zonnetoren energieopwekking (Mega Project)

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Ecoman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 29/03/13, 13:09




par Ecoman » 29/08/14, 07:07

Het zal duidelijk worden gedaan in Arizona

het principe lijkt echter heel anders.

Ik begrijp het niet goed, de luchtcirculatie loopt van boven naar beneden ....

http://www.insidetucsonbusiness.com/news/arizona-town-to-get-solar-wind-energy-tower/article_3f7bea62-1db3-11e4-9635-001a4bcf887a.html

http://www.solarwindenergytower.com/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 29/08/14, 10:07

Ecoman schreef:het principe lijkt echter heel anders.

Ik begrijp het niet goed, de luchtcirculatie loopt van boven naar beneden ....
Omdat we water injecteren om de lucht te koelen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/08/14, 10:36

Google tradution ... Maar we begrijpen de hoofdlijnen:
Pickett zei dat de Downdraft Tour-zonnewind de eerste hybride duurzame-energietechnologie op de markt is. De gepatenteerde structuur bestaat uit een zeer lange holle cilinder met een waterinjectiesysteem nabij de bovenste windtunnels en met windturbines nabij de bodem.

Een reeks pompen levert water aan het toreninjectiesysteem bovenaan waar een fijne nevel over de gehele opening wordt verspreid. Het water dat door het injectiesysteem wordt geïntroduceerd, zegt Pickett, verdampt en wordt geabsorbeerd door de warme en droge lucht die is verwarmd door de zonnestralen.

Hierdoor de lucht wordt koeler, dichter en zwaarder dan de warme buitenlucht en valt in de cilinder met snelheden tot en voorbij 50 mijl per uur (meer dan 80kmh). Deze lucht wordt vervolgens omgeleid naar blazers die de basis van de toren omringen waar de windturbines in de tunnelgenerator worden ingesteld om elektriciteit op te wekken.

Pickett zei dat hij verwacht dat het project 60 tunnels met 120 turbines en generatoren met 30 kamers zal hebben. Elf generatoren in elke generatiekamer zullen elk 500 kilowatt tot 10 megawatt elektriciteit produceren, afhankelijk van hun ontwerp. De tunnels, merkte Pickett op, "zijn een paar honderd meter lang en hebben een straal van ongeveer 35 meter van de turbines."
Pickett zei dat de Downdraft Tour-zonnewind de eerste hybride duurzame-energietechnologie op de markt is. De gepatenteerde structuur bestaat uit een lange holle cilinder met een waterinjectiesysteem nabij de bovenste windtunnels en windturbines nabij de bodem.

Een reeks pompen levert water aan het toreninjectiesysteem bovenaan waar een fijne nevel over de gehele opening wordt geworpen. Het water dat via het injectiesysteem wordt ingebracht, zegt Pickett, verdampt en wordt geabsorbeerd door de warme, droge lucht die is verwarmd door de zonnestralen.

Het resultaat is dat de lucht koeler, dichter en zwaarder wordt dan hete buitenlucht en met snelheden tot 50 mijl per uur in de cilinder valt. Deze lucht wordt vervolgens omgeleid naar blazers die de basis van de toren omringen waar de windturbines in de tunnelgenerator worden ingesteld om elektriciteit op te wekken.

Pickett zei dat hij verwacht dat het project 60 tunnels met 120 turbines en generatoren met 30 kamers zal hebben. Elf generatoren in elke generatiekamer zullen elk 500 kilowatt tot 10 megawatt elektriciteit produceren, afhankelijk van hun ontwerp. De tunnels, merkte Pickett op, "zijn een paar honderd meter lang en hebben een straal van ongeveer 35 meter van de turbines."
Blijkbaar lijkt de winst in productie die wordt veroorzaakt door de injectie van water het gebruik ervan te rechtvaardigen ...

Je moet nog steeds voorzichtig zijn met de gevolgen voor het milieu en de gezondheid van deze installatie, vanwege het enorme waterverbruik en het risico op legionellose.

Kunnen we een deel van dit water niet recyclen door het op de een of andere manier te condenseren? :?
0 x
Ecoman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 29/03/13, 13:09




par Ecoman » 29/08/14, 12:27

Ja, maar het basisprincipe van de zonne-chemie was dat ... hete lucht stijgt.

Hier begrijp ik niet echt het belang van het doen van het ding in droge zone, wat maakt het uit als het is om de lucht met water te koelen, als het wordt gevonden zouden we hetzelfde doen in niet-droge zone ? vandaar mijn vragen
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/08/14, 12:59

Het antwoord ligt in de uitvoering.

Ik ben geen ingenieur, maar ik denk dat het nodig is om te redeneren in DDP (potentieel verschil).

- Bij gebruik van een energiebron streven we naar een lage PDD, dit is het principe van verwarming op lage temperatuur, efficiënter dan ketels op hoge temperatuur.

- Wanneer we energie uit een medium halen, streven we naar een grote PDD.

Ik heb de aanzienlijke snelheid in de toren vetgedrukt weergegeven (meer dan 80kmh). : Arrowl:

Ik denk dat om dergelijke snelheden te verkrijgen op een "klassieke" thermosyphon-toren, er slechts 2 oplossingen zijn (behalve een optimale geografische configuratie):

-1 / Verhoog aanzienlijk de hoogte van de toren zodat deze opent op een hoogte waar de lucht minder heet is. We zeggen dat we 10 ° C elke hoogte 1000m verliezen.

-2 / Verhoog aanzienlijk de luchttemperatuur aan de voet van de toren, dit is de reden voor de bouw van kassen aan de voet van de toren om de toegelaten lucht te verwarmen en te kanaliseren.

Een derde mogelijkheid is om calorieën te extraheren uit de luchtvochtigheid. Dit is het principe van enthalpie-uitwisselaars, zoals we in sommige VMC dubbele stromen van Helios vinden.
0 x
Ecoman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 29/03/13, 13:09




par Ecoman » 29/08/14, 13:16

Er zijn geen kassen in dit project als je kijkt.

Des te meer reden als er 10 ° verschil is elke 1000 m (ik dacht niet zoveel na)

De lucht naar beneden halen lijkt onbegrijpelijk
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 30/08/14, 11:12

Het lijkt me gek om water te injecteren in een woestijngebied (Arizona)!

Welke rivier of watervoerende laag zullen ze pompen?
0 x
Ecoman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 29/03/13, 13:09




par Ecoman » 30/08/14, 11:22

Ze zeggen dat het niet meer zal verbruiken dan de boerderij die er eerder was, toch begrijp ik het principe in ieder geval nog steeds niet als het wordt gedaan bij 1,5 B USD is dat het moet werken
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 30/08/14, 14:01

Ecoman schreef:Ze zeggen dat het niet meer zal verbruiken dan de boerderij die er eerder was, toch begrijp ik het principe in ieder geval nog steeds niet als het wordt gedaan bij 1,5 B USD is dat het moet werken


Citro legde het echter hierboven goed uit. We zijn op zoek naar DDP om energie te winnen.

Bij "stijgende lucht" heb je een gigantische toren nodig om de koude temperaturen op grote hoogte te krijgen, en kassen aan de voet te zetten om de DDP verder te verhogen.

In "neerdalende lucht" zijn we tevreden om de top van de hete laag te gaan halen, de toename van DDP werkt natuurlijk in de andere richting: om de lucht aan de top van de toren te koelen.

Conclusie: een gigantische toren + hectare kassen tegen een veel bescheidenere toren en een pompsysteem.
Op economisch vlak lijkt de tweede oplossing de beste ...
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Ecoman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 29/03/13, 13:09




par Ecoman » 30/08/14, 14:04

en ja, noodzakelijkerwijs gaat de warme lucht omhoog, de koude lucht moet logischerwijs naar beneden gaan ...

In elk geval moet deze oplossing beter zijn, omdat het project lijkt te zijn voltooid
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 169 gasten