zonnetoren energieopwekking (Mega Project)

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 31/08/14, 13:06

Ecoman schreef:......

In elk geval moet deze oplossing beter zijn, omdat het project lijkt te zijn voltooid


Het artikel geeft mij niet de indruk dat het project is gestart.

Met een geschatte kostprijs van 1.5 miljard dollar zullen we investeerders en banken moeten vinden.

Voorlopig is het een project op papier.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 31/08/14, 16:35

Om de uitleg compleet te maken Citro en Highfly-verslaafdeBij het hoogst mogelijke initiële warmteniveau moeten we het laagst mogelijke initiële watergehalte toevoegen, aangezien dit de voorwaarde is voor maximale absorptie en dus maximale koeling (wat aansluit bij het eerste punt).
Hoe dan ook, hallo waterverbruik, Las Vegas kan maar beter oppassen!

Highfly-verslaafdeHet nadeel voor jou van zo'n toren zou zijn dat je bij een vlucht tegen het bovenste rooster gedrukt zou worden, terwijl je met de heteluchttoren eindeloos "push-ups" zou kunnen doen! :P
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 31/08/14, 19:57

: Lol: Het grote voordeel van de afdaaltoren is vooral de mogelijkheid om een ​​douche/verfrissingspauze te nemen.
Vroeger was de enige manier om in een onweerswolk te worden gezogen : Mrgreen: . Lang leve de vooruitgang! : Mrgreen:

Ps: Beeld Bovendien belet niets u om beide te doen: de aflopende torens verhogen de efficiëntie door de lucht in de oplopende torens te bevochtigen.
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 31/08/14, 20:07

Je hebt zojuist een ‘coupound’-toursysteem uitgevonden! 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 01/09/14, 13:09

Ecoman schreef:Ja, maar het basisprincipe van de zonne-chemie was dat ... hete lucht stijgt.

Hier begrijp ik niet echt het belang van het doen van het ding in droge zone, wat maakt het uit als het is om de lucht met water te koelen, als het wordt gevonden zouden we hetzelfde doen in niet-droge zone ? vandaar mijn vragen


Hier is het geen convectie zonnehaard maar een depressie zonnehaard die nog steeds energietoren wordt genoemd:
Beeld

Het principe blijft eenvoudig: water wordt verspreid via sproeiers bovenaan de toren.
Het water koelt de omgevingslucht af, waarvan de dichtheid toeneemt, die vervolgens begint te dalen, wat leidt tot het ontstaan ​​van een dalende luchtstroom, die vervolgens door tunnels wordt geleid waarin turbines worden geplaatst.
Het probleem is dat je een heel, heel hoge toren (600-1200 meter) nodig hebt, gelegen in een warm en droog klimaat...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 01/09/14, 13:22

Het is ook noodzakelijk dat de lucht die vrijkomt aan de voet van de toren niet opnieuw wordt ingeademd door deze laatste...
De "Hete lucht droog" die wordt omgezet in "hete lucht vochtig" zou een kleiner vermogen hebben om te worden gekoeld door de injectie van water.

Kleine herinnering; elke gram verdampt water absorbeert één calorie. : Arrowl:

De basis van de toren moet zo worden ontworpen dat de afgevoerde lucht niet wordt verwarmd (het dak is ondoorzichtig voor zonnestralen en geïsoleerd), wat de efficiëntie zou verminderen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 01/09/14, 13:33

Citro schreef:Het is ook noodzakelijk dat de lucht die vrijkomt aan de voet van de toren niet opnieuw wordt ingeademd door deze laatste...
De "Hete lucht droog" die wordt omgezet in "hete lucht vochtig" zou een kleiner vermogen hebben om te worden gekoeld door de injectie van water.


Een dergelijk apparaat moet in een bijzonder droge omgeving worden geplaatst, bij voorkeur in de buurt van een herbruikbare waterbron (oceaan, zee)... wat niet noodzakelijkerwijs werkt!
De convectiezonnetoren heeft een groot voordeel ten opzichte van dit type constructie: 24/XNUMX werking zonder watertoevoer...

Vortex-torens zijn veel veelbelovender...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 03/12/14, 13:56

SophieRichard schreef:De kracht van zonne-energie is enorm, we kunnen er voorzichtig mee omgaan!
Ja, elke 90 minuten ontvangt de aarde zonne-energie voor onze behoeften gedurende een jaar...
In plaats van deze meevaller te verzamelen, geven we er de voorkeur aan elkaar te doden en te vergiftigen om de CO2 te extraheren die onze planeet miljoenen jaren nodig heeft gehad om op te vangen en in haar ingewanden te begraven, zodat de lucht ademend is en het klimaat gematigd.

En dan zijn we verbaasd dat de luchtkwaliteit achteruit gaat. : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 05/12/14, 09:25

SophieRichard schreef:het komt ook door de techniek die we onder de knie hebben om zonne-energie te gebruiken, ook al is deze niet geavanceerd! en er zijn ook onstabiele elementen. maar uw mening is zeer precies!
Ik begreep niet alles wat je zei. :|
De techniek die we gebruiken gaat vooruit en we mogen onszelf het gebruik ervan niet ontzeggen.
Gisteren bezocht ik het dak van de nieuwe gemeente Bordeaux, bedekt met meer dan 1700 m² aan fotovoltaïsche panelen met een vermogen van 215 W/m². Deze panelen vervaardigd door een dochteronderneming van TOTAL in Toulouse (SUNPOWER US patent) waren 15 jaar geleden ruimtevaarttechnologieën en komen vandaag op aarde aan...

Architectonische beperkingen zorgden ervoor dat de panelen niet zichtbaar waren en beperkten hun oppervlakte. Maar het doel is om dit gebouw energiepositief te maken.
Beeld
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 06/12/14, 14:42

Citro schreef:......het dak van de nieuwe gemeente Bordeaux bedekt met meer dan 1700m² aan fotovoltaïsche panelen....


artikel hier: http://maisoneco.blog.bordeaux.fr/archi ... 08949.html

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten