Fotovoltaïsch op het platteland: ecologisch of niet?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Fotovoltaïsch op het platteland: ecologisch of niet?




par eclectron » 23/01/20, 18:07

Exnihiloest schreef:Ik ontdek dat op de sites van de langegolfzenders van RTL, die hectares beslaan, grote zonneparken worden gebouwd:
https://www.wort.lu/fr/luxembourg/l-ene ... 784e3546e9

Dat betekent meer duisternis onder hun oppervlak, minder planten, minder insecten ...
Als ik zonne-energie op een dak begrijp, winnen we dan ecologisch met deze praktijk op het platteland? Is het op zijn minst zo "ecologisch" als gebruikt door de landbouw, waar is het om meer geld te verdienen dan landbouw met het land wetende dat binnenkort de zenders waarschijnlijk zullen worden gesloten zoals die van veel andere AM-stations ?


Zolang we kapitalisme, geldschulden en dus financiële winstgevendheid op korte termijn accepteren als het enige 'brein' van de samenleving, voorbij elke democratie, voorbij elke wil van de mensen voor een duurzame wereld, is er niets mis met deze praktijk. . : Mrgreen:
Een vraag stellen heeft niet eens enig belang, de mening van de leken die we zijn, meegesleept worden door het determinisme van de markt waaraan we ons onderwerpen.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Fotovoltaïsch op het platteland: ecologisch of niet?




par GuyGadebois » 23/01/20, 18:15

eclectron schreef:
Exnihiloest schreef:Ik ontdek dat op de sites van de langegolfzenders van RTL, die hectares beslaan, grote zonneparken worden gebouwd:
https://www.wort.lu/fr/luxembourg/l-ene ... 784e3546e9

Dat betekent meer duisternis onder hun oppervlak, minder planten, minder insecten ...
Als ik zonne-energie op een dak begrijp, winnen we dan ecologisch met deze praktijk op het platteland? Is het op zijn minst zo "ecologisch" als gebruikt door de landbouw, waar is het om meer geld te verdienen dan landbouw met het land wetende dat binnenkort de zenders waarschijnlijk zullen worden gesloten zoals die van veel andere AM-stations ?


Zolang we kapitalisme, geldschulden en dus financiële winstgevendheid op korte termijn accepteren als het enige 'brein' van de samenleving, voorbij elke democratie, voorbij elke wil van de mensen voor een duurzame wereld, is er niets mis met deze praktijk. . : Mrgreen:
Een vraag stellen heeft niet eens enig belang, de mening van de leken die we zijn, meegesleept worden door het determinisme van de markt waaraan we ons onderwerpen.

Nee, maar de voormalige afgestudeerde marionet heeft gelijk, in de schaduw, minder planten, minder insecten. Alles gebeurt alleen in de zon. Schaduw is de dood! Dus fotovoltaïek is iets eco-integristisch. : Roll:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Fotovoltaïsch op het platteland: ecologisch of niet?




par eclectron » 23/01/20, 20:23

GuyGadebois schreef: Dus fotovoltaïek is iets eco-integristisch. : Roll:

Tja, daar valt over te praten. Fotovoltaïek + warmtepomp + biogas (intermitterend), dat alles voor elke woning. Welke hoeveelheid hulpbronnen, welke hoeveelheid energie om dat allemaal te produceren, welke duurzaamheid van warmtepompen vooral.

Hoewel een goed gesmolten zout thorium-krachtstation, 40 of 60 jaar groot, onverwoestbare convectoren of stralingsverwarmers, moet je zien ...
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Fotovoltaïsch op het platteland: ecologisch of niet?




par Exnihiloest » 23/01/20, 20:49

eclectron schreef:...
Hoewel een goed gesmolten zout thorium-krachtstation, 40 of 60 jaar groot, onverwoestbare convectoren of stralingsverwarmers, moet je zien ...


Okay. Maar zonder kapitalisme, dat u hierboven veroordeelde, wie zal dan arbeiders en materialen betalen? Kunnen we een project starten ter grootte van een thoriumcentrale zonder kapitaal?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Fotovoltaïsch op het platteland: ecologisch of niet?




par Ahmed » 23/01/20, 20:56

Helemaal mee eens, ...vandaar een keuze die zorgvuldig vermeden moet worden!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Fotovoltaïsch op het platteland: ecologisch of niet?




par ENERC » 23/01/20, 20:59

Kan iemand mij uitleggen hoe lichtenergie zowel door planten als door zonnecellen kan worden gebruikt?
Er is geen energiebesparing meer, vermenigvuldigt het?

Het hangt af van de planten:
- de salade heeft heel weinig zon nodig,
- iets meer licht voor de tomaten
- zoveel mogelijk licht voor tarwe en mais (dus geen PV erboven)

Ik had niet verwacht dat HP boven de wijnstokken gunstig zou zijn. Er is zonneschijn voor nodig om suiker te produceren... nou ja, niet alleen.

Beeld
De PV boven de wijnstokken beschermt tegen hagel, voorjaarsvorst door de straling op de grond te beperken en de wijnstokken te beschermen tegen hoge temperaturen (vorige zomer kreeg het een klap van 46°C)
Getest in PACA:
https://france3-regions.francetvinfo.fr ... 02624.html

Testen van PV in de landbouw als regulator van microklimatische parameters: http://www.domainedenidoleres.com/Proje ... taique.pdf

Wanneer een plant wordt blootgesteld aan te veel licht, blokkeert het zijn fotosynthese om zichzelf te beschermen. Er is ruimte om de ontvangen straling te optimaliseren en de plantengroei te maximaliseren.
1 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Fotovoltaïsch op het platteland: ecologisch of niet?




par plasmanu » 23/01/20, 20:59

PV + WP + biogas
PV is betaalbaar.
PAC, iedereen heeft een compressor op zijn koel-vriescombinatie: niets nieuws.
Biogas is een afgesloten septic tank Nee!!!
Ik heb 2 kerncentrales klaar staan ​​om hemelsbreed 30 km verderop op te blazen, en in het midden was er de aardbeving bij Le Teil. Dus ga voor het thorium, al die werkloze EDF-ingenieurs en het te dure onroerend goed dat zou kunnen instorten
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9806
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2659

Re: Fotovoltaïsch op het platteland: ecologisch of niet?




par sicetaitsimple » 23/01/20, 21:07

Exnihiloest schreef:Okay. Maar zonder kapitalisme, dat u hierboven veroordeelde, wie zal dan arbeiders en materialen betalen? Kunnen we een project starten ter grootte van een thoriumcentrale zonder kapitaal?


Daar muggenzifterij! We hebben natuurlijk schulden!

Uh, shit, nee, het past niet in het Electron-schema, schuldgeld is niet goed.

Nou, ik weet het niet.... Gelukkig hebben we nog wat tijd om erover na te denken voordat we een gesmolten zout-thoriumfabriek gaan bouwen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Fotovoltaïsch op het platteland: ecologisch of niet?




par GuyGadebois » 23/01/20, 21:50

sicetaitsimple schreef:
Exnihiloest schreef:Okay. Maar zonder kapitalisme, dat u hierboven veroordeelde, wie zal dan arbeiders en materialen betalen? Kunnen we een project starten ter grootte van een thoriumcentrale zonder kapitaal?


Daar muggenzifterij! We hebben natuurlijk schulden!

Uh, shit, nee, het past niet in het Electron-schema, schuldgeld is niet goed.

Nou, ik weet het niet.... Gelukkig hebben we nog wat tijd om erover na te denken voordat we een gesmolten zout-thoriumfabriek gaan bouwen.

De hoofdstad is er, het is ons geld, er is alleen te gebruiken, omdat EDF, Areva en de CEA het al tientallen jaren niet meer doen.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9806
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2659

Re: Fotovoltaïsch op het platteland: ecologisch of niet?




par sicetaitsimple » 23/01/20, 22:17

GuyGadebois schreef:De hoofdstad is er, het is ons geld, er is alleen te gebruiken, omdat EDF, Areva en de CEA het al tientallen jaren niet meer doen.

Ik hou van eenvoudige oplossingen ....
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 180-gasten