Technisch aspect van een fotovoltaïsche installatie

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Technisch aspect van een fotovoltaïsche installatie




par Cuicui » 07/12/09, 15:04

Hallo,
Ik creëer dit nieuwe onderwerp voor gebruik door degenen die fotovoltaïsche energie hebben geïnstalleerd of dit willen doen, om informatie en praktisch advies uit te wisselen.
Om dit onderwerp niet te vervuilen, wil ik degenen bedanken die de verdiensten van een dergelijke installatie willen bespreken om dit te doen in het onderwerp "Onrendabele fotovoltaïsche energie".

https://www.econologie.com/forums/photovolta ... t5452.html

Enkele opmerkingen:
- een fotovoltaïsche installatie bij een particulier met een bescheiden inkomen is alleen realistisch als deze zwaar wordt gesubsidieerd en als EDF zich ertoe verbindt om gedurende twintig jaar elektriciteit tegen een hoge prijs af te nemen, wat momenteel het geval is. Maar de hoogte van de subsidies voor 20 weten we nog niet.
- pas op voor goedkope Chinese sensoren: in geval van een probleem waarbij vervanging van een paneel nodig is, kan het moeilijk zijn om een ​​paneel van hetzelfde model te vinden. Liever Duits materiaal (iets duurder), bijvoorbeeld SolarWorld
- Sommige eigenaren klagen dat hun installatie, hoe compleet en functioneel ook, na 6 maanden nog steeds niet op het netwerk is aangesloten (tekort: 800 €). Kies een installer die zijn gegevens bij EDF heeft en die dingen kan activeren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 07/12/09, 21:20

Zojuist heb ik mijn eerste schatting ontvangen van een elektricien uit Gerardmer: €18500 inclusief belasting Solarworld monokristallijne panelen. Deskundigheid en toestemmingsaanvraag van het gemeentehuis vallen onder mijn verantwoordelijkheid.
Er is net een elektricien van Nomexy langsgekomen. Hij zorgt voor de expertise en vergunningen: €16000 inclusief belasting Chinese panelen. Ik vroeg hem om nog een offerte bij Solarworld. Volgens deze installateur gaat de subsidie ​​voor de regio op 1 januari 2010 omhoog van € 4500 naar € 3. Deze daling komt overeen met één jaar PV-elektriciteitsproductie. Het lijkt erop dat de regio Lotharingen een beetje overweldigd is door het succes van PV-installaties, die het duur beginnen te kosten...
Morgen komt er weer een monteur, overmorgen nog een.
Ik wil graag vóór 31 december kunnen tekenen!
Wordt vervolgd ...
0 x
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Technisch aspect van een foto-installatie




par bobono » 08/12/09, 00:28

de prijs voor hoeveel watt crette??,,
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: Technisch aspect van een foto-installatie




par Cuicui » 08/12/09, 09:46

bobono schreef:de prijs voor hoeveel watt crette??,

welkom Bobono
Al deze installaties benaderen zo dicht mogelijk de piek van 3 kWh die een individu niet mag overschrijden. Afhankelijk van de panelen ligt dit doorgaans rond de 2,9 kWh.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: Technisch aspect van een foto-installatie




par Cuicui » 08/12/09, 10:55

Cuicui schreef:Al deze installaties benaderen zo dicht mogelijk de piek van 3 kWh die een individu niet mag overschrijden.

Ik heb net onzin verteld: een particulier kan zoveel PV installeren als hij wil, maar boven de 3 kWh daalt de prijs van terugkoop door EDF met de helft en gaat de BTW omhoog (ik heb de exacte cijfers niet).
Grote PV-installaties hebben daarom minder de voorkeur dan installaties van minder dan 3 kWh.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 08/12/09, 11:00

3 kWh piek Sorry, ik ken dit apparaat niet...

Meng alstublieft niet (we zullen het nooit genoeg herhalen) kW-vermogen en kWh-energie.

energie = vermogen * duur
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 08/12/09, 11:09

Christophe schreef:3 kWh piek Sorry, ik ken dit apparaat niet...
Meng alstublieft niet (we zullen het nooit genoeg herhalen) kW-vermogen en kWh-energie.
energie = vermogen * duur

Corrigeer mij alstublieft. Wat is de juiste notatie voor een installatie die maximaal 3 kW per uur produceert?
Dernière édition par Cuicui de 08 / 12 / 09, 11: 21, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 08/12/09, 11:16

Als je in kWh spreekt, dan heb je te maken met een DUUR van de meting.

Dus 3 kWh, je kunt ze over een periode van 20 jaar maken met een hele kleine installatie, gemiddeld komt dit neer op 0.017 W...

Ik denk dat je 3 kWp of 3 kW piek bedoelt!

Het is niet moeilijk om te onthouden: energie = duur = uur = uur in kWh!

De officiële eenheid wordt vermeld kW.h of kWh en NIET kW/h. De "/" is een FOUT, maar wordt getolereerd... maar het is net zo goed een fout alsof ik zou zeggen dat ik met een snelheid van 30 mijl rijd! !!

In feite zouden we heel goed in kWd (kW.dag) kunnen spreken, maar ja, we gaan mensen niet in verwarring brengen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 08/12/09, 11:23

Christophe schreef:Ik denk dat je 3 kWp of 3 kW piek bedoelt!

OK bedankt. Ik geloofde dat 3 kW een hoeveelheid energie was die zowel in korte tijd (hoog vermogen) als in lange tijd (laag vermogen) kon worden verbruikt, terwijl 3 kWh een verbruik per uur was, en dus een nauwkeurig vermogen. Ik had het allemaal fout?
Dernière édition par Cuicui de 08 / 12 / 09, 14: 28, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 08/12/09, 12:01

Nou ja, bijna allemaal fout! : Cheesy: Of anders is het heel slecht gezegd... :|

Het enige wat goed kan zijn is:

3 kWh was het verbruik per uur


Omdat een apparaat van 3 kW gedurende één uur 3 kWh verbruikt.
0 x

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 272-gasten