Zonnepanelen en boilers

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Zonnepanelen en boilers




par sicetaitsimple » 03/01/21, 18:33

srin schrijft:Het is een installatie voor 3kWp met het mylight-systeem waarmee het eigen verbruik kan worden beheerd.


Kortom, 140 € * 12, dat is 1680 €, of ongeveer +/- 10000kWh / jaar, wat veel is als we niet worden verwarmd door elektriciteit.
Ik stel me voor dat het het zwembad is dat deze overconsumptie veroorzaakt, een antwoord zou kunnen zijn om het zwembad te elimineren, het zou eenvoudig, ecologisch en gratis zijn!
Ik denk dat dat niet het idee is ...
In dit geval is het een belangrijke factor om rekening mee te houden bij het dimensioneren van een PV-installatie.
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Zonnepanelen en boilers




par ENERC » 03/01/21, 19:35

srin schrijft:Hallo,

Het is een installatie voor 3kWp met het mylight-systeem waarmee het eigen verbruik kan worden beheerd.
En zoals je hebt ontdekt, is de CES inderdaad een installatie van 250 liter.

Merci pour votre retour.
Ik zal mijn aanbevolen en andere oplossingen voor mijn huis voorbereiden, inclusief fotovoltaïsche energie en installatie, zelf wetende dat ik er op dit moment niets van weet.

Als u zich zorgen maakt, kunt u het forum photovoltaic heeft een juridische afdeling om u daar weg te krijgen. Verstuur zo snel mogelijk aangetekende post (uiteraard met A / R).
Ga dit zien forum https://forum-photovoltaique.fr/ en plaats uw offerte voor analyse voordat u zich aanmeldt voor een nieuwe installatie. Je tekent pas als je de goedkeuring hebt van de profs hiervan forum.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Zonnepanelen en boilers




par Philippe Schutt » 03/01/21, 22:03

U kunt de bestaande warmtapwatertank gemakkelijk goedkoop verwarmen:
onderwerp16691.html

Ik heb maar één warmwaterpaneel geplaatst om oververhitting te voorkomen, maar als je de verwarming naar het zwembad kunt schakelen, is dat geen probleem meer en kun je minder dan 1000 € aan voorraden maken met 2 panelen. Nadien kan je altijd nog panelen voor het zwembad toevoegen ...
Je hebt geen hulp, maar het is winstgevend : Cheesy:
0 x
srry
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 02/01/21, 16:08

Re: Zonnepanelen en boilers




par srry » 04/01/21, 21:16

Philippe Schutt schreef:U kunt de bestaande warmtapwatertank gemakkelijk goedkoop verwarmen:
onderwerp16691.html

Ik heb maar één warmwaterpaneel geplaatst om oververhitting te voorkomen, maar als je de verwarming naar het zwembad kunt schakelen, is dat geen probleem meer en kun je minder dan 1000 € aan voorraden maken met 2 panelen. Nadien kan je altijd nog panelen voor het zwembad toevoegen ...
Je hebt geen hulp, maar het is winstgevend : Cheesy:


Maar als ik je systeem goed begrijp, heb je een ketel nodig, wat niet mijn geval is, ik verwarm mezelf met een pelletkachel! helaas is dit niet de oplossing voor mijn probleem.

In ieder geval bedankt voor het idee.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Zonnepanelen en boilers




par Philippe Schutt » 04/01/21, 22:00

Een warmtewisselaar is aangesloten op een ketel (ook wel pelletkachel), of beter gezegd een hydro-pelletkachel. een MCZ Ego hydro. Het maakt me de ECS in de winter.
Die kun je vergeten.

De 2e wisselaar zit op een 2.4 m2 plat zonnepaneel aan de voorzijde. Hij doet de ECS voor mij in het middenseizoen en in de zomer. Thermische zonnepanelen zijn zeer efficiënt, u moet zelfs oppassen dat u zich niet verbrandt wanneer u ze reinigt of vult. Dit is absoluut noodzakelijk bij bewolkt weer!
Kiest u voor een dergelijke montage met thermische zonnepanelen, dan zijn de kosten erg laag.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 235-gasten