Zaagsel Papier Log Press Project

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 26/05/22, 11:23

Om de "low tec"-mogelijkheden te illustreren van verticale isolatie met papier teruggebracht tot brij, deze video, een beetje spraakzaam, maar interessant (voor degenen die geen Engels begrijpen, zegt het eigenlijk dat het aan de muur plakt, hetzij door projectie, of door eenvoudig met de hand aan te brengen en dat het uiteindelijk het geheel oprolt met een PVC-buis):
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par gegyx » 26/05/22, 14:30

ja, het plakt, maar zodra er vocht is, valt het er in snippers of hele plakken af.
Eenmaal in een opslaghal met een vaak open deur naar buiten stortte het hele plafond in. En anders, op de muren, als het niet bedekt is, verkruimelt het goed en maakt het stof. Daarom dacht ik eraan om lijm (behang of bloem) toe te voegen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 26/05/22, 17:02

Ja, er zijn enkele voorzorgsmaatregelen die u moet nemen, u doet er goed aan daar op te wijzen. In de video geeft het meisje aan dat ze als afwerking de muur schildert met polyurethaan (er zijn vast andere mogelijkheden).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9838
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2675

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 27/05/22, 20:37

en denk je aan het testen van andere "adjuvantia" dan zaagsel, iemand had het over naalden van naaldhout, maar je kunt ook denken aan stro of gehakseld hooi, dode bladeren, fijn versnipperd hout...afhankelijk van wat er in de buurt makkelijk te verkrijgen is.
Natuurlijk concurreert het met direct gebruik in een tuin voor "bodemvoedsel", maar ach, het kijkt naar elke individuele situatie..
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 27/05/22, 21:08

Ik denk dat het verstandig zou zijn om ons te beperken tot het elimineren van afval uit onze activiteiten, die al overvloedig zijn, en om natuurlijke producties die nooit afval zijn, direct uit te sluiten. Natuurlijk zijn er situaties denkbaar waarin het voor bepaalde situaties wel denkbaar zou zijn. Niet alleen in tuinen zijn deze stoffen volledig gerechtvaardigd, maar ook in het bos, waar een overmatige smaak voor herstel een gevaar zou vormen voor deze toch al bedreigde omgevingen. Ik verwijs bijvoorbeeld naar deze absurde projecten om "kleine takken" te herstellen die de grond zouden beroven van alles wat het produceert ...

Wat betreft de pers, er zijn maar een paar afwerklassen + schilderen en het zal klaar zijn (?). Ik zal binnenkort een foto maken met alle nuttige opmerkingen.
Het is echter en als zodanig slechts één aspect van het project (een middel) en het is beter om dit laatste als een geheel te beschouwen. Hier hoop ik me nu eindelijk op te kunnen focussen... 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9838
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2675

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 27/05/22, 22:32

Ahmed schreef: Natuurlijk zijn er situaties denkbaar waarin het voor bepaalde situaties wel denkbaar zou zijn.


Oh daar! een beroerte van vermoeidheid? Ik begreep de betekenis echter, eindelijk denk ik. : Lol:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 29/05/22, 19:18

Je vervangt "denkbaar" door "aanvaardbaar" en het is goed! : Wink:

Nou, voor het schilderij, ik ga wachten om zeker te zijn van de "stabiliteit" van deze configuratie, maar ik heb een nieuwe ondersteuning gemaakt met automatische ontkoppeling en dat alles gelast... Zo ziet het eruit; op de eerste foto zien we duidelijk de verlenging van de drijfstang en zijn nieuwe hoek; we merken ook het verdwijnen van de "cassette" op; op de achtergrond staat de bak op zijn plaats om zijn rol als dynamisch contragewicht te spelen:
IMG0095B.jpg
IMG0095B.jpg (255.62 KIO) 1025-tijden bekeken

Bij deze, die de achterkant laat zien, is de bak verwijderd zodat de bakflens en beugel zichtbaar zijn; de ontgrendeling wordt verplaatst om samen te werken met de onderkant van de flens:
IMG0096A.jpg
IMG0096A.jpg (263.78 KIO) 1025-tijden bekeken

Ps: je zult merken dat ik qua fotokwaliteit ben verbeterd...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9838
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2675

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 29/05/22, 21:13

Ahmed schreef:Je vervangt "denkbaar" door "aanvaardbaar" en het is goed! : Wink:


Ja. Mijn vraag ging alleen over het vermogen van uw machine om mengsels te accepteren natuurlijk op basis van papier/karton, maar met andere toevoegingen dan zaagsel.
Dat je het vandaag niet weet, begrijp ik heel goed.
Maar ik vroeg me af of je het zou proberen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 29/05/22, 22:12

Natuurlijk is het mogelijk om kleine componenten toe te voegen aan het basis "recept": ik had het aan het begin van dit draadje vermeld. Het hangt allemaal af van het soort afval en de andere mogelijke en concurrerende toepassingen ervan. In mijn geval* zouden notendoppen** mogelijk zijn gezien hun geringe waarde voor de grond... Schors die door mijn grinder gaat, zou mogelijk ook geschikt zijn... Voor anderen, liefhebbers van jam, zullen dit kersen- of pruimenpitten zijn. ..
Het aandeel kan echter niet te hoog zijn: alles hangt af van een verdunning van voldoende hoeveelheden.
Dergelijke toepassingen zijn, zelfs in beperkte mate, interessant bij producten die al moeilijk te verbranden zijn: zo rookt de walnootschaal veel, waarschijnlijk door een bepaald oliegehalte (?), maar het inbrengen in een stam moet de verbranding vertragen en aanzienlijk verbeteren (naar mijn mening komt het op hetzelfde neer als meer zuurstof brengen [ik weet niet of ik heel duidelijk ben?).

* Ik had eerst roet geprobeerd, maar het is duidelijk niet de beste methode; er zijn ook eenvoudiger en minder "grove" ...
** Om dit soort verbranding te voorkomen, meng ik momenteel (nou ja, in de winter!) de schelpen met zaagsel en ander afval en verpak ik alles goed in papieren zakken: het brandt heel langzaam en correct.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 03/06/22, 22:35

Om mijn vorige bericht af te ronden, herinner ik u eraan dat mijn doel vooral is om de voorraad papier en karton te verminderen en dat het bijkomend afval mij niet interesseert, een keuze die uiteraard kan verschillen naargelang de gebruiker.

Als we de balans willen opmaken van dit nu "gestabiliseerde" apparaat, zou ik zeggen dat het werkingsprincipe van de klem comfort en bedieningsflexibiliteit biedt (om nog maar te zwijgen van de snelheid) die veel hoger is dan de eenmalige optie die wordt overwogen door de rek. Waar wel kritiek op is, is het aanpassen van de klemdelen van de metselaar: dat maakt het onnodig ingewikkeld en maakt aanpassingen en aanpassingen best lastig.
Achteraf denk ik dat dit principe aangepast had moeten worden aan de specifieke kenmerken van dit gebruik; bijvoorbeeld van een dikke ronde buis (dus geen gewone buis, te weinig bestand tegen deze beperkingen) bovenaan op de zuiger gelast (zoals in mijn huidige realisatie) die dienst doet als hoge geleider en die van één stuk naar aan de andere gaat bodem, zonder middengeleider, die komt te schuiven op een interne ronde geplaatst aan de voet of een externe ronde gids (te zien). De training zou met voordeel kunnen plaatsvinden door een machinaal bewerkt onderdeel in twee delen, vervolgens samengevoegd, met een offset: het deel aan de hendelzijde iets hoger dan het tegenoverliggende deel (wat overeenkomt met de normale storingsmodus).
De andere optie, die waarschijnlijk voor iedereen toegankelijker is, is die van de hydraulische krik* van een veerpers, zoals reeds vermeld: het blijft in mijn plannen om de mogelijkheid te proberen en aan te passen aan deze andere bestemming. ...

* Voor zover, ik herinner u, zijn kenmerken (in tegenstelling tot de gebruikelijke modellen) compatibel zijn met de steenpers: grote amplitude van de cilinderstang die de twee opeenvolgende fasen van persen en verwijderen mogelijk maakt, voetbediening en vermogen beperkt tot één ton, dus ik denk dat redelijk hoge klimsnelheid.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 87-gasten