Vragen over zonne- of autobatterijen

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Vragen over zonne- of autobatterijen




par Christophe » 11/08/22, 22:34

Stoof schreef:
Mijn zorg, een paar minuten is alles in orde, maar zodra de koude cyclus begint, gaat de omvormer in de karaf met een bericht dat de stroomtoevoer te laag is. Ter info, de ijsmaker heeft 108W nodig, ik heb een omvormer van 300W en een van 1000W...


a) Meet de spanningsval... maar waarom 6 batterijen in serie?

b) Ik neem aan dat dit geen zuivere sinusomvormers zijn?

Zo ja... Zoek niet verder... motoren houden niet van gemodificeerde sinusomvormers en vice versa...
1 x
stoef
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 11/08/22, 16:05
x 2

Re: Vragen over zonne- of autobatterijen




par stoef » 12/08/22, 11:42

Hallo Christopher,

Excuseer me voor de fout, ik heb mijn batterijen parallel aangesloten zodat de intensiteiten zich ophopen (oude herinneringen aan mijn natuurkundelessen).

Spanningsdaling Ik heb niets opgemerkt op de laadregelaar die op mijn panelen is aangesloten, maar ik zal dit weekend live metingen doen aan elke batterij.

Wat betreft de omvormer, je hebt het goed gezien, ik heb net naar de kenmerken gekeken, het is een gemodificeerde sinusgolf, maar het is geen motor die ik aandrijf, maar een soort koelkast... Wat dan ook, denk daar maar eens over na er moet een motor in zitten...

Als ik de ijsmaker op de generator voed, werkt het prima, het probleem is dat het lawaaierig is en helemaal niet ecologisch... Maar het lijkt mij ook niet om een ​​zuivere sinusoïde te produceren...

Hartelijk dank voor uw feedback, ik zal de spanningsdaling controleren.
0 x
stoef
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 11/08/22, 16:05
x 2

Re: Vragen over zonne- of autobatterijen




par stoef » 12/08/22, 11:45

Hallo Izentrop,

Dank u voor uw terugkeer.

Ik heb elke batterij gecontroleerd voordat ik ze aansluit en ik controleer ze regelmatig, ze hebben allemaal dezelfde spanning tot op één decimaal.

Dit ding is een echte hoofdpijn :)
0 x
stoef
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 11/08/22, 16:05
x 2

Re: Vragen over zonne- of autobatterijen




par stoef » 12/08/22, 11:47

izentrop schreef:
Stoof schreef:Ik heb 6 batterijen in serie elke batterij is gegeven voor 70Ah
Er is maar één lege batterijcel nodig om niets te laten werken.
Heb je elk item gecontroleerd met een multimeter?



PS: Als een kanonskogel heb ik geen fout gemaakt, ik heb series geschreven als het een parallelle verbinding is.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Vragen over zonne- of autobatterijen




par Christophe » 12/08/22, 11:47

Ah parallel, daar heb ik de voorkeur aan.

Dus een simpele test: je meet de spanningsval (= spanning aangesloten - losgekoppeld) van elke batterij door ze één voor één los te koppelen (loskoppelen van 1 van de 2 polen is voldoende).

Noteer de gegevens hier en we zullen zien of het de batterijen of de omvormer zijn, maar naar mijn mening is het bij 90% de omvormer die de piekvermogen van de compressor of de cos phi niet leuk vindt...

Er kan een goedkope truc zijn door een grote condensator aan de uitgang van de omvormer toe te voegen om deze om te zetten in "bijna" pure sinus... maar dat heb ik nooit getest... izentrop zal zeker de formule hebben om de condensator te berekenen.

Een generator produceert zuivere sinus...
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13701
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1517
Neem contact op met:

Re: Vragen over zonne- of autobatterijen




par izentrop » 12/08/22, 15:00

Stoof schreef:
izentrop schreef:
Stoof schreef:Ik heb 6 batterijen in serie elke batterij is gegeven voor 70Ah
Er is maar één lege batterijcel nodig om niets te laten werken.
Heb je elk item gecontroleerd met een multimeter?
PS: Als een kanonskogel heb ik geen fout gemaakt, ik heb series geschreven als het een parallelle verbinding is.
In dit geval is een enkele batterij voldoende.
Als de omvormer de motor van 108 W niet gebruikt, is deze niet geschikt.
Ik heb een 2000W die geen 170W (gemeten) vriezer start.
Christophe schreef:Er kan een goedkope truc zijn door een grote condensator toe te voegen aan de uitgang van de omvormer
Heb je het daarover? elektriciteit-elektronica-computer/omvormer-1000w-op-800w-asynchrone-motor-t9575.html
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Vragen over zonne- of autobatterijen




par Christophe » 12/08/22, 15:03

Nou, het is waarschijnlijk om dezelfde reden izy!

izentrop schreef:
Christophe schreef:Er kan een goedkope truc zijn door een grote condensator toe te voegen aan de uitgang van de omvormer
Heb je het daarover? elektriciteit-elektronica-computer/omvormer-1000w-op-800w-asynchrone-motor-t9575.html


Oh ja ! Goed gezien!

Ik herinnerde me deze ervaring helemaal niet... waar leidde het toe? : Mrgreen:
1 x
stoef
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 11/08/22, 16:05
x 2

Re: Vragen over zonne- of autobatterijen




par stoef » 12/08/22, 15:19

izentrop schreef:
Stoof schreef:
izentrop schreef:Er is maar één lege batterijcel nodig om niets te laten werken.
Heb je elk item gecontroleerd met een multimeter?
PS: Als een kanonskogel heb ik geen fout gemaakt, ik heb series geschreven als het een parallelle verbinding is.
In dit geval is een enkele batterij voldoende.
Als de omvormer de motor van 108 W niet gebruikt, is deze niet geschikt.
Ik heb een 2000W die geen 170W (gemeten) vriezer start.
Christophe schreef:Er kan een goedkope truc zijn door een grote condensator toe te voegen aan de uitgang van de omvormer
Heb je het daarover? elektriciteit-elektronica-computer/omvormer-1000w-op-800w-asynchrone-motor-t9575.html


Bedankt Izentrop voor je antwoorden, de omvormer werkt prima voor een cirkelzaag of boormachine maar loopt vast op deze minikoelkast...

Ik heb de link geraadpleegd, moet ik de ijsmachine demonteren om een ​​condo op de motor te plaatsen of moet ik de condo tussen de omvormer en de machine plaatsen of laatste mogelijkheid dat ik de omvormer open en de condo op de uitgangsbus soldeer?
Voor een keer ben ik een goede klusjesman, maar ik mis wat kennis.

Uw hulp aan Christophe en u is mij zeer dierbaar, ik liep al twee weken in cirkels voordat ik u hierover las forum.
1 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Vragen over zonne- of autobatterijen




par Peter » 12/08/22, 15:53

Boren en cirkelzagen gebruiken een universele borstelmotor, ze werken zowel in AC als in DC, dus de vorm van de golf maakt ze niet zoveel uit.
Koelkasten zijn een asynchrone motor en daar heb je sinus voor nodig.
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13701
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1517
Neem contact op met:

Re: Vragen over zonne- of autobatterijen




par izentrop » 13/08/22, 00:36

Petrus schreef:Boren en cirkelzagen gebruiken een universele borstelmotor, ze werken zowel in AC als in DC, dus de vorm van de golf maakt ze niet zoveel uit.
Koelkasten zijn een asynchrone motor en daar heb je sinus voor nodig.
Eenfasig met startcondensator, maar bovenal start hij onder belasting.
De compressor is hetzelfde als in koelkasten, diepvriezers http://www.buhltech.fr/Site/TSTI2D/Tron ... pdf/DT.pdf

Er waren andere onderwerpen die meer in overeenstemming waren met de vraag:
elektriciteits-elektronica-computer/welke-omvormer-voor-een-130w-koelkast-t9227.html
zelfbouw-en-zelfbouw/koelkast-op-omvormer-onmogelijk-t8667.html
elektriciteit-elektronica-computers/koelkast-verzwakken-de-piek-bij-start-t15751.html
zelfbouw-en-doe-het-zelf/installatie-batterij-naar-stroom-een-kleine-koelkast-t10642.html
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 167-gasten