Een elektrische auto opladen

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Tyvain
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 12/06/15, 00:23




par Tyvain » 15/06/15, 23:52

Het doel is niet zozeer om iets te dienen. Maar eerder om iets te bewijzen.

Net als het zonnevliegtuig... het is nutteloos, maar het bewijst dat het te doen is.

Persoonlijk ben ik niet van plan om tussenbatterijen toe te voegen (om alle goede redenen die je hebt gegeven), ik zou liever de auto rechtstreeks via de panelen opladen. Ik ben er zelfs van overtuigd dat met ideale omstandigheden en een groot paneeloppervlak deze lading snel zou kunnen zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/06/15, 00:54

Dat is al meer dan 25 jaar bewezen.

de zonnestralen zijn nu beperkt in topsnelheid omdat ze als te snel worden beschouwd.

Zoals je zei Remundo, is het noodzakelijk om het minimum aan batterijen in te schepen en de dag op zonne-energie te rijden, anders overbelast men het voertuig onnodig (divergerende spiraal).
0 x
Tyvain
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 12/06/15, 00:23




par Tyvain » 16/06/15, 01:32

het is bewezen met een speciale auto die daarvoor is gemaakt. :x

Niet met een voorraadmachine en een beetje knutselen/investeren.
dit is vooral de uitdaging... : Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16119
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239




par Remundo » 16/06/15, 08:55

Had het eerder moeten zeggen! : Mrgreen:


In dit geval moet u een verwijderbare/opvouwbare structuur van zonnepanelen ontwerpen, met een omvormer voor een geïsoleerde locatie, of een DC/DC-oplaadprotocol, en uw toto opladen.

Het belangrijkste moeilijke punt zal zijn om de zonnebron aan te passen aan de batterijlading.

Je reis gaat erg lang worden... plan andere benodigdheden dan zonne-energie :P
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/06/15, 12:45

Ja, als u ons vertelt met welke auto u het wilt doen. :?
0 x
Tyvain
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 12/06/15, 00:23




par Tyvain » 16/06/15, 23:47

Daar had ik inderdaad mee kunnen beginnen, ik dacht mogelijk aan de nissan e nv200 (omgebouwd tot slaapbusje).

Wat ik graag zou willen is:

1/ slaag erin om de benodigde 'oprolbare' zonnepanelen te berekenen/dimensioneren.
http://www.alibaba.com/product-detail/P ... 87607.html
Hier is bijvoorbeeld een model '136W&144W Grootte: 5486*394*4mm'
Met een breedte van 40 cm kunnen er gemakkelijk 5 aan elke kant van het dak worden uitgelijnd. Dus om er gemakkelijk een dozijn in te zetten.

2/ ken de benodigde apparatuur 'tussen' de panelen en de auto om deze op te laden (is een omvormer voldoende?). :|

PS: Wat bedoel je met: "Het belangrijkste moeilijke punt zal zijn om de zonnebron aan te passen aan de lading van de batterijen. "??

Merci. 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16119
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239




par Remundo » 17/06/15, 00:27

de vermogenselektronica van een elektrisch voertuig is over het algemeen ontworpen om een ​​voorgeprogrammeerde stroomsterkte te onttrekken aan een gestandaardiseerde elektrische bron.

Maar in jouw geval heb je een zeer variabele spanning en een zeer variabele stroom, ook afhankelijk van de zonneschijn enz...

Bovendien kan het schakelen van 2 DC/DC-bronnen niet worden geïmproviseerd... vooral bij hoge spanning.

Om de EV een laadstroom op te leggen heb je choppers, boosters en/of step-down controllers nodig, aangestuurd door processors... dat gaat mij ver te boven in de details van de huidige technieken op de markt.

Er zou "op het eerste gezicht" de mogelijkheid zijn om een ​​soort omvormer te hebben voor geïsoleerde locaties, met een minimale batterij die een paar kW kan leveren, gereguleerd onder 220V AC, de standaard voor langzaam opladen van elektrische voertuigen.

Het is ook nodig dat de VE zonder aarzelen stroominjecties "buiten de normen" accepteert. Op de oude PSA EV's gaat het goed, op de zeer moderne EV's volgestouwd met beveiliging/elektronische snitch ben ik gereserveerd...

Kortom, u zult "iets om over te lachen" hebben met dit project.

@+
0 x
Beeld
Tyvain
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 12/06/15, 00:23




par Tyvain » 17/06/15, 00:35

Verdorie, het is ingewikkeld om een ​​batterij op te laden...

:|
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 18/06/15, 23:50

Niets is onmogelijk, maar de duivel zit in de details.
Een van de belangrijkste obstakels betreft de financiële kant van het project.

De keuze voor de e-NV200 is gerechtvaardigd en ook al is het een zwaar en weinig aerodynamisch voertuig, het opent andere interessante perspectieven:
- Groot laadvolume
- Snellaadpoort
- Elektrische architectuur bekend en al "gehackt" door de wereldwijde community van Leaf-gebruikers
- Mogelijkheid tot montage van een trekhaak ontworpen voor de thermische versie.
- ...

Zoals hierboven aangegeven is het relevanter om rijdend te laden om verliezen te beperken.
Het gebruik van een trailer bekleed met zonnepanelen om het vangstoppervlak te vergroten, zelfs om te innoveren in geconcentreerde vangst en ook een weg om te verkennen.
Het land is al ontgonnen door Louis Palmer en zijn zonnetaxi.

Voor het elektrische gedeelte en de manier om de zonneversterkers in de batterij te duwen, zijn verschillende strategieën mogelijk.

Kunt u ons meer vertellen over uw project, uw technische vaardigheden, de vaardigheden waarmee u zich omringt, ...

Er hebben in het verleden veel EV-expedities plaatsgevonden en de Fransen zijn niet de laatsten Xavier Chevrin. : Mrgreen:
0 x
Tyvain
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 12/06/15, 00:23




par Tyvain » 19/06/15, 00:15

Mijn project zou zijn om met een elektrische auto van Perth naar Brisbane te gaan via Alicesprings in Australië zonder de stekker in het stopcontact te steken (alleen zonne-energie).
Het maakt niet uit hoe lang het duurt, het doel zou zijn om een ​​oplaadbeurt per dag te maken.

Het is een zeer 'veilige' weg waar veel mensen gebruik van maken.

Technisch gezien weet ik er niet zo veel van. En daarom postte ik op de forum.

Het totale budget voor het voertuig + zonnelaadsysteem zou tussen de 20 en 25 euro liggen.

Als ik alles begrijp wat hierboven is gezegd, zou een installatie voor een afgelegen locatie ideaal zijn:
bijvoorbeeld dit (vervangen door zachte panelen: http://www.pikenergie.fr/boutique/produ ... roduct=114)

Ik vind het gewoon jammer om tussenbatterijen door te moeten (die extra gewicht toevoegen), maar als het beter is, nee...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten