Goed of slecht om de PV in de batterijen op te slaan?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par phil59 » 07/09/22, 16:28

Christophe schreef:Behalve dat sommige installaties in Frankrijk nog steeds X keer meer verkopen dan de marktprijs (tussen 30 en 70 cts per kWh) zelfs vandaag...in dit geval schrappen ze het eigen verbruik sindsdien (tenzij ze 's nachts leven en' > X keer hun PV-productie) hun rekening wordt grotendeels gewist door de aankoop...


Het ergste is dat de vriend me vertelde dat er een bug in zijn installatie zat om te zien of hij zijn productie niet aan het consumeren was! Mouchard hoe, ik weet het niet, ik hem heb uitgelegd dat het helemaal niet in zijn belang was om het te doen, en dat het meer een geheim teken zou zijn om uiteindelijk toe te voegen...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par sicetaitsimple » 07/09/22, 16:33

Christophe schreef:[
Behalve dat sommige installaties in Frankrijk nog steeds X keer meer verkopen dan de marktprijs (tussen 30 en 70 cts per kWh) zelfs vandaag...in dit geval schrappen ze het eigen verbruik sindsdien (tenzij ze 's nachts leven en' > X keer hun PV-productie) hun rekening wordt grotendeels gewist door de aankoop...


Remundo, de baas heeft het hier over jou.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16119
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5240

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par Remundo » 07/09/22, 16:51

en?
1 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par sicetaitsimple » 07/09/22, 17:05

Christophe schreef:Behalve dat er sindsdien een prosumentenbelasting met terugwerkende kracht is ingevoerd: als ik 1000 kWh per jaar injecteer, moet ik sowieso € 400 betalen! Het is niet de ezel.. van dat? : Mrgreen:


Het is allemaal nep en dat weet je
- enerzijds omdat het niet met terugwerkende kracht werkt, maar pas vanaf 2022
-dat het in 2022 en 2023 wordt vergoed tot 54%, je betaalt dus maar 46% van het bedrag
- dat uw voorbeeld absoluut niet representatief is omdat u bij een installatie van x kWp tussen 70 en 80€/kWp en per jaar betaalt (vóór vergoeding).
In jouw geval weet ik het niet, maar als je installatie bijvoorbeeld 2kWp is, is dat minder dan € 160/jaar vóór compensatie.

https://www.bobex.be/fr-be/panneaux-sol ... -prosumer/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par Christophe » 07/09/22, 20:30

Dus kalmeer alsjeblieft...

a) Als het met terugwerkende kracht geldt voor alle bestaande installaties, zonder onderscheid tussen steun of jaar! Een installatie die al winst heeft gemaakt of die al 20 of 30 k€ heeft opgebracht voor zijn vermogende eigenaar (zie de gloednieuwe Audi's of SUV's voor bepaalde PV-eigendommen...) wordt precies hetzelfde belast als "gezond" installaties 0 steun en die niet is nog niet rendabel!

Over eerlijkheid gesproken!

b) Ik geef niets om hun gedeeltelijke terugbetaling, ik heb nooit het terugbetalingsformulier ingevuld!

c) Ah ja, ik zit op €300, niet op €400...€275 precies...maar het principe is schurkachtig, want zelfs als ik X kWh gratis injecteer, moet ik voor dit "pakket" betalen. .hier is een simulator: https://www.econologie.com/calcul-taxe- ... -de-tarif/

Een gelijkwaardige installatie in Frankrijk met een injectie gekocht aan 10 cts/kWh en een besparing van 20 cts/kWh netwerkprijs zal in ieder geval winstgevender zijn... en kom niet met mij praten over compensatie en blah blah netwerk belasting en gnagnananga-teller die ondersteboven loopt is shit...

Alles is vals? Jij bent het die fout zit!
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par sicetaitsimple » 07/09/22, 20:47

Christophe schreef:Dus kalmeer alsjeblieft...

a) Als het met terugwerkende kracht geldt voor alle bestaande installaties, zonder onderscheid tussen steun of jaar! Een installatie die al winst heeft gemaakt of die al 20 of 30 k€ heeft opgebracht voor zijn vermogende eigenaar (zie de gloednieuwe Audi's of SUV's voor bepaalde PV-eigendommen...) wordt precies hetzelfde belast als "gezond" installaties 0 steun en die niet is nog niet rendabel!

Over eerlijkheid gesproken!

b) Ik geef niets om hun gedeeltelijke terugbetaling, ik heb nooit het terugbetalingsformulier ingevuld!

c) Ah ja, ik zit op €300, niet op €400...€275 precies...maar het principe is schurkachtig, want zelfs als ik X kWh gratis injecteer, moet ik voor dit "pakket" betalen. .hier is een simulator: https://www.econologie.com/calcul-taxe- ... -de-tarif/

Een gelijkwaardige installatie in Frankrijk met een injectie gekocht aan 10 cts/kWh en een besparing van 20 cts/kWh netwerkprijs zal in ieder geval winstgevender zijn... en kom niet met mij praten over compensatie en blah blah netwerk belasting en gnagnananga-teller die ondersteboven loopt is shit...

Alles is vals? Jij bent het die fout zit!



1. Ik ben erg rustig
2. Met terugwerkende kracht, dat zou betekenen dat het met terugwerkende kracht geldt voor de jaren 2021, 2020, 2019... Dit is niet het geval
3. "je geeft niet om de gedeeltelijke terugbetaling", als je het formulier niet hebt ingevuld, is dat jouw probleem, niet het mijne. Maar kom niet huilen dat je "400€" gaat betalen Ah, het is geen 400, het is 275... Dat lijkt me veel, wat is je geïnstalleerde piekvermogen?
4. 'want zelfs als ik gratis inject, stop je circus, je injecteert niets "gratis" aangezien je geïnjecteerde kWh volledig aan je wordt "terugbetaald" door de magie van de teller die achteruit draait.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par Christophe » 07/09/22, 20:59

1.Fake

2.Fake

3. En je kracht? Doe wat tests met de simulator en je zult zien waar de 275 € mee overeenkomt... Ik heb een heel kleine installatie!

4. er zijn geen DC-terugbetalingen! Ben je dom of ben je dom? :schok: :schok: :schok:

Als je een regularisatie-index hebt voor het jaar N die -1250 kWh aangeeft, dan is het aan jou...je hebt 1250 kWh gratis gegeven aan de leverancier die ze zal doorverkopen (in de wet heet dit diefstal en verzwijgen van diefstal) !

Erger nog, het volgende jaar zal het verbruik gebaseerd zijn op deze dalende index van jaar N en niet van jaar N-1...

Ik heb in 2021 een test gedaan om te kijken of het waar was tijdens de regularisatieverklaring! Het is waar ! :onheil:

Dus hoe meer je gratis injecteert en je genereus bent, hoe meer je in je kont krijgt! : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16119
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5240

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par Remundo » 07/09/22, 21:01

dat is spannend! : Mrgreen:
0 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par phil59 » 07/09/22, 21:07

Remundo schreef:dat is spannend! : Mrgreen:


Ieder zijn ding! :P : Roll:
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par sicetaitsimple » 07/09/22, 21:56

Christophe schreef:1.Fake

2.Fake

3. En je kracht? Doe wat tests met de simulator en je zult zien waar de 275 € mee overeenkomt... Ik heb een heel kleine installatie!

4. er zijn geen DC-terugbetalingen! Ben je dom of ben je dom? :schok: :schok: :schok:

Als je een regularisatie-index hebt voor het jaar N die -1250 kWh aangeeft, dan is het aan jou...je hebt 1250 kWh gratis gegeven aan de leverancier die ze zal doorverkopen (in de wet heet dit diefstal en verzwijgen van diefstal) !

Erger nog, het volgende jaar zal het verbruik gebaseerd zijn op deze dalende index van jaar N en niet van jaar N-1...

Ik heb in 2021 een test gedaan om te kijken of het waar was tijdens de regularisatieverklaring! Het is waar ! :onheil:

Dus hoe meer je gratis injecteert en je genereus bent, hoe meer je in je kont krijgt! : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:


1. nee
2. Nee, bewezen door mijn bron, het is aan jou om het tegendeel te bewijzen als je kunt. Geldt het niet met terugwerkende kracht, in de zin van terugwerkende kracht, voor voorgaande jaren?
3. wat is het piekvermogen van uw installatie en dus de exacte bijdrage volgens uw distributeur?
4. Ik zet "terugbetaald" tussen aanhalingstekens, een overtollige kWh die u in de zomer injecteert, wordt u gratis "terugbetaald" door een kWh verbruikt in de winter
5. als je de grootte van je installatie hebt verknoeid en je produceert meer dan je verbruikt over een jaar, dan geef je in het Belgische systeem in feite een paar kWh aan het systeem. Had beter moeten rekenen...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 191-gasten