Zonne-energie is volgens het IEA officieel de goedkoopste energie

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9835
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Zonne-energie is volgens het IEA officieel de goedkoopste energie




par sicetaitsimple » 08/11/20, 18:34

ENERC schreef:Wanneer u op het netwerk bent aangesloten, is het momenteel economisch om overdag een beetje PV op te slaan om 's nachts te gebruiken (in de orde van grootte van 3 -5 kWh - behalve bij intensief gebruik' s nachts).
Het was een aanvulling op het oorspronkelijke onderwerp om aan te geven dat PV + kleine opslag nu minder dan 19 cent per kWh bedraagt ​​in Europees Frankrijk.


Nou, het was een toevoeging waar je schreef "Ik geef geen fuck om het netwerk".
De enige die dit kan schrijven zonder hypocriet te zijn, is degene die effectief zijn abonnement op een elektriciteitsleverancier heeft opgezegd en dus bij Enedis of een andere distributeur, die heeft betaald voor zijn productie + opslaginstallatie en zijn toekomstige kosten voor zijn rekening neemt. onderhoud, evenals de mogelijke zwakke punten (en dus beperkingen op het niveau van "elektrisch comfort") op bepaalde tijden.
Ben je een van hen?
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Zonne-energie is volgens het IEA officieel de goedkoopste energie




par ENERC » 08/11/20, 19:10

sicetaitsimple schreef:
ENERC schreef:Wanneer u op het netwerk bent aangesloten, is het momenteel economisch om overdag een beetje PV op te slaan om 's nachts te gebruiken (in de orde van grootte van 3 -5 kWh - behalve bij intensief gebruik' s nachts).
Het was een aanvulling op het oorspronkelijke onderwerp om aan te geven dat PV + kleine opslag nu minder dan 19 cent per kWh bedraagt ​​in Europees Frankrijk.


Nou, het was een toevoeging waar je schreef "Ik geef geen fuck om het netwerk".
De enige die dit kan schrijven zonder hypocriet te zijn, is degene die effectief zijn abonnement op een elektriciteitsleverancier heeft opgezegd en dus bij Enedis of een andere distributeur, die heeft betaald voor zijn productie + opslaginstallatie en zijn toekomstige kosten voor zijn rekening neemt. onderhoud, evenals de mogelijke zwakke punten (en dus beperkingen op het niveau van "elektrisch comfort") op bepaalde tijden.
Ben je een van hen?

Neen. Je moet het in de zin nemen dat ik elektriciteit koop zoals ik meel koop. Ik kijk alleen naar de herkomst, dat is alles.
Ik geef niet om het netwerk, zoals de molen die tarwe maalt om meel te maken. Het is in deze zin.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Zonne-energie is volgens het IEA officieel de goedkoopste energie




par ABC2019 » 08/11/20, 19:15

ENERC schreef:Neen. Je moet het in de zin nemen dat ik elektriciteit koop zoals ik meel koop. Ik kijk alleen naar de herkomst, dat is alles.
Ik geef niet om het netwerk, zoals de molen die tarwe maalt om meel te maken. Het is in deze zin.

het is duidelijk dat het niet aan jou is om je zorgen te maken over het netwerk, ik vertelde je net dat als de PV met voldoende opslagruimte om wekelijks bezuinigingen te voorkomen, echt goedkoper was dan nucleaire of gascentrales, we dat wel zijn vraag me af waarom de grote operators hun netwerk daar niet mee zouden ontwerpen, zij hebben dezelfde zorgen als jij over winstgevendheid.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Zonne-energie is volgens het IEA officieel de goedkoopste energie




par Eric DUPONT » 08/11/20, 19:32

edf slaat geen vloeibare stikstof-energie op omdat zonne-energie plus opslag van vloeibare stikstof-energie competitiever zou zijn, daarom zouden ze gedwongen worden hun kerncentrales te sluiten en te ontmantelen terwijl ze afval blijven opslaan dat uiteindelijk zouden ze elk concurrentievoordeel verliezen.

Kortom, daarom is Frankrijk van plan om tegen 100 2050% hernieuwbare energie te hebben.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Zonne-energie is volgens het IEA officieel de goedkoopste energie




par ABC2019 » 08/11/20, 20:18

Eric Dupont schreef:Kortom, daarom is Frankrijk van plan om tegen 100 2050% hernieuwbare energie te hebben.

eerste nieuws :schok:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Zonne-energie is volgens het IEA officieel de goedkoopste energie




par Eric DUPONT » 08/11/20, 21:04

"...... De minister herinnert er dus aan dat de regering evenzeer werkt aan een alternatief waarbij Frankrijk kerncentrales blijft bouwen als aan een 100% hernieuwbaar alternatief:" wat niet voldoende is onderzocht, is is 100% hernieuwbare scenario's. We zijn niet de enigen (landen) die dit soort scenario's bestuderen. Het is een scenario dat we bestuderen met het Internationaal Energieagentschap, en we willen 2021 omdat dit geen totaal triviale zaken zijn ”, zei Elisabeth Borne."
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9835
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Zonne-energie is volgens het IEA officieel de goedkoopste energie




par sicetaitsimple » 08/11/20, 21:20

ENERC schreef:Neen. Je moet het in de zin nemen dat ik elektriciteit koop zoals ik meel koop. Ik kijk alleen naar de herkomst, dat is alles.
Ik geef niet om het netwerk, zoals de molen die tarwe maalt om meel te maken. Het is in deze zin.


In dit geval schrijft u "Het kan me niet schelen bij naam van de netwerkexploitant "dat" het netwerk me niet kan schelen. Als niemand de tarwe opslaat, maalt, de bloem opslaat, in zakken doet, vervoert en distribueert, op de markt brengt, zul je er bedroefd uitzien. ....
Maar laat het ons weten op de dag dat u uw abonnement opzegde.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Zonne-energie is volgens het IEA officieel de goedkoopste energie




par ABC2019 » 08/11/20, 22:19

Eric Dupont schreef:"...... De minister herinnert er dus aan dat de regering evenzeer werkt aan een alternatief waarbij Frankrijk kerncentrales blijft bouwen als aan een 100% hernieuwbaar alternatief:" wat niet voldoende is onderzocht, is is 100% hernieuwbare scenario's. We zijn niet de enigen (landen) die dit soort scenario's bestuderen. Het is een scenario dat we bestuderen met het Internationaal Energieagentschap, en we willen 2021 omdat dit geen totaal triviale zaken zijn ”, zei Elisabeth Borne."

oh ja, dan is "een scenario bestuderen" voor jou hetzelfde als "plannen om het te doen" ... een kwestie van woordenschat.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Zonne-energie is volgens het IEA officieel de goedkoopste energie




par Eric DUPONT » 09/11/20, 07:30

100% hernieuwbaar is het scenario dat zal overheersen. fotovoltaïsche zonne-energie, windenergie, opslag. de overheid moet het bestuderen omdat het vraagtekens plaatst bij wat het in het verleden heeft gedaan.
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Zonne-energie is volgens het IEA officieel de goedkoopste energie




par ENERC » 09/11/20, 08:19

Eric Dupont schreef:100% hernieuwbaar is het scenario dat zal overheersen. fotovoltaïsche zonne-energie, windenergie, opslag. de overheid moet het bestuderen omdat het vraagtekens plaatst bij wat het in het verleden heeft gedaan.

Het zullen niet de regering zijn, maar de industriëlen, althans in Frankrijk. Als we niet de nucleaire bal hadden die niemand wil, was EDF al gekocht. Waarom?
- de belangen van Total en veel van haar concurrenten in de hernieuwbare activiteit (EDF ENR)
- de distributieactiviteit (ENEDIS) interesseert Total omdat Total sterk inzet op het opladen van elektrische auto's. Total heeft begrepen dat het het einde is van de olie voor auto's en dat we benzinepompen zullen moeten ombouwen tot elektrische pompen. En daarvoor moet je de stations bedraden. Het is gemakkelijker wanneer de laag- en middenspanningsactiviteit in hetzelfde bedrijf plaatsvinden. Total heeft zojuist de concessies van Belib en Autolib overgenomen.
- en dan benzine of elektriciteit distribueren, het is hetzelfde werk
- het hydro-elektrische gedeelte wordt zonder problemen verkocht
- gascentrales interesseren Engie
- de verkoop aan particulieren / zakelijk deel zal problematischer zijn omdat Total al Le Belge Lampiris heeft gekocht

Dus wanneer de scheiding van EDF in 2 delen zal plaatsvinden (project genaamd Hercules), zal een groot energiebedrijf het niet-nucleaire deel kopen, in stukken snijden en delen doorverkopen aan anderen. Dit is precies het Suez-scenario.
Dit zal plotseling alle beperkingen opheffen die de ontwikkeling van hernieuwbare energiebronnen vertragen. En het zal ook veel geld opleveren voor investeringen die momenteel worden belemmerd door de hoge schuldenlast van EDF. En als zonne-energie goedkoper is dan nucleair, dan gaan de nieuwe operators fors investeren. Het is industriële logica.

De staat zal daar zijn rekening vinden door zijn aandelen te verkopen om de kosten van de gezondheidscrisis te financieren.

Er zal de nucleaire bal blijven die zal worden genationaliseerd, gefinancierd door onze belastingen en die zijn leven stilletjes zal beëindigen in een structuur van afvalligheid. Dit is essentieel om de nucleaire veiligheid te waarborgen tot het einde van de ontmanteling van centrales - zeg maar over 50 tot 100 jaar.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bricolo07 en 203 gasten