Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne




par Obamot » 20/08/22, 14:59

"zelfvertrouwen" wordt VOLLEDIG verondersteld in mijn post, als dat is wat hij bedoelt, wens ik dat hij de zijne ontwikkelt!
Dit zijn inderdaad volksgezondheidsgegevens Ahmed!

Zelfwaarderingsproblemen: wat zijn ze?

— “Zelfrespect is een psychologisch concept dat verwijst naar het algehele positieve of negatieve oordeel dat een persoon over zichzelf heeft.

Je zelfrespect hangt van veel parameters af. De omgeving, opleiding, persoonlijkheid, fysieke en intellectuele capaciteiten, enz. zijn allemaal variabelen die van invloed zijn op het oordeel dat we over onszelf maken. Zelfrespect wordt tijdens de kindertijd opgebouwd en zal gedurende het hele leven evolueren met ervaringen van succes en falen.

Een laag zelfbeeld kan leiden tot ongemak en moeilijkheden in relaties met andere mensen.

https://www.passeportsante.net/fr/Maux/ ... ime-de-soi
(doet me denken aan iemand...)

Bovendien maakt een kritische geest zonder de afstand die dit mogelijk maakt een evenwichtige/onafhankelijke benadering onmogelijk.

Dat is het, het is klaar! Eenvoudig zou nu leuk zijn om naar de nieuwe lijn van fo-fo te buigen door DE ACHTERGROND (VS het personage) te benaderen
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne




par Ahmed » 20/08/22, 15:23

Ik weet niet zeker wat 'zelfrespect' ermee te maken heeft, maar als het goed is, waar ik zeker niet aan twijfel, dan... 8)
Deze zin begrijp ik echter niet:
Trouwens, kritisch blijven zonder de afstand die het toelaat...

Als de kritische geest alleen naar buiten en anderen is gericht, is het slechts een kritische geest, die ondanks de lexicale nabijheid heel anders is.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16184
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne




par Remundo » 20/08/22, 15:42

op weg naar het grote debat van grote ego's... : Roll:

verdomme jongens...... : Roll:

ga een frisse neus halen, steek je energie in iets constructiefs.
1 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16184
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne




par Remundo » 20/08/22, 19:38

Ik heb veel controversiële en HS-berichten verwijderd

Nu stop je met roddelen en roddelen over elkaar.

Je praat over het onderwerp, hier of elders, zonder je de weg te wijzen.

Anders geven we waarschuwingen en dan verbanning.

Remundo voor moderatie
3 x
Beeld
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne




par humus » 21/08/22, 06:55

Uit deze reeks op 12mn44, of 1mn30 van je leven.

0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6993
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2915

Re: Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne




par gegyx » 21/08/22, 14:36

Ahmed schreef:...corrigeer mijn blunder die van dezelfde orde is als het kwalificeren van de "pacificatie" van Algerije als een oorlog! ...maar ik ben onverbeterlijk, wat wil je! 8)

Het een verhindert het ander niet

Wat je assimileert met de echte "oorlog" in Algerije, werden in Frankrijk "de elementen van Algerije" genoemd (met andere woorden "Speciale Operatie" in Oekraïne, voor Rusland).

er was de "pacificatie" met rondes in de dorpen, met verdelingen van tarwe, voedsel, dekens en medische zorg, voor degenen die niet om hulp durfden te vragen, uit angst om samen te werken met de bezetters.

Deze dorpelingen moesten 's nachts gehoorzamen aan de FLN, om sabotage uit te voeren, zoals het doorsnijden van de pylonen of het graven om een ​​weg af te snijden, de opstand te voeden en de 'revolutionaire belasting' te betalen.
In de ochtend waren ze weer in dienst van de Franse autoriteiten om de gaten te dichten en de communicatie te herstellen.

En de operaties van "zuivering" van de opstandige bendes, die afschuwelijke aanvallen op mensen aanwakkerden, goed, zelfs voorbeeldig die de "collaboratie" in de kolonisatie vertegenwoordigden, en ook de executies van inboorlingen (= "collaborateurs"), die wilden leven in vrede en hun dorp laten leven, onder Frans bestuur.
Dernière édition par gegyx de 21 / 08 / 22, 14: 43, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16184
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne




par Remundo » 21/08/22, 14:43

ach, als we een muntje terug in de machine van de Algerijnse oorlog stoppen... zal het spel lang duren.
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne




par Ahmed » 21/08/22, 19:15

Door een typfout noem je "elementen" wat eigenlijk "de gebeurtenissen van Algerije" waren...

Het spel kan lang duren, maar het zal niet de schuld zijn van de Algerijnse oorlog. Ik weet het nog niet (uiteindelijk zal ik het weten! : Wink: ) waar dit ons zal leiden, maar ik druk moedig door...
De gebruikelijke overwegingen, voornamelijk in economische aangelegenheden, schatten (zoals u weet) dat het centrum van de wereldproductie van rijkdom zich verplaatst van Europa (inclusief de VS) naar de Stille Oceaan, wat de VS niet al te veel hindert zolang ze hebben een voet aan elke kant (maar ze lijken me een beetje te optimistisch op deze!). de mooie geesten leggen uit dat door een veroudering van de oude productiecentra en een mindere strijdlust van de rijken tegen de dynamiek van de nieuwe concurrenten: psychologie is als een trampoline, het stelt je altijd in staat om terug te stuiteren! de realiteit is zeker ver verwijderd van deze visie, die echter het onmiskenbare voordeel heeft de neuronen te sparen. Dat is niet genoeg als je niet te gemotiveerd bent om het te begrijpen...
Als we de moeite nemen om wat dieper te graven, zien we dat er eerder een fase was waarin het functioneren van het kapitalisme binnen de ontwikkelde landen tegen een structurele grens aanliep: de stijging van enerzijds de productiviteit zorgde ervoor dat de lonen onder het loon zakten kosten daarentegen worden onproductief werk (in de zin van waarde, wat niet betekent dat het dit soort ondernemingen niet beloonde) vermenigvuldigd met de toegenomen complexiteit van de samenleving. De opkomst van China, met zijn overvloedige, volgzame en goedkope arbeidskrachten, heeft het mogelijk gemaakt om deze tegenstelling enkele decennia terug te dringen door massale verhuizingen; hiermee is het eerste punt opgelost, het tweede is door permanent lenen (kwantitatieve versoepeling).
De structurele crisis werd echter niet opgelost, maar uitgesteld naar een hoger niveau. Met de geleidelijke stijging van de Chinese lonen en het verschijnen van een middenklasse die tot nu toe echter nooit de proporties van zijn Europese tegenhanger heeft bereikt, is het Chinese productieapparaat gedwongen om drastisch om te schakelen naar meer concurrentie in gebieden die minder basaal zijn dan degenen die het van de grond hebben gekregen: verhoogde productiviteit en producten uit het hoge en middensegment, frontaal in botsing met de Amerikaanse industrie (vandaar het tandengeknars) omdat de Chinese economie er nooit in is geslaagd een binnenlandse markt te creëren die in overeenstemming is met de massa van zijn productie en dat de dollars - zelfs een beetje "nep" - van Uncle Sam noodzakelijk bleven. China heeft ook gebruik gemaakt van faciliteiten, of beter gezegd de verplichting om te lenen... Ik noem alleen voor de goede orde zijn honger naar grondstoffen, in verband met deze intense agitatie, maar de wereld is afgelopen en onvermijdelijk zijn de uitstelstrategieën lastig, om zacht uitgedrukt...

Dit alles past niet in Europa, dat zelfs vóór de Covid-crisis in een moeilijke positie verkeerde, zonder uitzicht op een oplossing behalve een race voorwaarts naar de "ecologische transitie", die verondersteld wordt de markt nieuw leven in te blazen, maar zonder te weten wie in staat zal zijn om het te financieren, behalve door massaal gebruik te maken van nieuwe leningen... Opmerking: we hebben het al een tijdje over verhuizing naar Frankrijk, wat een teken is, maar het is een kwestie van zeer geautomatiseerde activiteit, waardoor het onwaarschijnlijk is dat er banen of waarde in ad hoc hoeveelheden...
Ik ga naar Rusland, geen paniek, ik heb nog steeds een goed geheugen... : Cheesy:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne




par sicetaitsimple » 21/08/22, 19:50

Ahmed schreef:Dit alles past niet in Europa, dat zelfs vóór de Covid-crisis in een moeilijke positie verkeerde, zonder uitzicht op een oplossing behalve een race voorwaarts naar de "ecologische transitie", die verondersteld wordt de markt nieuw leven in te blazen,


Weet je, ik ben het niet eens met deze analyse van "vooruit rennen", alsof het doelloos is. Natuurlijk verwachten we ook op korte termijn economische resultaten (werkgelegenheid, BBP, etc.) via de transitie die ik energie noem.
Laten we bescheiden zijn, de ecologische transitie Ik vind het moeilijk om het te definiëren, aan de andere kant is de energietransitie over het algemeen fossielen vervangen door iets anders, of er minder van verbruiken als ze in gebruik blijven. Dit tegen gelijkwaardig "comfort".
Het kost dus tijd, en het kost geld, het is niet gemakkelijk, de voortgang van het ene jaar op het andere kan tegenvallen.
Maar ik denk dat de huidige situatie ons alleen maar kan (moeten) versterken in dit verlangen om vooruit te komen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Niet-journalistieke benadering van de oorlog in Oekraïne




par sicetaitsimple » 21/08/22, 20:39

Aanvulling: mijn bericht lijkt misschien enigszins "off topic" in vergelijking met wat je wilt ontwikkelen, gezien de titel van je draad. Ondanks alles, aangezien u bezig bent met "de toon zetten", grijp ik liever onmiddellijk in op de punten die mij storen.
Op een gegeven moment kom je onvermijdelijk bij de "oude Europa" / Rusland-relatie. Deze worden noodzakelijkerwijs "geleid" door de afhankelijkheid van de dag voor Europa ten opzichte van Russische fossielen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten