Zonnepaneel of draagbaar zonnepaneel?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Zonnepaneel of draagbaar zonnepaneel?




par Christophe » 15/09/22, 21:48

phil59 schreef:Zo goed dat niemand hem tussen maart en september antwoordde, en hij redde het alleen....


Ik begrijp zijn vraag niet!!!

: Lol:
0 x
Narcis7
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 15/03/22, 20:33

Re: Zonnepaneel of draagbaar zonnepaneel?




par Narcis7 » 12/12/22, 15:36

Hallo,

Mijn vraag is of ik een aantal energieopslag heb. Is het mogelijk om de overtollige energie door te verkopen? Zo ja, gebeurt dit voor professionals of particulieren?

Dank u bij voorbaat : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Zonnepaneel of draagbaar zonnepaneel?




par Obamot » 12/12/22, 23:30

daffodil7 schreef:Hallo,

Mijn vraag is of ik een aantal energieopslag heb. Is het mogelijk om de overtollige energie door te verkopen? Zo ja, gebeurt dit voor professionals of particulieren?

Dank u bij voorbaat : Cheesy:
Nee, zo werkt het niet.

Van wat ik begrijp, is het niet zo veel "het mogelijk maken” ...het is simpelweg VERPLICHT... Voor iedereen.
U verkoopt al uw productie aan EDF (of aan de lokale leverancier) en u, nou ja, u betaalt wat u verbruikt, zoals elk individu met een elektriciteitsleiding en zijn meter.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Zonnepaneel of draagbaar zonnepaneel?




par phil59 » 13/12/22, 00:18

In Frankrijk kunt u uw overschot doorverkopen, mits u een consuel heeft.

Het is 10 cent per kWh.

We zijn ook niet verplicht om in het netwerk te injecteren.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Zonnepaneel of draagbaar zonnepaneel?




par Obamot » 13/12/22, 00:44


Dat wist ik niet.
0 x
Narcis7
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 15/03/22, 20:33

Re: Zonnepaneel of draagbaar zonnepaneel?




par Narcis7 » 01/02/23, 15:46

Hallo,

Het is nogal verrassend als ik bijvoorbeeld gewoon mijn overschot wil behouden? Of wat er ook gebeurt, ik moet het aan mijn elektriciteitsleverancier geven.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Zonnepaneel of draagbaar zonnepaneel?




par phil59 » 01/02/23, 16:20

Als u een goede reputatie heeft, hoeft u zich geen zorgen te maken. (allemaal goede papieren), je doet wat je wilt, mits je niet meer dan 3 kW per keer injecteert.

Ik heb geen goede reputatie en ik heb niet het recht om in het netwerk te injecteren, maar hey, dat heb ik wel.

Sommige micro-omvormers of omvormers injecteren het overschot helemaal niet, de mijne niet.

Als je batterijen oplaadt, een EV, als je een ballon hebt met een router, om het overschot te plaatsen, geen probleem.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Zonnepaneel of draagbaar zonnepaneel?




par Obamot » 02/02/23, 08:21

Doe je het met een vergoeding of niet?
Je intrigeert me :D
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Zonnepaneel of draagbaar zonnepaneel?




par phil59 » 02/02/23, 10:26

Nou, nee, geen betaling, het is gratis.

Ik injecteer weinig, met mijn minder dan 1 kWp, vooral in de zomer, praktisch niets in de winter, als je overdag 100Wh produceert, is er geen "extra"!

Op de mooiste zomerdagen slaag ik erin om overdag tot 4 kWh te produceren, en niet noodzakelijkerwijs wanneer we verbruiken.

Binnenkort zal ik 's nachts ongeveer 150W injecteren, genoeg om een ​​groot deel van het "achtergrondgeluid" van het huis, dat is ongeveer 200W, uit te wissen.

Hoe ? Ik heb extra panelen, die overdag gebruikt gaan worden om batterijen op te laden, hier niet voor gemaakt, die gaan niet lang mee, maar wel gratis.

Momenteel heb ik 7 kWh functionele batterijen teruggevonden en heb ik nog 3 kWh om te testen.

Ik ga de micro-omvormers bundelen, zodat ze 's nachts de batterijen oppompen, we blokkeren het sap van de batterij bij ongeveer 150 W, omdat mijn MO's Chinees zijn, 260 W, theoretisch, maar het is met de wind in de rug, en niet lang....
Bij 150W zou het goed moeten gaan, mijn panelen die erop aangesloten zijn zijn 190-195 Wp, en het houdt goed.

Ik wacht op een klein doosje om het sap te beperken, anders zal de MO altijd proberen het maximum te produceren en zal het snel opbranden...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 211-gasten