Hoe effectief de logs van papier?

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 14/11/06, 10:11

"Paardenmest en koeienmest lijken mij vanwege hun samenstelling geschikter dan carnivoorpoep in het algemeen (ook van mensen").


Heeft het te maken met wat koeien en paarden eten?
namelijk gras, dat brandt beter?!
(een gedroogde koeienmest, het lijkt op karton : Mrgreen: )
0 x
melt_core
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 07/11/06, 15:52




par melt_core » 14/11/06, 16:34

Charlotte schreef:Hallo, aarde?

Wat "giftig" is in ontlasting, zijn onze eigen darmbacteriën, degenen die in onze darmen leven en ons helpen verteren. Zodra het uit is, moet je contact met voedsel en drinkwater vermijden (vandaar de uitvinding van latrines), anders krijg je een overdosis aan bacteriën en heb je een vervelende stroming.

Uitwerpselen verbranden is niet giftig, de meest vlezige bacteriën zijn zelden bestand tegen de temperaturen van open vuur, en degenen die dat wel doen, leven zeker niet in onze darmen, die veel te koud voor ze zijn. En voor zover ik weet zitten er geen giftige moleculen in de ontlasting, behalve als men zichzelf heeft vergiftigd natuurlijk.

Paardenpoep en koeienpoep lijken mij vanwege hun samenstelling geschikter dan carnivoorpoep in het algemeen (inclusief mensen). Oké, wil je daar ook de details van? : Cheesy:


Nou bedankt, ik ga vanavond minder dom naar bed.

Uitwerpselenvuur en aardgasvuur (nee, niet CES aardgas daar), wat is beter voor je gezondheid?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 14/11/06, 16:53

iota schreef:hoi joule
Ik ging naar de site kijken, maar ik begreep het principe niet helemaal.
Het hout wordt verhit en produceert daardoor dampen.
Het is ok!
Maar het kost energie om dit hout te verwarmen, als je het hout direct gebruikt en verbrandt, is het hetzelfde?!
Of is het zelf onderhouden?! :schok:

en goed, in deze draagbare barbecue (blik) wordt het vuur aangestoken met een beetje alcohol, dat zich verspreidt in de stapel twijgen, anders is het in een pelletkachel (pro-versie) een elektrische weerstand + ventilator die het aanzet...
heb je gezien wat ik in die pan deed? stukjes takje!
verwarmen met hout is niet langer een karwei zoals bomen kappen met een kettingzaag! de twijgen hoeven alleen maar te bukken om deze NRJ-staaf op te pakken ... natuurlijk, niet-radioactief : Roll: ... niet vervuilend? niet waar: terwijl het ontbindt, stoot dood hout ... CH4 uit! Wat is er natuurlijker?

kortom om terug te komen op onze schapen, bij elke verbranding van hout komen dampen vrij, de meeste zijn brandbaar, maar slecht ... geconcentreerd gaan ze op in rook! bij de secundaire luchttechniek verdampt het houtgas niet omdat de vlam het op het laatste moment inhaalt; vandaar de betere prestaties.

met een handvol takje/klein dood hout heb ik een pot gekookt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 14/11/06, 16:58

ok ik denk dat ik het allemaal door heb! : Idee:

Bedankt meneer Joule!
0 x

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 60-gasten