Zaagsel Papier Log Press Project

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 12/08/22, 14:54

Christophe schreef:Ik heb de cijfers niet in gedachten, maar ik herinner me dat het gazon een van de best toegankelijke methanogenen is, dus de energie van het maaiafval moet heel interessant zijn bij directe verbranding!
..


Het is precies het tegenovergestelde, nietwaar? Hoe meer een product methanogeen is (per ton droge stof), hoe minder het bestaat uit lignine (niet aangetast door methanisering) dat hoofdzakelijk bestaat uit koolstof die de calorische waarde "maakt". Nou, ik denk....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Christophe » 12/08/22, 14:59

CH4...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 12/08/22, 15:07

Christophe schreef:CH4...


Betoverd, ik ben Sicetaitsimple.

Hier is er een forum wie heeft dit onderwerp al uitgebreid besproken: biobrandstoffen/gras-als-brandstof-t15650.html
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 01/09/22, 23:02

... wat nieuws, speciale toewijding aan Sicetaitsimple:
Ik zet een productie op lage snelheid voort omdat ik word tegengehouden door de kwestie van de eerdere fragmentatie van grondstoffen, die tot op de dag van vandaag nog steeds is opgeschort (maar ik denk erover na). Het handmatig verkleinen van karton en andere materialen heeft het positieve effect dat het me de moeilijkheden laat zien waarmee een versnipperaar te maken krijgt. De zorg is de diversiteit aan fabrikanten onder een vrij uniform uiterlijk. Ik noemde het geval van het coaten met plastic folie voor bedrukking, maar sommige folies zijn zo dun dat ze bij het scheuren van het karton niet te zien zijn en alles belandt in het bad. . :onheil: Gisteren vond ik zelfs een witachtige, semi-dekkende papieren wikkel met een "papieren" gevoel en die volledig uit plastic vezels bleek te bestaan...
Hieruit leid ik af dat zorgvuldige sortering een essentiële voorwaarde zal zijn voor gemechaniseerde versnippering op grotere schaal... Dit is een zorg, denk ik, gemeenschappelijk voor andere afvalcategorieën en dat verklaart waarom veel slecht gewaardeerd wordt en zelfs rechtstreeks naar de verbrandingsoven (indien affiniteiten!).
Op de pers zelf heb ik een klein lager toegevoegd dat de verticale drukplaat van onderaf geleidt: aangezien de stuwkracht niet op de as ligt en de aanpassingen gericht op het minimaliseren van de torsiekrachten deze niet volledig konden elimineren, had ik bewust gekozen voor een lichte onbalans naar de pers toe. achterkant van de machine, met het oog op een eventuele correctie (aangezien het alleen aan deze kant mogelijk is).
Tegelijkertijd begreep ik mijn ontwerpfout die me ertoe had gebracht een cassette te vervaardigen die volkomen nutteloos was gebleken: ik had irrelevant geëxtrapoleerd uit mijn observaties van een stopverf voor een pistoolmechanisme. In werkelijkheid is het noodzakelijk dat alle beperkingen worden uitgedrukt tussen twee tegenovergestelde hulplijnen en mijn configuratie die deze regel niet respecteert (er is slechts aan één kant een echte gids) bevindt zich op een onstabiel evenwichtspunt. Dit nieuwe apparaatje is voldoende om de situatie recht te zetten; het is alleen nuttig aan het einde van de race, wanneer de druk maximaal is, wat logisch is. Ik heb tot nu toe nog nooit een kogellager gebruikt, maar de dichtheid van de tank is zodanig dat ik niet meer bang ben voor natte spatten (en toen had ik het bij de hand, dus... : Oops: ).

Wat betreft de maatregelen die gericht zijn op het beperken van reclame in mailboxen, dit heeft geen invloed op mij aangezien ik (je moet het al geraden hebben, toch?) "stop met adverteren" sinds het verschijnen ervan.
Twee opmerkingen:
-1 onder de pubs, sommige zijn bruikbaar omdat ze van papier zijn dat gelijkwaardig is aan dat van kranten, alleen glanzend papier, geladen met mineralen, is ongeschikt voor "logging"...
- 2 we kunnen alleen maar blij zijn om te zien dat deze hulpbron afneemt, omdat het een verspilling minder is
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 02/09/22, 13:05

Ahmed schreef: Ik zet een productie op lage snelheid voort omdat ik word tegengehouden door de kwestie van de eerdere fragmentatie van grondstoffen, die tot op de dag van vandaag nog steeds is opgeschort (maar ik denk erover na). Het handmatig verkleinen van karton en andere materialen heeft het positieve effect dat het me de moeilijkheden laat zien waarmee een versnipperaar te maken krijgt.


Shit dan! Maar zijn deze problematische materialen statistisch significant in massa?
Het idee is om, voor een "ervaren" operator zoals jij, ze terzijde te schuiven in twijfel, zelfs als dit betekent dat je misschien een paar procent van de "gerechtelijke dwalingen" verliest, correct materiaal dat "oneerlijk" zou worden geëlimineerd?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 02/09/22, 14:06

Er is een trend, waarschijnlijk vrij recent (?) van verfijning in het uiterlijk van verpakkingen als gevolg van nieuwe drukprocessen op plastic folie en de keuze wordt geboden, ofwel om de betrokken producten uit te sluiten, om de ongewenste materialen stroomopwaarts van het proces te scheiden, of om ze te integreren als het slijpen het mogelijk maakt ze te accommoderen (d.w.z. erin slaagt om ze te reduceren tot voldoende fijne fragmenten zonder dat het de goede werking ervan verstoort). Het is dit laatste punt dat cruciaal is omdat het de meest interessante modaliteit vertegenwoordigt, maar het blijft een onbekende voor mij totdat ik dit besef heb bereikt. De verbranding van polyethyleen is op zich niet al te problematisch zolang het gaat om zeer minimale hoeveelheden en deze verbranding langzaam zou plaatsvinden vanwege het mengsel in het volume van de steen...

Slechts één ding is zeker, het verpulpen in de natte fase met een "mixer" verdraagt ​​de aanwezigheid van deze films niet, noch die van plakband, noch het vormen van het product. Voorlopig sorteer ik nauwgezet, maar als ik de mogelijkheid van een integratie noem, is dat omdat ik niet echt zie hoe ik het kan vermijden (alweer als het mogelijk is!) in het kader van een massalere productie...
Tenzij, een andere hypothese, dat een langzame mixer de ongewenste stoffen kan scheiden en hun extractie kan toestaan ​​voordat ze op...

Ik was ter vergelijking geïnteresseerd in de partij "Tétrapak"-verpakkingen, wat een must is in termen van complexiteit. In het beste geval gaat alles door een grote mixer die de cellulosepulp scheidt van de 2 aluminium/polyethyleenfilms; dan wordt de pulp conventioneel gerecycled en worden de andere 2 componenten meestal begraven (zo lijkt het) of wordt het aluminium geëxtraheerd door het plastic te verbranden. Een andere oplossing, maar die slechts een fractie van het afval dekt, is ontwikkeld door een Frans bedrijf dat wijnstokken en straatmeubilair produceert met deze dubbele combo...
In het ergste geval belandt alles in een verbrandingsoven, want het is nog steeds de eenvoudigste... : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Christophe » 10/09/22, 11:08

Dus, Ahmed, hoe zit het met de resultaten van je perswerk in afwachting van de komende winter?

Hoeveel stenen heb je met succes geperst? Welke grondstoffen?

Ik sta te popelen om er ook een te maken... voor mijn knipsels! Wachten tot de Robinia gaat groeien... : Lol: : Lol:

ps: als ik me niet vergis zit (was?) aluminium in de tetrapak, dus niet erg om te verbranden... in het voordeel van HDPE...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Christophe » 10/09/22, 11:50

Wat denk je van een pers, makkelijker te maken dan de jouwe, die cilindrische stokken met een blind gat (of mogelijk een doorgaand gat) zou maken... van deze vorm?

log.png
buchette.png (66.35 KiB) 473 keer bekeken


In dit voorbeeld is de stok 250 mm in diameter en lengte en het gat 100 mm en 175 lang (bijna constante wanddikte)

Ja, fysiek lijkt het van een afstand op een Kouglof...het is geen toeval! : Lol:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 10/09/22, 12:04

Wat betreft mijn verwarming, wat momenteel niet mijn belangrijkste drijfveer is voor dit project, ben ik rustig omdat ik enerzijds nog veel hout op voorhand heb, anderzijds heb ik een IHO laten uitvoeren l vorig jaar en mijn verbruik is drastisch gedaald (half gas* en hout).
Op dit moment zit ik op een paar honderd logs, wat een interessante accumulatie van ervaring vormt, terwijl ik wacht op de mogelijkheid van volledige werking met een homogene "productieketen"...
De grondstoffen zijn min of meer regelmatig: diverse papiersoorten, karton (vooral golfkarton) en zaagsel of schaafsel als additieven (het maakt het mogelijk om het papier/karton met veel water te malen (wat de bewerking vergemakkelijkt) en vervolgens in te dikken "saus" een beetje met droge materialen; deze bijdrage is echter bescheiden, vooral met de krullen die moeilijker goed te mengen zijn (bovendien is het niet mijn hoofddoel dat het verwijderen van papier/karton blijft).
Bovendien vond ik uiteindelijk een Chinese hydraulische cilinder die voldoet aan mijn specificaties, die een constructie mogelijk maakt die misschien eenvoudiger is dan mijn mechanische duwsysteem, dus gemakkelijker te verdelen is en dit voor een prijs van iets meer dan honderd euro... Ik zal er waarschijnlijk een dezer dagen een weer in elkaar zetten met dit apparaat, maar dat heeft nu niet de prioriteit.

* Ik was goed geïnspireerd! 8)
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 10/09/22, 12:11

Waarom zou deze "kouglof"-pers gemakkelijker te bouwen zijn dan de mijne?
Ik hou niet van het idee van een blind gat, het moet er doorheen... De cilindrische vorm is mogelijk, maar ik vind het minder oordeelkundig dan het rechthoekige parallellepipedum... Ik herken het voordeel dat er minder druk nodig is, maar de verminderde invoer vergemakkelijkt het vullen en opslaan niet, drogen en verbranden zijn a priori minder goed...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 66-gasten