Solar + wind (verbindingsvraag)

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 06/11/08, 13:13

lus schreef:Het is gebruikelijker om een ​​alarm of veiligheidsapparaat op de DC / AC-converter (omvormer) te vinden dat uitschakelt op de drempel van de ontlading.

U doet er goed aan te onthouden dat ik een tijd had om herstelomvormers te gebruiken om de batterijen te beheren.

Veel bedrijven gooien hun omvormers weg als de accu's (AGM-kabel) het begeven. Mijn zwager had er een teruggevonden voor zijn server, voor minder dan 60€ aan batterijen hervatte hij de dienst. 8)

Briljant idee om de overbelastingsstroom in een SWW-tank om te leiden. Mijn vriend die niet is aangesloten op het netwerk, elke keer als ik hem ga bezoeken, draait zijn windturbine voor niets omdat zijn batterijen vol zijn... Dus met de toevoeging van het paneel dat hij deze zomer zelf heeft gekocht om het mindere te compenseren wind dan in de winter... 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 06/11/08, 21:26

Dit is het type controller waar ik het over had
Het heeft een "bypass"-functie voor het geval de batterijen volledig zijn opgeladen

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/11/08, 23:26

Ik denk inderdaad dat het afleiden van een overschot in het ECS een hele goede oplossing is. Ik heb het hier al vaak gezegd forums niettemin merkte ik bij het maken van offertes voor mijn klanten een (beschamende) paradox op:

een nacht opwarmen voor 150 l SWW op 60°: € 1,10
dezelfde hoeveelheid warm water door een boiler met boiler: 0,7 tot 0,9 €, dag en nacht;

verderfelijk gevolg:
als je elektrisch warm water hebt, pas dan op dat je je tank niet leegt.
als je ECS-brandstof hebt, compenseert het systeem en maakt het je niet uit....

zoek de fout :onheil:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
fidobedo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 05/09/18, 13:33

Re: Zon + wind (aansluitvraag)




par fidobedo » 05/09/18, 17:49

Matx schreef:Goedemorgen.

uw forum lijkt te zijn gevuld met competente mensen, dus ik heb me net aangemeld en kom mijn vraag stellen in de hoop enige opheldering te krijgen.

vraag 1
Ik heb 5 zonnepanelen met batterijen / omvormer en ik wil een windturbine plaatsen om 's nachts en / of bij slecht weer energie te kunnen produceren. Mijn vraag is deze: hoe sluit ik de windturbine aan op mijn batterijen? Hoeveel regelaar is nodig? Is het nodig een regelaar voor de panelen en een andere voor de windturbine of kunnen we deze twee energiebronnen tegelijkertijd aansluiten tijd en op dezelfde regelaar? Ik zag MPPT-modellen voor zonneregelaars die nog een paar watt besparen, is het mogelijk om panelen en windturbines aan te sluiten op modellen zoals die op deze site worden gepresenteerd? http://www.enr-boutique.com/boutique/li ... =34&num=16

vraag 2
Ik heb alleen 5-panelen in mijn bezit en ik wil er een paar toevoegen.
Kan ik toevoegen in de installatie van zonnepanelen van merk of verschillende intensiteit Moet het een andere regelaar plaatsen voor elke batterij panelen

Dank u voor uw aandacht.
mATX


Veel succes en bedankt allemaal voor deze mooie forum(Beheerder, modo, lid). :D

hallo ik ben begonnen met 3 en ik kocht in Frankrijk in Lille4 anderen gaf ik 3 en geen probleem met de regelaar. de stroming en de stormen super goed het probleem dat voor mij overblijft deze de windturbine waarvan ik niet weet hoe ik het moet doen, mag er een elektricien zijn die me gedag komt zeggen ik zal er gebruik van maken om hem te vragen wat ik zou zeggen fidobedo Goedeavond
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bricolo07, Google Adsense [Bot] en 233 gasten