Marketing van perovskietpanelen in Europa tegen 170w / m2

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Marketing van perovskietpanelen in Europa tegen 170w / m2




par jean.caissepas » 26/10/20, 09:20

Een Pools bedrijf biedt aan om zijn cellen aan te passen aan verschillende dragers (horizontale lamellen voor zonwering, enz.) In de vorm van een licentie:



https://www.enerzine.com/saule-technolo ... 11-2020-10

Geen info over prijs en beschikbaarheid helaas ...
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Marketing van perovskietpanelen in Europa met 170w / m2




par Christophe » 26/10/20, 09:30

Een kleine opmerking: 170W / m² er is niets uitzonderlijks ... De mijn van 285 W is 1.64 m² of 174 W / m² ... en er zijn meer dan 300W voor hetzelfde oppervlak. .
0 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: Marketing van perovskietpanelen in Europa met 170w / m2




par jean.caissepas » 26/10/20, 11:36

Christophe schreef:Een kleine opmerking: 170W / m² er is niets uitzonderlijks ... De mijn van 285 W is 1.64 m² of 174 W / m² ... en er zijn meer dan 300W voor hetzelfde oppervlak. .


Blijkbaar zijn ze puur perovskiet dus zonder silicium!

Voordelen:
- Lichtheid (ze kunnen worden bevestigd aan lichte verticaal oriënteerbare lamellen)
- Flexibiliteit (ongelijke lamellen, ...)
- Prijs? (geen info daarover ...)
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,

omdat de toekomst mag niet sterven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Marketing van perovskietpanelen in Europa met 170w / m2




par Christophe » 26/10/20, 11:41

Het meest interessante voordeel van perovskietcellen is naar mijn mening en als ik het goed (snel) lees, een betere "vangst" van licht ... blijkbaar hoef je niet normaal te zijn in de zon om goede prestaties te krijgen.

Het zou daarom interessant zijn om te weten onder welke hoek / instraling (in W / m2) we de 170 W / m² halen die u adverteert ... of het op 500 W / m² is of met een hoek van 60 ° ja dat is het uitzonderlijk in vergelijking met het bestaande.

Als het 1000 W / m² is en met een hoek van 20 ° of minder is het niet veel ...


Siliciumcellen zijn al licht, flexibel en goedkoop ...

Wat ze stijf en zwaar maakt, is de oppervlaktebehandeling die erop is aangebracht ...
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Marketing van perovskietpanelen in Europa met 170w / m2




par ENERC » 26/10/20, 16:56

Christophe schreef:Het meest interessante voordeel van perovskietcellen is naar mijn mening en als ik het goed (snel) lees, een betere "vangst" van licht ... blijkbaar hoef je niet normaal te zijn in de zon om goede prestaties te krijgen.

Het zou daarom interessant zijn om te weten onder welke hoek / instraling (in W / m2) we de 170 W / m² halen die u adverteert ... of het op 500 W / m² is of met een hoek van 60 ° ja dat is het uitzonderlijk in vergelijking met het bestaande.

Als het 1000 W / m² is en met een hoek van 20 ° of minder is het niet veel ...


Siliciumcellen zijn al licht, flexibel en goedkoop ...

Wat ze stijf en zwaar maakt, is de oppervlaktebehandeling die erop is aangebracht ...

Perovskiet of silicium nemen diffuse straling op. Het gaat erom dat het beschermglas niet reflecteert. Dit is bij alle modules het geval. Volgens Christophe, als je de module goed bekijkt, zul je zien dat het oppervlak niet perfect glad lijkt. Het is om het licht in alle richtingen te vangen. De siliciumwafel is ook ruw om geen spiegel te zijn.

Ik zie het punt van Perovskiet niet, omdat het bovendien lood bevat behalve zeer kleine sensoren (bijvoorbeeld voor IOT's om te voorkomen dat ze op een stopcontact moeten worden aangesloten)

Anders, zodra je de bouzin buiten zet, heb je een raam van goed gehard glas nodig, anders geeft het de eerste hagelbuien af
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 219-gasten