Goed of slecht om de PV in de batterijen op te slaan?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par Christophe » 07/09/22, 22:13

Doe geen moeite voor dit jaar ik ga wat extra elektrische kachels draaien om op 0 kWh te komen... : Mrgreen:

Geen zorgen, ik had goed gerekend! 8)

Het is lelijk he?

Ik kan heel dom zijn... maar alleen met idioten! : Mrgreen:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par phil59 » 07/09/22, 22:58

Er zijn routers of loadshedders, waarmee u niet opnieuw in de netwerken kunt injecteren en het kunt verzenden naar wat u wilt...

Je verbruikt dus om je rekening te verlagen, en je geeft bijna niets op het netwerk....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par sicetaitsimple » 07/09/22, 23:15

Christophe schreef:Doe geen moeite voor dit jaar ik ga wat extra elektrische kachels draaien om op 0 kWh te komen... : Mrgreen:

Geen zorgen, ik had goed gerekend! 8)


Bedankt voor deze reactie die het bewijs is dat het Belgische systeem van "meter achteruit lopen" bullshit is.
Omdat het, zoals u zegt en zal doen, aanmoedigt om in de winter elektriciteit te verbruiken, om in de zomer tot een "nulbalans" te komen met de productie van PV.

Ah, de bijna oneindige en gratis Belgische elektriciteitsopslag, wat een geluk!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par Christophe » 07/09/22, 23:24

Je bent echt te dom... het is niets specifieks voor België...

In Frankrijk is het precies hetzelfde als je gesubsidieerde productie je winterconsumptie wegvaagt ... het is niet omdat er 2 tellingen zijn dat het fysiek anders is. Het is gewoon nog een boekhoudkundige aftrekking...

Het zal zijn wanneer de prijs van elektriciteit seizoensgebonden is! En het kan eerder komen dan je denkt... zie over Linky...

Maar omdat je te dom bent, heb je dit al maanden niet geïntegreerd... : Mrgreen:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par sicetaitsimple » 07/09/22, 23:24

phil59 schreef:Er zijn routers of loadshedders, waarmee u niet opnieuw in de netwerken kunt injecteren en het kunt verzenden naar wat u wilt...

Je verbruikt dus om je rekening te verlagen, en je geeft bijna niets op het netwerk....


Vergeet het maar, we hebben het hier over het Belgische systeem, je zit er helemaal naast.
Of bestudeer het.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par Christophe » 07/09/22, 23:25

Jij bent het die tot de massa behoort en niet alleen een kleine onnozele... een openhartige massa!!! : Mrgreen:

En in Duitsland? Hoe gebeurt het ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14911
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par GuyGadeboisTheBack » 07/09/22, 23:35

Christophe schreef:En in Duitsland? Hoe gebeurt het ?

https://www.pv-magazine.fr/2022/07/08/l ... ua-750-kw/
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par sicetaitsimple » 07/09/22, 23:50

sicetaitsimple schreef:
Christophe schreef:Doe geen moeite voor dit jaar ik ga wat extra elektrische kachels draaien om op 0 kWh te komen... : Mrgreen:

Geen zorgen, ik had goed gerekend! 8)


Bedankt voor deze reactie die het bewijs is dat het Belgische systeem van "meter achteruit lopen" bullshit is.
Omdat het, zoals u zegt en zal doen, aanmoedigt om in de winter elektriciteit te verbruiken, om in de zomer tot een "nulbalans" te komen met de productie van PV.

Ah, de bijna oneindige en gratis Belgische elektriciteitsopslag, wat een geluk!


Ah, dit bericht verdient een waarschuwing! Waarom is dat?
Het maakt niet uit, je kunt me permanent bannen als je wilt
Als je het verschil niet kunt zien tussen ingrijpen in een discussie en modereren met bijbehorende bevoegdheden, dan ben je gewoon niet helder in je hoofd.
Wat zei ik dat jou persoonlijk betreft? Op geen enkele manier zou je illegale dingen doen, lijkt mij?
Ik constateerde zojuist dat het Belgische systeem van de "teller die achteruit loopt" volledig indruiste tegen wat redelijk lijkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par Christophe » 08/09/22, 00:00

Maar waar heb je het over? :schok:

Terecht want je komt altijd met dezelfde bullshit terug met je aforisme over de teller die achteruit loopt...antwoord hierop eerlijk en openhartig:

Christophe schreef:Je bent echt te dom... het is niets specifieks voor België...

In Frankrijk is het precies hetzelfde als je gesubsidieerde productie je winterconsumptie wegvaagt ... het is niet omdat er 2 tellingen zijn dat het fysiek anders is. Het is gewoon nog een boekhoudkundige aftrekking...

Het zal zijn wanneer de prijs van elektriciteit seizoensgebonden is! En het kan eerder komen dan je denkt... zie over Linky...

Maar omdat je te dom bent, heb je dit al maanden niet geïntegreerd... : Mrgreen:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par phil59 » 11/09/22, 20:20

Dus ik analyseerde het ENEDIS-bestand, uur na uur, en het bestand is niet goed.

Over een jaar, vanaf 01/10/2020, heb ik een verbruik van rond de 19 kWh, terwijl het in mijn hoofd rond de 000 zou moeten zijn.

En inderdaad, als ik het van dag tot dag analyseer, heb ik een cijfer van bijna 10...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten