zonnetoren energieopwekking (Mega Project)

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 03/07/13, 20:19

Christophe schreef:Welnu, het probleem is hier:

a) ga de grond op (om nog maar te zwijgen van de impact op de lucht !!)
b) beperkte zonneschijn!

Kortom, zonnetorens zijn als zonneconcentraties: dit heeft zijn plaats in de woestijn of semi-aride regio ...


Niet noodzakelijkerwijs lijkt niemand zich beledigd te voelen door het gebruik van snelwegen, luchthavens of intensieve monoculturen!
De gigantische perifere kassen kunnen worden toegewezen aan biologische teelt, wat boeren niet zou mishagen (bescherming tegen slecht weer of "ongedierte".)
Zonneschijn is meer dan genoeg onder onze breedtegraad als we zonnecentrales koppelen aan exogene warmtebronnen: conventionele energiecentrales, geothermische energie, enz.).
In dorre gebieden kunnen vortextorens de ontzilting van zeewater toelaten terwijl ze energie produceren, zelfs regen laten vallen en micro-klimaten creëren.

Wat de luchtsector betreft, is het overvliegen van kerncentrales verboden, evenals het overvliegen op een lage hoogte van Parijs ....
Bovendien zal de exponentiële toename in de luchtvaartsector waarschijnlijk snel sterk dalen ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ecoman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 29/03/13, 13:09




par Ecoman » 08/07/13, 01:06

Bemol daarentegen gedurende de levensduur van 100 jaar, bla, bla althans wat betreft de turbines (32 op de milieutoren), die moeten worden onderhouden, vervangen.

Je moet dit ding toch op een berg doen om de kosten van de toren drastisch te minimaliseren.

Ik zou hebben gezien dat thuis, helaas, er een woonwijk is beneden en mist een beetje woestijn in feite wanneer het lijkt dat de aanwezigheid van zand van het grootste belang is.

Beeld
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 12/01/14, 21:33

Ecoman schreef: ...

Ik zou hebben gezien dat thuis, helaas, er een woonwijk is beneden en mist een beetje woestijn in feite wanneer het lijkt dat de aanwezigheid van zand van het grootste belang is.



Abengoa zal een geconcentreerde zonne-energiecentrale van 110 MW bouwen in de Atacama-woestijn in Chili.

Abengoa ontwikkelt de grootste Concentrated Solar Power (CSP) -installatie van Zuid-Amerika in Chili

09 / 01 / 2014 Evwind.es

De Concentrating Solar Power (CSP) -installatie, die torentechnologie met gesmolten zouten zal gebruiken, zal een geavanceerd opslagsysteem hebben waarmee hij tot 17.5 uur elektriciteit kan opwekken zonder directe zonnestraling.


Abengoa, het internationale bedrijf dat innovatieve technologische oplossingen toepast voor duurzaamheid in de energie- en milieusectoren, is door het ministerie van Energie van de Chileense regering en Corfo (Corporación de Fomento de la Producción) geselecteerd om een ​​110 MW-zonne-energiecentrale met toren te ontwikkelen technologie met 17.5 uren thermische energieopslag met gesmolten zouten. Het project zal worden geplaatst in de Atacama-woestijn, de regio met de hoogste zonnestralingsconcentraties ter wereld. Het wordt de eerste thermische zonne-energiecentrale voor directe elektriciteitsproductie in Zuid-Amerika.


http://www.evwind.es/2014/01/09/abengoa ... hile/41300
0 x
Tshen99
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 07/07/14, 05:29




par Tshen99 » 07/07/14, 05:44

Zonne-energie is schoner. Het belangrijkste is dat het een onuitputtelijke bron is.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 07/07/14, 09:25

Het is schoner voor productie, maar dat verandert niets stroomafwaarts tijdens het gebruik.

Het feit dat het onuitputtelijk is, is een reëel nadeel in onze specifieke context: het is de huidige overmaat aan energie die ons probleem vormt; het feit dat we het juist als een mogelijk gebrek voelen, onthult alleen onze verslaving aan de vernietiging van de levensomstandigheden op aarde, waarvan het het middel is.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
vier986
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 18/08/14, 04:44




par vier986 » 18/08/14, 04:48

Ik had deze toren al in de show gezien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 18/08/14, 13:14

Ahmed schreef:Het feit dat het onuitputtelijk is, is een reëel nadeel in onze specifieke context: het is de huidige overmaat aan energie die ons probleem vormt; het feit dat we het juist als een mogelijk gebrek voelen, onthult alleen onze verslaving aan de vernietiging van de levensomstandigheden op aarde, waarvan het het middel is.
Vooral omdat we ons bij een groot evenement in een slechtere technologische situatie kunnen bevinden dan in de XXe eeuw ...

Inderdaad, we zijn onlangs aan een gigantische ontsnapt zonnevlam...
Sommige analisten voorspellen dat in zo'n geval alleen de minst ontwikkelde landen van het zuidelijk halfrond een 'normaal bestaan' zouden kunnen voortzetten, waarbij de landen van het noordelijk halfrond in chaos vervallen ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 18/08/14, 20:02

Vergeef me, Citro, maar ik begrijp de koppeling die u maakt tussen het citaat van mijn bericht en uw eigen opmerkingen niet helemaal.

De extreme verfijning van het functioneren van onze 'geavanceerde' samenlevingen maakt ze inderdaad extreem kwetsbare entiteiten ten aanzien van elk gevaar van een bepaalde omvang.
Het ernstigste wezen, niet de gevaarlijke externe bedreigingen waartegen we vaak weinig kunnen doen, maar de veel ernstiger bedreigingen, omdat ze zeer zeker zijn, die voortvloeien uit de religie van de waarde waaraan we alles opofferen en vernietigen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 19/08/14, 08:33

Helemaal Ahmed.
Ik sluit me aan bij het feit dat de overgang naar hernieuwbare energiebronnen ook gepaard moet gaan met matiging in ons verbruik (de jacht op afval), maar ook, en dit komt minder vaak voor in de hoofden van mensen, naar een terugkeer naar een bepaalde eenvoud technologisch, zodra verfijning niets dan kracht van de technologieleverancier naar de consument brengt.

Om terug te keren naar de voetafdruk van een aerosoltoren en de relevantie ervan in ons land, vat ik de voordelen samen:
- creatie van kassen in de verzamelaar
- ophoping van overdag gebruikte warmte 's nachts
- kortsluitenergie beperkende lijnverliezen
(mogelijkheid om de toren te bouwen in de buurt van een bebouwde kom en in afwezigheid van een rivier, in tegenstelling tot kerncentrales).

Naar mijn mening zijn dit energiecentrales die in de buurt van plaatsen van het leven kunnen worden geplaatst, in tegenstelling tot de huidige trend op basis van individueel vervoer per auto, wat een enorme verspilling van tijd en energie en een groot verlies is kwaliteit van leven ...

Evenzo kunnen we ons dit soort prestaties perfect voorstellen met een verzamelaar gebouwd op een hellend terrein zoals op de foto hierboven.
0 x
vier986
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 18/08/14, 04:44




par vier986 » 20/08/14, 09:47

vier986 schreef:Ik had deze toren al in de show gezien.

dat is goed.Nexus 5-schaal Nexus 7-schaal nexus 7-hoesje
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] en 211 gasten