Fotovoltaïsch garagedakproject

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Fotovoltaïsch garagedakproject




par Exnihiloest » 19/09/22, 14:50

Macro schreef:... ik werd geweigerd ... het kappen van 2 lindebomen aan elke kant van mijn ingang ...

Er zijn ecologische, natuurlijke oplossingen, die "duurzaam" kunnen zijn als de boom barst. De methode :
1) het "toevallige" besmetting door Tetranychus urticae of Eotetranychus tilianum
2) het voorzorgsprincipe: ruiming nodig om het risico op vallen en de verspreiding van de epidemie te voorkomen

Dienst !
Nou, ik heb niets gezegd, ik wil geen problemen :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Fotovoltaïsch garagedakproject




par Macro » 20/09/22, 07:27

Remundo schreef:omdat je verhaal over zelfconsumptie gebrekkig is. Zoals heel vaak voor alle "zelfconsumenten".

Als het alleen maar is om de "achtergrondruis" te wissen, zoals Phil59 zegt, kan het voorbijgaan.

Maar wanneer u een groot eigen verbruik wilt dekken zonder daar te zijn om te verbruiken als de zon voorbijgaat, moet u investeren in hybride omvormers + batterijen. En hier ben ik voorzichtiger.


En als de gelegenheid de laron maakt, kan ik lithiumcelpakketten vinden .... Laten we zeggen bijvoorbeeld 4 of 6 pakken van 6 Kwh nominaal voor een totaal van ongeveer dertig KWh aan opslag ... De inverter-hybride zou hij ze teruggeven mij om mijn Czero 's nachts op te laden? Achteraf moet je niet dromen met 4kwc aan panelen je moet geen wonderen verwachten qua productie in de winter ook al optimaliseer ik de helling op 65° Ik kom op 7kwh per dag in januari maar vanaf februari ga ik verder dan de maandelijkse 200kwh dus in theorie de verbruik van 10Kwh x20 dagen van mijn auto...
Met zo'n batterijpakket kan ik zelfs in de zomer twee keer mijn dagelijkse productie opslaan. Maar zelfs als dit een verdubbeling van de prijs van de installatie betekent .... Zoveel als het in eerste instantie is om mijn productie op te slaan en te consumeren in plaats van te produceren en in het netwerk te injecteren voor quedalle ...

Na de pakketten die mij worden aangeboden.... Uiteraard geen geïntegreerd BMS... daar begint het voor mij ingewikkeld te worden... Ik moet eens kijken of ze aparte bms maken voor lithium batterijen die communiceren met omvormers. ...Zou...Een meer
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Fotovoltaïsch garagedakproject




par phil59 » 20/09/22, 10:39

Je moet de tesla-packs hebben gezien, 9 beschikbaar, toch?

Ik heb ook zyeuter, maar momenteel, goed blok in de begroting!

Ik weet niet zeker of het een goed idee is om de C0 te laden, of wanneer er een zeer grote productie is en je niet alles kunt opslaan...

Daar ben ik meer op zoek naar een complete installatie in 2000Wc met basis omvormer, voor 600€, misschien minder, omvormer die niet gebruikt is, ook geen beest, maar 600€ is "peuchre", waarschijnlijk te veel voor mijn gebruik , en misschien een paar extra panelen hebben, die ik gedeeltelijk zou verkopen, of niet .....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Fotovoltaïsch garagedakproject




par Macro » 20/09/22, 12:02

Ze deden me een voorstel voor lithiumbatterijen. Ik zeg niet de prijs of de herkomst.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Fotovoltaïsch garagedakproject




par phil59 » 20/09/22, 12:07

"We 'bezweren' de middelen om u aan het woord te laten!" : Lol: Roemenië?
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Fotovoltaïsch garagedakproject




par Macro » 20/09/22, 12:50

Ik zal een graf blijven....Geen vrienden, geen familie... Niets...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Fotovoltaïsch garagedakproject




par phil59 » 20/09/22, 12:53

Macro schreef:Ik zal een graf blijven....Geen vrienden, geen familie... Niets...


: Lol:

En je kunt niet ontkennen of... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Fotovoltaïsch garagedakproject




par Macro » 20/09/22, 21:21

laten we het kort houden: dat is het niet...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Fotovoltaïsch garagedakproject




par phil59 » 20/09/22, 21:24

: Lol:

Veel beter voor jou!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14965
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Fotovoltaïsch garagedakproject




par GuyGadeboisTheBack » 20/09/22, 21:34

Beeld Ik prijs en bewonder de onmetelijke bescheidenheid van JR Macro die niet wil pronken met het feit dat hij bekend is met Elon (geen naam) die deze zomer incognito thuis was voor een merguez-feestje in tapschoenen, sokken en korte broeken zonder onderbroek . 8) : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 246-gasten