PV-project, zonne-carport + fotovoltaïsche tuinonderkomens!

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 21/09/09, 11:26

bham schreef:Kijk Christophe, kijk naar deze catalogus http://antadr.ssa19.dserver.gs-wd.de/pa ... 009_HP.pdf , is er pagina 9 (van de 37) van de "lichtdurchlässige Solarmodule" dwz semi-transparante zonnepanelen die het licht binnenlaten, dat zou leuk kunnen zijn voor uw carport.


Gezien maar productiviteit houdt rechtstreeks verband met verduistering! Ik weet niet zeker of de "transparante" panelen interessant zijn in het geval van een carport. Voor een veranda zie pergola is anders.

ps: het project is in afwachting van administratieve ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 22/09/09, 21:28

Wacht even, ik zie dat je net een paar minuten geleden hebt gepost; Ik ben vandaag naar Duitsland geweest, ze bieden azur zonnepanelen gemaakt in Duitsland; ken jij ? Ze zeggen dat ze de grootste PV-centrale van België hebben gemaakt:
http://www.azur-solar.fr/fr/entreprise, ... ar-28.html

Weet jij wat het waard is?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 22/09/09, 22:08

De grootste zonne-energiecentrale van België ... we zijn er blij mee: het mag niet heel groot zijn. Het betekent, zoals ik Belgische kopers ken, dat ze de beste prijzen hebben gemaakt of dat hun distributeur bevriend is met de klant.

Geen idee voor de rest.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 22/09/09, 22:33

Hey Christophe, met een carport van 6000 m², zou u een garagehouder kunnen zijn? : Mrgreen:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 23/09/09, 07:33

elephant schreef:Geen idee voor de rest.

Ok, bedankt voor je antwoord

Christophe schreef:... maar productiviteit houdt rechtstreeks verband met verduistering!

Ik begrijp je zin daar niet, ik denk dat de dag dat deze panelen voorbij komen uit de ruimte tussen de cellen komt en dus de productie niet mag schaden.

Christophe schreef:Ik weet niet zeker of de "transparante" panelen interessant zijn in het geval van een carport. Voor een veranda zie pergola is anders.

Ah, ik denk dat het fijn kan zijn om licht uit het plafond te laten komen, zelfs voor een carport.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 23/09/09, 09:57

bham schreef:Ik begrijp je zin daar niet, ik denk dat de dag dat deze panelen voorbij komen uit de ruimte tussen de cellen komt en dus de productie niet mag schaden.


Van wat ik las: er zijn min of meer transparante panelen die min of meer watt produceren ... Als je 150W per m² wilt, moet 100% van het licht worden geabsorbeerd ...

bham schreef:Ah, ik denk dat het fijn kan zijn om licht uit het plafond te laten komen, zelfs voor een carport.


Welnu, een carport is per definitie open op minstens 1 van de 4 gevels en geen gevel is volledig gesloten, dus het licht is normaal gesproken voldoende ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 23/09/09, 14:19

Ik ben het met Christophe eens 8)
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 23/09/09, 14:33

Christophe schreef:
bham schreef:Ik begrijp je zin daar niet, ik denk dat de dag dat deze panelen voorbij komen uit de ruimte tussen de cellen komt en dus de productie niet mag schaden.


Uit wat ik las: er zijn min of meer transparante panelen die min of meer watt produceren ... Als je 150W per m² wilt, moet 100% van het licht worden geabsorbeerd ....

In alle gevallen wordt 100% van het licht door de cellen geabsorbeerd. De vraag is dan: leveren de ruimtes tussen de cellen (vooral op de monokristallijne panelen), die ondoorzichtig of transparant of semi-transparant zijn, meer prestaties op als ze ondoorzichtig zijn? Ik weet het niet zeker, maar misschien kan een professional ons antwoorden
Christophe schreef:
bham schreef:Ah, ik denk dat het fijn kan zijn om licht uit het plafond te laten komen, zelfs voor een carport.


Welnu, een carport is per definitie open op minstens 1 van de 4 gevels en geen gevel is volledig gesloten, dus het licht is normaal gesproken voldoende ...

Ja, nou, het is vooral een kwestie van smaak, wat mij betreft, ik hou ervan als er veel natuurlijk licht is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 23/09/09, 14:57

Hoe dunner de siliciumlaag en hoe kleiner het oppervlak, hoe minder elektrisch vermogen het zal hebben. Het heeft geen zin om het ook maar 30 cm te maken, maar als het licht erdoorheen gaat, is het alsof het zand tussen je vingers is doorgegaan. : Idee:

Zelfs met een dikke laag wordt weinig straling, hoewel het wordt gestopt op 100%, omgezet in elektriciteit, omdat deze dames PV-cellen niet reageren op infrarood, behalve op domme warmte, en reageren slecht op UV, omdat de overtollige energie van het foton ook wordt afgebroken tot warmte.

Als je weet dat op grondniveau ongeveer 50% van het lichtvermogen binnenkomt in infrarood ... :?
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 23/09/09, 15:27

Laatst zag ik prototypes van opengewerkte panelen: een bord, een ruimte van 5 cm, een bord.

Het idee is dan om een ​​glazen dak te maken in veranda-stijl.

Vergeet niet de lucht af te voeren om oververhitting te beperken.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten