Zaagsel Papier Log Press Project

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2675

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 13/01/23, 16:34

Christophe schreef:
sicetaitsimple schreef:
Christophe schreef:Nou, ik ga proberen het versnipperde vlees te mengen in een soepblender. : Mrgreen: ...

Bewaar een bakje voor vanavond! Het mag niet te veel calorieën bevatten en het zit boordevol vezels, ik weet zeker dat Obamot het zou aanbevelen als basis van je voerbak!


Zoet of zout?


Als je niet bang bent voor overdaad, denk ik dat met een beetje geraspte kaas, dan gegratineerd, goddelijk moet zijn.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Christophe » 13/01/23, 16:40

Nu nog even wachten op de mening van de voerbakexpert!

Ik wil niet bederven! : Mrgreen:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2675

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 13/01/23, 16:50

Serieuzer, ik realiseer me niet echt, maar denk je niet, vooral voor degenen die "ingepakt" zijn, dat het een beschimmeld blok zal worden? Nou, je zult me ​​terecht antwoorden dat het deel uitmaakt van de ervaring....
Het "Ahmed-protocol", met productie in de zomer en versnelde droging in een kas, lijkt mij vanuit dit oogpunt "veiliger".
In beide gevallen gaat de wetenschap vooruit. : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Christophe » 13/01/23, 16:55

Het is misschien moeilijker om te drogen dan de naakte, maar het papier transpireert... wordt vervolgd, dus in ieder geval is de ervaring interessant...

Momenteel bewaar ik de paar briketten in de garage, maar ik zal ze deze zomer zeker naar de kas verplaatsen als dat nodig is...
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 588
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 313

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Peter » 13/01/23, 17:20

Christophe schreef:Misschien de methode proberen die ik net heb uitgelegd?

Ik wacht op je verbrandingstests voordat ik het heroverweeg.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Christophe » 13/01/23, 17:21

Goed antwoord...maar zal ongeveer 1 jaar moeten wachten...

Ik denk niet dat de hoeveelheden as zo klein zijn... ik ben er zelfs vrij zeker van van niet (of heel weinig...)
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2675

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 13/01/23, 18:31

Christophe schreef:Ik denk niet dat de hoeveelheden as zo klein zijn... ik ben er zelfs vrij zeker van van niet (of heel weinig...)

Ik denk niet dat ik je veel zal leren, maar laten we het toch verduidelijken....
Wat iedereen "as" noemt, is wat er onderin de kachel of ketel wordt teruggewonnen wanneer deze wordt geleegd in het geval van een apparaat op vaste brandstof (hout, kolen, pellets, "briketten van papier/karton",...). spreek meer van "roet" als het gaat om een ​​vloeibare brandstof, ook al is het ook as.
Maar er is as en as.
De "echte" as zijn de materialen die niet brandbaar zijn maar die in "de brandstof" zitten, typisch SiO2, CaCO3 (CaO eenmaal in as),... Niets te doen daar, er zijn bijvoorbeeld kolen met 40% as in India hebben bah Indiase ketelexploitanten ermee te maken. Je vindt het allemaal in de vaste stoffen die je verzamelt.
En dan is er nog de "valse as", die in feite onverbrand is, die normaal de capaciteit zou hebben gehad om te branden maar dat niet deed omdat de verbranding onvolledig was, verstoord of wat dan ook.

We hebben het er wat hoger over gehad, maar de papieren/kartons zijn over het algemeen additieven met over het algemeen niet-brandbare minerale "vulstoffen". Het is daarom niet abnormaal om relatief veel "echte as" te hebben.
Aan de andere kant zal de kwaliteit van de verbranding van de briketten een sterke invloed hebben op de snelheid van onverbrande materie, dus van "valse as".
Hier komt de structuur van de briket om de hoek kijken, zijn vorm, zijn vochtgehalte,...

PS: Ik ga mezelf herhalen en nog een keer spelen, maar vanuit dit oogpunt lijkt het "Ahmed-ontwerp" met zijn twee doorlopende gaten mij zeker zeer goed geplaatst om een ​​zo volledig mogelijke verbranding van de briket te optimaliseren.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Christophe » 13/01/23, 18:59

Ja, ok: een asvrij papier is een nul-additief papier...

Ik denk dat het heel zeldzaam is, het is pure cellulose (ik had gehoord dat sommige bankbiljetten dat waren) en karton zonder toevoegingen bestaat niet zoals je eerder hebt uitgelegd...

Kortom, de steen in bankbiljetten mag 100 (nieuwe) stenen kosten!

Dus ja, met kartonnen papieren houtblokken zullen we de verbrandingstemperatuur verhogen, maar alle vuren die ik heb gemaakt, beginnend met kartonnen papier, verbrandden uiteindelijk hout, dus hogere temperatuur ook...

Bij de dozen zie je duidelijk de astoename.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Christophe » 20/01/23, 13:10

Christophe schreef:Nou, ik ga een paar logs proberen met wat ik gisteren heb gemalen:

(...)

Hoe lang moet je weken voordat de lijm in het water kan trekken (ik doe heet water)?


Het is meer dan een week geleden dat ik begon met de eerste houtblokken die ik heb om quarantaine te benaderen... en de gootsteen is constant gevuld met versnipperd materiaal. : Mrgreen:

2 opmerkingen:

a) Voor de inkapseling denk ik dat ik een goed compromis heb gevonden: ik kapsel de uiteinden niet meer in, waardoor de stick beter kan drogen en zonder risico kan worden gehanteerd ... nou ja, met minder risico!

logboeken.jpg


b) Er komt een lichte zure/bijtende geur uit de gootsteen met het versnipperde materiaal.

Wat is er aan de hand ? Begin van fermentatie?

Dus, zou er geen manier zijn om deze versnipperde producten te hydrogeneren om de PCI te verhogen, zelfs als dit betekent dat er een "basis" chemisch product moet worden toegevoegd?

Is de cellulose verzadigd? : Mrgreen:

Sebastiaan misschien? 8) 8) 8)
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 20/01/23, 13:17

Ja, de papierpulp begint na 2-3 dagen te fermenteren (dit hangt uiteraard af van de omgevingstemperatuur) en er verschijnen kleine belletjes aan het oppervlak met een lichtzure geur... Vergeet niet dat de cellulose wordt aangevallen door bacteriën wanneer de vochtigheid is voldoende.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 73-gasten