hem te zien ...

nou 6 jaar later zijn het de Oekraïners die de wapens in huis hebben.

Door hun pseudo-elites goed opgewonden door de NAVO die in de ballen van de Russische beer bijt.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten