toename elektriciteit EDF van 2011 (CSPE)

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16134
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5245

toename elektriciteit EDF van 2011 (CSPE)




par Remundo » 25/10/10, 10:24

Een extra verhoging van 4 2011% van de elektriciteit tarief in Frankrijk
Beeld
Bron: Life Realty via De 25 / 10 / 2010-echo's
Lees de visuele presentatie en de tekst van het artikel. Alles wordt gedaan om wekt de idee van zonne-PV is 100% verantwoordelijk.

Een lie.

Ik herinner me dat de zonne-PV in 2009, slechts ongeveer 0.06% (360 GWh volgens SER-SOLER) van de nationale productie (550 000 GWh).

Het derhalve wiskundig onmogelijk dat hij een invloed van 4% op de totale rekening van elektriciteit in Frankrijk, omdat de prijs van PV is niet 4 / 0.06 66 = maal die van niet kWh zonne-energie.

In de mate dat de zonne-kWh verkoopt voor ongeveer € 50 ct / kWh en niet-zonne-10 € ct / kWh, een stijging van x 0.06 50 / 10 = 0.3% gerechtvaardigd is ...

is een orde van grootte 10 keer lager dan de stijging van de naar verluidt in verband met zonne-PV : Idee:
Dernière édition par Remundo de 04 / 05 / 14, 10: 47, 1 keer bewerkt.
0 x
Beeld
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 25/10/10, 10:44

Remundo schreef:Een lie.


Wat mij verbaast is uw verbazing ...

Heb je nog illusies over de juistheid van machtsstructuren?
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16134
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5245




par Remundo » 25/10/10, 10:53

Hi Bernardd,

eigenlijk, ik ben niet verbaasd. Dit is slechts informatief over me.

De realiteit is dat EDF een investering van 24 miljard moeten dragen om het leven van de REP uit te breiden, naast een aantal X miljard voor de nieuwe EPR.

Dit zijn ordes van grootte overeenkomt met% te verhogen 4. Inderdaad, 4% stijging ten opzichte van 550 0.10 TWh € / kWh vertegenwoordigen 2,2 miljard € / jaar, of ongeveer 20 jaar 24 miljard beroemd.

Dus kunnen we er voor of tegen de uitbreiding van kernenergie, en investeringen voortvloeien.

maar in ieder geval we niet verschuilen achter silicium wafers voor de financiering van investeringen die is terughoudend om te onthullen... :?
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 25/10/10, 11:02

Remundo schreef:Een extra verhoging van 4 2011% van de elektriciteit tarief in Frankrijk


Toch niet helemaal duur mijn zoon : Mrgreen:

Moet ik lachen voorkomt na te denken over al die mensen die pov wordt biiiiiip door de keuze van de warmtepomp als het belangrijkste middel van het verwarmen van hun huizen ... Want, natuurlijk, werden de winstgevendheid berekeningen gedaan door de verkoper, de kosten van de constante stroom ... Bedankt ADEME, dank je Edf ...

Spreken van verhoogde energie, je wist dat de rellen in Birma (mensen met minder waren neer te schieten) waren te wijten aan een aanzienlijke stijging van de energieprijzen? Het is toegenomen 5 door de overheid decreet ...

Dus om de revolutie te vermijden, en de 3 4% per jaar ca gaat beter, maar je moet nog steeds jaar 20 om de prijs te verdubbelen tot% 4 ... en 26 jaar 3% ...
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 25/10/10, 11:11

De echte oplossing is:
http://energie2007.fr/actualites/fiche/ ... 21010.html

Het blijkt erg diplomatiek vocabulaire dat de verplichting om EDF / EFRO gemeenschappelijke netwerken toe te kennen is illegaal. Maar als EDF heeft meer concessies van de gemeentelijke netwerken, zal er meer structuur nucleaire te hanteren ...

Maar een gemeenschappelijke zou heel goed in haar specificaties die energie distriibuée niet kernenergie zou moeten zijn.
0 x
Tot ziens!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 25/10/10, 11:25

flat:

A)
Remundo schreef:Het derhalve wiskundig onmogelijk dat hij een invloed van 4% op de totale rekening van elektriciteit in Frankrijk, omdat de prijs van PV is niet 4 / 0.06 66 = maal die van niet kWh zonne-energie.

In de mate dat de zonne-kWh verkoopt voor ongeveer € 50 ct / kWh en niet-zonne-10 € ct / kWh, een stijging van x 0.06 50 / 10 = 0.3% gerechtvaardigd is ...


Niet op de ... In de kostprijs voor EdF (want dat moet worden vergeleken: de kosten van vernietiging tegen de kosten van PV en niet de verkoopprijs voor het publiek) is niet ver van wat factor ... en soms de Powernext wordt door onder de 1 cent: € 0.008 in onderstaand geval ... dus het 60 is er ...

Het is duidelijk dat het vrij zeldzaam is, meestal liggen de "groothandelsprijzen" tussen 3 en 5 cent. Bij 0.8 cent is de kans groot dat producenten geld verliezen ...

genomen uit https://www.econologie.com/forums/auriez-vou ... 04-40.html

Christophe schreef:
Remundo schreef:Ze verdelen hun elektriciteitsrekening jaarlijks door de verbruikte kWh, als we zien zijn 10 ct / kWh. Het kan zelfs zijn dat sommige naderen 1 € / kWh, 100 € ct / kWh.


:schok: Uw reactie kan gelijk hebben, maar is waarschijnlijk zeldzaam en is alleen geldig voor een zeer lage werkelijke verbruik, bijvoorbeeld naar een tweede huis en rekening houdend met het abonnement.

Gemiddeld is de "echte" prijs (dwz ALL inclusief) voor het individu 12 cent / kWh in Frankrijk.

Voor AC kan Industrial veel lager vallen, bijvoorbeeld datum van dit jaar daalde 0.8 in cent / kWh (ja u, maar zonder abonnement te lezen en dit is zeer vluchtig) (Zie offerte Powernext http://www.lesechos.fr/powernext/index.php )

Beeld


Let op: deze tabel is in € / MWh, wat overeenkomt met tienden van een cent per kWh.

Bijvoorbeeld: 33 € / MWh = 33 tiende cent / kWh = 3.3 cent / kWh

B) Ik herinner allemaal hetzelfde dat de Mens en maatschappij niet zo finance duurzame energie: Van wiki:

CSPE laat vergoeden elektriciteitsbedrijven (EDF en de lokale distributiebedrijven) voor eventuele extra kosten in verband met de openbare opdracht aan hen toevertrouwd. In het bijzonder gaat het hier om drie aspecten:

* De verplichting om de elektriciteit die wordt geproduceerd door middel van warmtekrachtkoppeling gas en hernieuwbare energie te kopen,
* Tarief egalisatie, dat wil zeggen de extra kosten van de productie van elektriciteit in bepaalde gebieden îliennes niet aangesloten op het netwerk,
* De sociale aspecten van de levering van elektriciteit, met name omdat de kwalificatie als "essentiële producten" in juli 2006.


De CSPE wordt betaald door alle eindgebruikers van elektriciteit, met een plafond voor de consument elektro-intensieve industrieën. Het stond al jaren 2005 2010 om 4,5 € / MWh. Het bedrag wordt door de Energy Regulatory Commission ingesteld op basis van de verwachte kosten berekend.


Het zou interessant zijn om de verdeling van de Mens en maatschappij zien ... Ik weet zeker dat we Remundo zullen dit snel :) en daar is het nog steeds zinken een beetje nagel: duurzame energie niet veel te doen in deze stijging hebben ...

ps: Ik splite topic.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 25/10/10, 11:55

:pijl: Dank u voor het aanbrengen van het record straight. : Arrowu:
Ik voeg daaraan toe dat voor hernieuwbare energie (of anderen) verkocht aan EDF, de zittende hoeft niet de investeringen die hun kostprijs vermindert dragen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 25/10/10, 12:03

Citro schreef:waardoor er minder hun kostprijs ...


Moue maar moet betalen om 50 60 cent tegen een centrale kostprijs van minder dan 2 cent ca ... onvermijdelijk mis in de financiële EOF gaat ...

Maar ik ben ervan overtuigd dat:

* Tarief egalisatie, dat wil zeggen de extra kosten van de productie van elektriciteit in bepaalde gebieden îliennes niet aangesloten op het netwerk,
* De sociale aspecten van de levering van elektriciteit, met name omdat de kwalificatie als "essentiële producten" in juli 2006.


Bijvoorbeeld: Corsica wordt aangedreven door 2 gestookte elektriciteitscentrales stookolie (zwaar, maar ik neem aan dat te controleren) en de Corsicaanse betalen binnenlandse tarief voor elektriciteit, dus wat de handel in ruwe olie ...

Als er een onafhankelijke EDC (elektriciteit van Corsica) was, kunt u er zeker van zijn dat de prijs van elektriciteit in Corsica wordt verdubbeld of verdrievoudigd, maar het is de CSPE die dit compenseert ...

Dit soort kosten zou een aanzienlijk deel van de Mens en maatschappij vertegenwoordigen ...

CSPE:: ik dit document heb net Public Service Charge van elektriciteit, geschat 2009

https://www.econologie.com/cspe-charge-d ... -4254.html

Er moet de antwoorden op de verdeling van de Mens en maatschappij hebben (en klop Remundo, achterhaald ...:D)
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 25/10/10, 12:09

Christophe schreef:Moue maar moet betalen om 50 60 cent tegen een centrale kostprijs van minder dan 2 cent ...


Wat trekt u aan u om te 2 cent te krijgen? Geen officiële cijfers beschikbaar zijn voor zover ik weet.

Christophe schreef:Bijvoorbeeld: Corsica wordt aangedreven door 2 gestookte elektriciteitscentrales stookolie (zwaar, maar ik neem aan dat te controleren) en de Corsicaanse betalen binnenlandse tarief voor elektriciteit, dus wat de handel in ruwe olie ...


Gezien de kleur van de rook, moet het heel zwaar zijn.

Alsof een plaats in Frankrijk, waar de gedistribueerde fotovoltaïsche effectief zou zijn, zou het leuk zijn om Corsica! En SWT.
0 x
Tot ziens!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 25/10/10, 12:19

Als de gemiddelde verkoopprijs in groot volume is 3.5 cent, moeten de kosten noodzakelijkerwijs tussen 2 en 3 cent. Gelieve niet de controverse over de subsidiëring van nuke in Frankrijk te doen herleven, het is niet echt het punt.

Corsica heeft 2 windparken, waarvan er één datum ... 1993 ... yep ...

Door nadelen: niet veel in zonnepaneel dat ofwel PV of thermische ...

En de overgrote meerderheid van de verwarming is elektriciteit (wanneer er een omkeerbare pac is de top :D)
0 x

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 150-gasten