Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne




par Obamot » 23/08/22, 13:54

Om oplossingen te vinden, is het nog steeds nodig om de geschiedenis in de ogen te kijken, de schendingen van de wet, zonder vooringenomenheid of punten weg te laten...

Dit is de basis voor het maken van 'conceptuele observaties' boven alle argwaan.
Er zijn mensen die er goed aan zouden doen om aan hun basis te werken.

Wat heb je voor 24 februari 2022 over het conflict bestudeerd EN GEZEGD...?
Wat te denken van de Oekraïense burgerbevolking, die de Russen met opluchting ontvangt en eindelijk hun pensioen uitbetaald krijgt na jaren van ontbering en vervolging, verkrachting, misdaden en moorden in het bewind van willekeur?
Dingen die we ontdekken die niet verbonden waren door de westerse media...

Het verhaal begint aan het einde van de Tweede Wereldoorlog, aan het einde waarvan het Westen zich de overwinning eigent terwijl de Russische verliezen meer dan 20 miljoen doden bedragen, en dat het de troepen van de USSR zijn die als eerste in Berlijn aankomen, zonder de capitulatie van de Duitsers vergeten die in Jalta wordt gedaan (en niet in Londen of Washington...)

De ineenstorting van de USSR was een trauma voor de Russen... In 1991 van de ene op de andere dag bevonden 25 miljoen mensen van Russische afkomst zich “in het buitenland”, het was een humanitair drama waar het Westen zich geen zorgen over maakte, families werden afgesneden, veel Russen verloren hun baan en kwamen zonder middelen te zitten, dat is wat er in de helft van de wereld gebeurde. 'Oekraïne. Hier begint het probleem...

Maar sinds Rusland heeft gedaan “wat de EU ervan verwachtte” (stap uit het communisme, ontwikkel zijn economie om te voorkomen dat het een bedreiging blijft vormen in Europa, hervorm zijn politieke systeem en maak een einde aan de oligarchie). Het werd gedaan, maar deze verdienste had moeten worden erkend en de Russen dichter bij Europa moeten brengen, in plaats daarvan is niet alleen de NAVO die zou verdwijnen, er nog steeds, maar ook de CIA die niet heeft opgehouden dit "continent-land" te destabiliseren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne




par Macro » 23/08/22, 14:29

Obamot schreef:
Het verhaal begint aan het einde van de Tweede Wereldoorlog, aan het einde waarvan het Westen zich de overwinning eigent terwijl de Russische verliezen meer dan 20 miljoen doden bedragen, en dat het de troepen van de USSR zijn die als eerste in Berlijn zijn aangekomen,


Nostalgie als je ons vasthoudt....
Deze geweldige en vriendelijke Russische soldaten die Duitsland kwamen bevrijden van de nazi-plaag... Verwelkomd zoals het hoort, met open armen door Duitse vrouwen...

Wat een geweldige humanist deze goede oude Joseph S : Cheesy:

Oorlog is een verdomde puinhoop waar altijd de zwaarste prijs is betaald door burgers...
3 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2675

Re: Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne




par sicetaitsimple » 23/08/22, 15:20

Obamot schreef: zonder de capitulatie van de Duitsers te vergeten die in Jalta wordt gedaan (en niet in Londen of Washington...)


Oh goed? dat wist ik niet....
2 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne




par Macro » 23/08/22, 15:25

Ik ook... Ik dacht altijd dat het in Berlijn was.... En nu ben ik verbijsterd... Ik hoor dat het in Karlshorts was :schok:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne




par Ahmed » 23/08/22, 15:29

...vooral omdat een soldaat vaak slechts een burger is die gedwongen wordt zich te vermommen... : Roll:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2675

Re: Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne




par sicetaitsimple » 23/08/22, 15:33

Obamot schreef:Het verhaal begint aan het einde van de Tweede Wereldoorlog,... .


U, die geïnteresseerd is in de geschiedenis van de Russisch-Oekraïense betrekkingen, zou misschien wat verder terug moeten gaan, rond 1932-1933. Er waren toen wat vage gebeurtenissen.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Holodomor
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14974
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4370

Re: Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne




par GuyGadeboisTheBack » 23/08/22, 15:43

Het is waar jongens, poets je basis op!
Beeld
https://fr.wikipedia.org/wiki/Horde_d%27or
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne




par Obamot » 23/08/22, 16:28

sicetaitsimple schreef:
Obamot schreef:Het verhaal begint aan het einde van de Tweede Wereldoorlog,... .


U, die geïnteresseerd is in de geschiedenis van de Russisch-Oekraïense betrekkingen, zou misschien wat verder terug moeten gaan, rond 1932-1933. Er waren toen wat vage gebeurtenissen.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Holodomor
Oulâaah het brengt me terug naar de discussies die ik destijds bij de VN had, het is oud.
Breng enig historisch bewijs naar voren dat de hongersnood was "georganiseerd" en "gericht" volgens etnische criteria en we praten erover!
Er waren evenveel Russischtaligen als Oekraïenstaligen die er last van hadden. Dus je taak zal moeilijk zijn. Ik geef aan dat het voor mij uitgesloten is om een ​​alibi te vinden voor dergelijke misdaden, van welke aard dan ook, en nog minder om ze te ontkennen.

Trouwens, ik zie niet in wat het ermee te maken heeft, Poetin werd geboren in 1952, 7 jaar na het einde van de Tweede Wereldoorlog, ik nam de laatste belangrijkste gebeurtenis met betrekking tot de USSR, om het gebrek aan erkenning van het offer van de Russen door het Westen, dat niets met macht te maken heeft.Hier is nog een andere verdraaide poging om mij te laten doorgaan voor ik weet niet wat.

PS over Jalta: destijds verwarde ik voor mij met de eerste Duitse capitulatie op 7 mei 1945, in Reims, waar de generale staf van Eisenhower was, en waar de onvoorwaardelijke overgave van de Duitse strijdkrachten door Jodl.

Uiteindelijk, in februari 1945, was het machtsevenwicht duidelijk in het voordeel van Stalin. Dus dat verandert niets aan de inhoud van wat ik zei (gebrek aan erkenning van Russische offers door het Westen, tot vandaag...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne




par Obamot » 23/08/22, 16:59

BronWikipedia: “In februari 1945 was het machtsevenwicht duidelijk in het voordeel van Stalin.”
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2675

Re: Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne




par sicetaitsimple » 23/08/22, 22:38

Obamot schreef:Ik zie ook niet wat het ermee te maken heeft.


Wat het doet, is dat de titel van de draad "niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne" wordt genoemd. Negeer een enorme hongersnood in Oekraïne als gevolg van Russische beslissingen (beschreven op de Wikipedia-pagina) in 1932/1933, zodat leefden nog mensen leefden, het is niet zo oud, het kan gewoon niet worden doorgegeven door verliezen en winsten. Dit zijn gebeurtenissen die lange tijd sporen in de geest achterlaten, ook door overdracht over generaties.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 173-gasten