Vergelijking van zonne-PV-efficiëntie door Photon Labs

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Vergelijking van zonne-PV-efficiëntie door Photon Labs




par Christophe » 10/12/08, 14:25

Vergelijking van de elektriciteitsproductie van fotovoltaïsche zonnepanelen:

Beeld

Hier is de officiële publicatie hiervan fotovoltaïsche proeven en tests
Dernière édition par Christophe de 10 / 12 / 08, 17: 10, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/12/08, 17:02

Ja, het is opbeurend en het Sanyo-panel neemt de volle g...

Maar jammer dat de steekproef zo ​​klein is: er zijn zoveel fabrikanten.
Wat leuk is, is dat het eindelijk een test is waarbij we voldoen aan het begrip KWh / KWc.
waar ik van hou is (ik citeer en ik vertaal) "... dus het werkelijke vermogen van de 3 exemplaren die door ons team zijn gekocht, ligt aanzienlijk onder het nominale vermogen. Het is alsof we een partij van tweede keus hebben gekocht..." ( onderkant van de pagina en begin van de 2e)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 10/12/08, 17:23

Ben, het diagram van de resultaten is nog steeds misleidend omdat het lijkt alsof er 30 tot 40% verschil is tussen Photowatt en sanyo terwijl er maar 10% is... De nul staat op 750...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/12/08, 15:43

Christophe schreef:Ben, het diagram van de resultaten is nog steeds misleidend omdat het lijkt alsof er 30 tot 40% verschil is tussen Photowatt en sanyo terwijl er maar 10% is... De nul staat op 750...


Tuurlijk.

Wat echt interessant zou zijn - maar niet haalbaar: de "duurzaamheid" van de panelen.

Hoezeer ik ook zie dat er nauwelijks verschil in prestatie is, ik kan me voorstellen dat, afhankelijk van de kwaliteit van de assemblages en de materialen, de panelen van eenvoudig tot dubbel kunnen meegaan... Maar ze "betalen zich uit" na 10/12 jaren!
0 x
BIOMAN44
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 12/08/08, 17:01




par BIOMAN44 » 06/11/09, 13:14

Hallo !

Bij toeval kwam ik je topics tegen.

Voor mij is het opbrengstcriterium niet nuttig voor mij (tenzij er ruimtegebrek is)

De €/kWh indicator (alles inclusief netto afname / NRJ geproduceerd) geeft me veel meer informatie, met uiteraard de levensduur (hierop zijn de garanties over 10, 20 of zelfs 25 jaar, zeker voor PV, vrij representatief )

@+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 99-gasten