Hybride omvormer en boiler

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
jeromedu44
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 04/11/20, 10:23

Hybride omvormer en boiler




par jeromedu44 » 04/11/20, 10:48

Hallo,

Bedreven in lezen forums over hernieuwbare energieën open ik hier mijn eerste onderwerp omdat ik geen antwoord op mijn vraag kan vinden.

kleine presentatie, gezin van 5 personen we wonen in de buurt van Angers, ik heb de afgelopen 3 jaar 10 huizen gerenoveerd, ik heb bijna alle ambachten (elektriciteit, sanitair, tegels ...) behalve dit wat invloed heeft op de ruwbouw en dakbedekking.
Ik ben een fan van "het zelf doen" en het minimaliseren van mijn energieverbruik.

PV kant heb ik 2.5 jaar geleden nu 5 zonnepanelen van 255W geïnstalleerd.
1 met een enphase micro-omvormer -> dek mijn bodemverbruik af.
4 maken rechtstreeks verbinding met de weerstand van een 200L-warmwatertank (alleen toegewezen aan AC) die een tweede 250L conventionele levert die wordt geleverd met HC (familie van 5).

Voordat ik dit systeem maakte, informeerde ik uitgebreid naar de site die over dit onderwerp sprak (vooral Engels), en toen begon ik.
(technisch gezien zijn de 4 panelen verbonden met de weerstand en heb ik de thermostaat in klassiek 220v gehouden, maar gescheiden van de gelijkstroom, om te schakelen wanneer de T ° C> 80 ° via een extra groot gelijkstroomrelais)
Ik kon geen thermisch paneel plaatsen omdat de boiler 20 meter verwijderd is van het ZUID ...

Het werkt geweldig, ik heb gratis warm water van april tot september.

Mijn vraag is de volgende, en daarom introduceer ik mijn installatie;

Op een hybride omvormer, hoe zou een thermische weerstand zich gedragen op het laadvermogen van de batterijen?
Is deze output instelbaar in intensiteit of spanning?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden, ik weet dat mijn installatie niet conventioneel is, maar het werkt en lijkt mij veilig.

JEROME
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 179-gasten