Zaagsel Papier Log Press Project

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 31/01/24, 10:54

Macro: sommige houtversnipperaars zijn geschikt voor dit soort materiaal, maar de mijne is niet geschikt. Hiervoor zou een klepelbreker nodig zijn die tussen vaste vingers passeert. In het beste geval genereert hij veel stof en lijkt hij minder praktisch dan een elektrische hakselaar.
In de volgende video lijkt de gebruiker, ondanks de ogenschijnlijk hoge capaciteiten, gedwongen om het karton eerst in vrij kleine stukjes te scheuren...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 29/02/24, 12:24

Een nieuwe onderzoeker met mijn houtblokken is erg enthousiast en gebruikt ze om het vuur aan te steken: gemakkelijk aan te steken en blijvende warmte af te geven (hij schat dat dit ruim een ​​half uur duurt), zodat andere houtblokken kunnen gaan branden. Ik noem deze getuigenis, want als er één punt is waarop ik weinig vooruitgang heb geboekt, dan is het wel dat van het gebruik van dit product! : Mrgreen:
Wat mijn projecten betreft: ze staan ​​stand-by vanwege onvoorziene gebeurtenissen waardoor ik tijdelijk van hen afleid. Ik blijf dit alles echter op de achtergrond "malen" en er ontstaan ​​twee parallelle en complementaire paden: die van de versnipperaar om het karton te behandelen en zo het probleem op te lossen van plakband en karton dat "waterbestendig" is behandeld en aan de andere kant dat van de mengtank voor de krant (+ de overige vermalen componenten). Deze tank wordt overwogen op een betonmixerbasis, maar op een onconventionele manier gebruikt om dichterbij te komen, mutatis mutandis, de exploitatie van industriële pulptanks...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 87-gasten