LREM en Macron: de dictatuur van de macronisten

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De dictatuur in opmars




par sen-no-sen » 27/11/20, 16:52

Exnihiloest schreef:Zoals wat ik niet blind ben, en je hebt net bevestigd zoals ik zei, waar de dictatoriaal misbruik.


Dus ineens zijn niet alleen Frankrijk, maar ook Spanje en Italië, zoals hierboven vermeld, de meest toeristische Europese landen, zie voor de rest de nota van amnesty international.
Voor mij is een "dictatoriale afpersing" synoniem met de deportatie en moord op politieke tegenstanders, er zijn weer "enkele nuances" om aan zijn woorden "een beetje" overdreven met betrekking tot de huidige situatie te brengen! : Lol:
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De dictatuur in opmars




par Exnihiloest » 27/11/20, 17:12

sen-no-sen schreef:
Exnihiloest schreef:Zoals wat ik niet blind ben, en je hebt net bevestigd zoals ik zei, waar de dictatoriaal misbruik.


Ja, zo plotseling zijn het niet alleen Frankrijk, maar ook Spanje en Italië die, zoals hierboven vermeld, de meest toeristische Europese landen zijn ...

Om oorzaak en correlaties, relatie tot toerisme te verwarren, of om "plotseling" mijn punt aan te pakken dat niets meer "plotseling" is dan enig ander en voorafgaand aan uw antwoord, is proberen vast te houden aan de takken.
Het hoeft niet. U kunt deze maar beter goedmaken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De dictatuur in opmars




par sen-no-sen » 27/11/20, 18:03

Exnihiloest schreef:Om oorzaak en correlaties, relatie tot toerisme te verwarren, of om "plotseling" mijn punt aan te pakken dat niets meer "plotseling" is dan enig ander en voorafgaand aan uw antwoord, is proberen vast te houden aan de takken.
Het hoeft niet. U kunt deze maar beter goedmaken.


Nee, geen fout van mijn kant. U spreekt van "een dictatuur in opmars", (wat impliceert dat de republiek op mars een dictatuur zou zijn (!)) van covid zou voortkomen uit de intentie om een ​​totalitaire macht te vestigen,maar je legt niet uit waarom.
Ik antwoord u eenvoudig dat dit niet het geval is, dat we integendeel in een samenleving leven die in wezen liberaal en libertair is en dat de maatregelen die momenteel worden genomen niet alleen in Frankrijk aanwezig zijn, maar ook bij onze buren (door rekening houden met de volgende verschillende factoren: bevolking, cultuur, geografie, enz ...) en dat dit alles een systemisch gevolg is dat verband houdt met het gebrek aan voorbereiding en de tegenstrijdigheden van onze postmoderne samenlevingen.
Als je nu denkt dat er geen verband is tussen Covid en toerisme (een van de eerste clusters was vervuild (sic!) In Savoye), dan heb ik niets voor je.

Cluster van COVID-19 in de Alpen, Frankrijk, februari 2020

De 7 februari 2020, terwijl Frankrijk slechts 6 bevestigde gevallen van infectie met het nieuwe coronavirus op zijn grondgebied had, een Europese waarschuwing via het EWRS (Early Warning and Response System) informeerde de Franse autoriteiten over het optreden van een bevestigd geval van COVID-19 in het Verenigd Koninkrijk bij een recente terugkeer van een verblijf in Frankrijk.

Deze melding was de start van een onderzoek onder leiding van Public Health France, ARS en vele partners. Doelstelling: potentiële secundaire gevallen zo vroeg mogelijk detecteren, contacten identificeren en overdracht voorkomen. Volgens de reconstructie van de bewegingen van deze zaak was hij besmet tijdens een conferentie in Singapore. Daarna verbleef hij in de Haute-Savoie, in een chalet in Contamines-Montjoie. Deze indexgeval besmet 12 mensen, waaronder een kind, die allemaal in dit chalet hadden verbleven. De diagnose is gesteld in 3 landen (Frankrijk, Engeland en Spanje). Het kind had op 3 scholen en een skischool gezeten toen hij symptomatisch was. Geen van de 170 contacten van dit kind die tijdens het onderzoek werden geïdentificeerd, was besmet.

https://www.santepubliquefrance.fr/revues/articles-du-mois/2020/cluster-de-covid-19-dans-les-alpes-france-fevrier-2020
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De dictatuur in opmars




par Exnihiloest » 27/11/20, 21:51

sen-no-sen schreef:...
Nee, geen fout van mijn kant. U spreekt van "een dictatuur in opmars", (wat impliceert dat de republiek op mars een dictatuur zou zijn (!)) van covid zou voortkomen uit de intentie om een ​​totalitaire macht te vestigen,maar je legt niet uit waarom.
Ik zal u eenvoudig antwoorden dat dit niet het geval is, dat we integendeel in een samenleving leven die in wezen liberaal en libertair is en dat de maatregelen die momenteel van kracht zijn niet alleen in Frankrijk aanwezig zijn, maar ook bij onze buren ...


Op dit niveau is het kwade trouw.
Enerzijds hoef ik niet uit te leggen waarom, ik observeer. In de jaren 1910 zou ik je hebben verteld over de dictatuur van de bolsjewieken in beweging, en je zou tegen mij hebben gezegd: "je hebt niet uitgelegd waarom deze beweging zou voortkomen uit de intentie om een ​​totalitaire macht te vestigen", nou nee, zie, het is voor een goed doel, dat van de mensen! We zagen de rest ...
Aan de andere kant heb ik u op 24/11/20, 18:11 uur de dictatoriale Franse specificiteit gegeven in termen van bewegingsbeperking en vooral repressie:
"Deze dictatuur komt tot uiting in repressie: 1,2 miljoen PV, en door infantiliserende maatregelen, zoals exit-certificaten of het voorkomen van verplaatsingen meer dan 1 km van huis, terwijl dat niet het geval is. de afstand moet worden voorkomen, maar het contact.
Dat hebben we niet in Duitsland of Nederland, om er maar een paar te noemen.
"

We wachten op uw verbalisingscijfers in andere Europese landen die vergelijkbaar zijn met onze levensstandaardvraag, zoals Duitsland, Engeland of Nederland, hun geografische bewegingsbeperkingen, evenals de lijst van degenen die deze infantilisering opleggen die 'is het bewijs van reizen. De maatregelen in deze andere landen hebben niets te maken met deze Frans-Franse excessen van "ik wil je beheersen, ik zal je beheersen en je zult ervoor betalen als je me niet gehoorzaamt".
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De dictatuur in opmars




par sen-no-sen » 27/11/20, 23:39

Exnihiloest schreef:Op dit niveau is het kwade trouw.
Enerzijds hoef ik niet uit te leggen waarom, ik observeer.


De observatie is dat er geen dictatuur is maar een reeks inconsistente maatregelen. Een dictatuur bestaat niet uit het opstellen van rapporten voor 135 euro, noch het opstellen van zelfmachtigingen om te vertrekken ... en nog minder om gedeeltelijke werkloosheidsuitkeringen of verhogingen in RSA te betalen.
Bedenk dat het systeem van gedeeltelijke werkloosheid in Frankrijk het meest genereuze systeem van Europa is geweest, dat nogal moeilijk te rijmen lijkt met uw verhaal van "een dictatuur aan de gang".
Zoals gezegd, is de enige bestaande dictatuur die van incompetentie, niet van een zogenaamd totalitair systeem dat je niet kunt verklaren, behalve door je verhaal van 1 km opnieuw te vertellen, dat morgen overgaat in 20 elders. ...
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: De dictatuur in opmars




par gildas » 28/11/20, 00:03

sen-no-sen schreef:
Exnihiloest schreef:Om oorzaak en correlaties, relatie tot toerisme te verwarren, of om "plotseling" mijn punt aan te pakken dat niets meer "plotseling" is dan enig ander en voorafgaand aan uw antwoord, is proberen vast te houden aan de takken.
Het hoeft niet. U kunt deze maar beter goedmaken.


Nee, geen fout van mijn kant. U spreekt van "een dictatuur in opmars", (wat impliceert dat de republiek op mars een dictatuur zou zijn (!)) van covid zou voortkomen uit de intentie om een ​​totalitaire macht te vestigen,maar je legt niet uit waarom.
Ik antwoord u eenvoudig dat dit niet het geval is, dat we integendeel in een samenleving leven die in wezen liberaal en libertair is en dat de maatregelen die momenteel worden genomen niet alleen in Frankrijk aanwezig zijn, maar ook bij onze buren (door rekening houden met de volgende verschillende factoren: bevolking, cultuur, geografie, enz ...) en dat dit alles een systemisch gevolg is dat verband houdt met het gebrek aan voorbereiding en de tegenstrijdigheden van onze postmoderne samenlevingen.
Als je nu denkt dat er geen verband is tussen Covid en toerisme (een van de eerste clusters was vervuild (sic!) In Savoye), dan heb ik niets voor je.

...

Bonsoir,
De link tussen toerisme en Covid is natuurlijk de verspreiding van het virus, maar er is ook een link tussen toerisme en de constante progressie van CO2: Travel. Mogelijk probeert de overheid CO2 te verminderen door ons te beperken in onze reizen ...

Een recente anti-CO2-maatregel:
verwarming-isolatie / ban-des-boilers-mazout-des-2022-et-gaz-nl-2021-t16647.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De dictatuur in opmars




par Exnihiloest » 28/11/20, 18:15

sen-no-sen schreef:
Exnihiloest schreef:Op dit niveau is het kwade trouw.
Enerzijds hoef ik niet uit te leggen waarom, ik observeer.


De observatie is dat er geen dictatuur is maar een reeks inconsequente maatregelen

Aanpakken in contact. Bent u vergeten dat u zei dat het probleem niet specifiek Frans was?!

Ik herinner u daarom aan de vraag:
"We wachten op de cijfers van uw verbalisaties in andere Europese landen die vergelijkbaar zijn met onze levensstandaardvraag, zoals Duitsland, Engeland of Nederland, hun geografische bewegingsbeperkingen, evenals de lijst van degenen die deze infantilisering opleggen die 'is het bewijs van reizen."
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De dictatuur in opmars




par Exnihiloest » 28/11/20, 18:22

Gildas schreef:...
Bonsoir,
De link tussen toerisme en Covid is natuurlijk de verspreiding van het virus, maar er is ook een link tussen toerisme en de constante progressie van CO2: Travel. Mogelijk probeert de overheid CO2 te verminderen door ons te beperken in onze reizen ...

Een complottheorie voor het welzijn van de planeet?! : Roll:
De overheid geeft niet om CO2, maar het belang ervan is de macht over de burger. Omdat de milieubewuste zaak een formidabele hefboom is om alles te passeren, omdat het voor het goede doel zou zijn en voor het voorkomen van denkbeeldige rampen die zwaaien om bang te maken, zullen de dictatoriale maatregelen die we voor COVID hebben ook degene zijn die we hebben. zal hebben voor ecologisme. Met de afschaffing van glyfosaat, beperkingen op het autoverkeer of het verbod op gasboilers, zien we dat de COVID-dictatuur slechts een epifenomeen is van het ecofascisme dat al aan de gang is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De dictatuur in opmars




par sen-no-sen » 28/11/20, 19:19

Exnihiloest schreef:
De observatie is dat er geen dictatuur is maar een reeks inconsequente maatregelen

Aanpakken in contact. Bent u vergeten dat u zei dat het probleem niet specifiek Frans was?!


Ja en zo? 135 euro aan boetes en een uitreisvergunning voor mij is er geen inconsistentie en het is hetzelfde in Europa.
De echte inconsistentie is om alles te hebben gezegd en in tegenspraak zijn tijdens deze pandemie en vooral om een ​​economisch model te prediken met een grote versterking van reizen naar het buitenland en vrijhandelsovereenkomst en verrast te zijn bij de aankomst wereldwijde besmetting De maatregelen die van het ene land naar het andere worden genomen, zijn slechts aanpassingsvariabelen die specifiek zijn voor de bijzonderheden van elk ... en we zijn ten laste van de administratie.

Ik had het over bijzonderheden specifiek voor elk land, iets dat u wat moeite lijkt te begrijpen.
In Duitsland is er een grotere ziekenhuiscapaciteit dan in Frankrijk en een beter gedecentraliseerd beheer dankzij de macht binnen de landers, hieruit volgen logischerwijs maatregelen die beter zijn aangepast en beter zijn aangepast aan de lokale situatie.
In Frankrijk is er al lange tijd een centralisatieprobleem, als we burgemeesters of regio's hadden verlaten om de crisis te beheersen, hadden we beter beheer gehad, maar we gaan de geschiedenis van de 5e republiek hier niet herhalen. ..met zijn voor- en nadelen.


"We wachten op uw cijfers voor verbalisaties in andere Europese landen die vergelijkbaar zijn met onze levensstandaardvraag, zoals Duitsland, Engeland of Nederland, hun geografische bewegingsgrenzen, evenals de lijst van degenen die deze infantilisering opleggen wat is het bewijs van reizen. "


Vrijwel hetzelfde aantal in Spanje is 1 miljoen minuten.
Veel minder lijkt het in het Verenigd Koninkrijk ... we zagen de resultaten met "collectieve immuniteit", nadat ik de cijfers voor de tweede golf niet heb.
Voor Duitsland zijn de cijfers moeilijker vast te stellen, met name vanwege de bovengenoemde decentralisatie.
De demonstraties tegen inperkingsmaatregelen waren ook minder sterk en Frankrijk werd over het algemeen beter aanvaard.

Uw wanhopige poging om een ​​redding te vinden door uw toevlucht te nemen tot slecht gestelde vragen is nutteloos om de eenvoudige en goede redenen die we niet rechtvaardigen zoals u doet met de term 'dictatuur' in strikte zin gezien de situatie .
Zoals reeds vermeld, als er een dictatuur is, waar wacht u nog op om de wapens op te nemen tegen onze beulen?
Als er een dictatuur is en we doen niets ... is het lafheid ...
Helaas zijn er in de loop van de geschiedenis veel dictaturen geweest, en deze bestonden niet uit het uitgeven van kaartjes voor 135 euro of het afgeven van zelfautorisaties ... niet meer dan gedeeltelijke werkloosheid " relatief "genereus (maar slecht toegepast) met betrekking tot onze Europese buren.

Je moet precies zijn over de symptomen van een crisis en niet in het overbieden vallen zoals je doet, omdat het alleen veel diepere problemen maskeert ...
We kunnen praten over amateurisme, inconsistentie, zelfs aftrekken, de lijst is lang.
Het is echter gemakkelijker om een ​​beroep te doen op de "Macroniaanse dictatuur", want als we dat eenmaal hebben gezegd, hebben we in feite helemaal niets gezegd ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De dictatuur in opmars




par Janic » 28/11/20, 19:35

Het kan de overheid niet schelen (…), welk belang zij heeft over macht over de burger. De oorzaak van de covid is een formidabele hefboom om alles te passeren, aangezien het voor het goede doel zou zijn en voor het voorkomen van denkbeeldige rampen die zwaaide om bang te maken, zoals de dictatoriale maatregelen die men had voor de vaccinatieverplichting van de kinderen (…) [*] kunnen we zien dat het slechts een epifenomeen is van het ecofascisme dat al begint te groeien.

Verbeterde versie van het ene onderwerp naar het andere! : Roll:
[*] wat betreft deze genetisch gemodificeerde pseudovaccins
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten