PV: de Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: PV: de Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel!




par Christophe » 09/03/21, 21:25

Herinner ons eraan over welk LAND we het hier hebben? :schok: :schok: :schok:
Gewoon om te zien ...

Heeft u uw pillen ingenomen?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par sicetaitsimple » 09/03/21, 21:43

Christophe schreef:Hier, lees dit, we zullen zien wie de cijfers door elkaar haalt, wie oneerlijk is en wie in de war raakt in frauduleuze argumenten: PV verlaagt de netkosten!
Alles is technisch en legaal terug te vinden in de .pdf aan het einde van het artikel (90% geschreven door Baudouin Labrique)


Ah, beste Boudewijn Labrique! Trouwens, waar is zijn project van elektrolyse en interseizoensopslag van waterstof waarmee hij ons 3 of 4 jaar geleden had gebaad, ik weet niet op welke draad? Het werkt goed?

Dus zoe PV verlaagt de netkosten?
U bent misschien niet representatief voor een gemiddeld gezin in België, maar kunt u mij vertellen rond welke maand van het jaar en rond welk uur van de dag u uw piekstroom verbruikt?
En als u niet representatief bent, kunt u mij dan vertellen in onze breedtegraden (Frankrijk, België, Duitsland) rond welke maand van het jaar en rond welk tijdstip van de dag de piek van het elektriciteitsverbruik is?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: PV: de Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel!




par Christophe » 09/03/21, 21:49

Oh nee hij niet...

Lees de .pdf waar het vandaan komt voordat je oordeelt over ervaringen uit het verleden van je tegenstanders (gemakkelijke, klassieke, armoedige tactieken...)...

Maar wat ben je aan het doen? Afgezien van het openen en leegzuigen van lobby's? : Mrgreen:

Deze belasting is onwettig, discriminerend en ongegrond...de argumenten tegen zijn talrijk...maar dat heeft een handvol georganiseerde boeven er niet van weerhouden om het op te zetten, er worden momenteel klachten ingediend...

Goeienacht toto..toto like totocard! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: PV: de Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel!




par sicetaitsimple » 09/03/21, 21:53

"niet hij"? Jij bent het die me nieuw leven heeft ingeblazen, lijkt me?

Beantwoord de twee vragen voordat je mij beledigt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: PV: de Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel!




par Christophe » 09/03/21, 22:16

Hij niet, want je speelt weer de verliezer en je begrijpt niets van de zwendel van een TERUGWERKENDE en oneerlijke belasting op ALLE NIVEAUS!

Ik heb je N keer geantwoord! Zet overal ter wereld een soortgelijke belasting met terugwerkende kracht en ik ben het met je eens...

Je hebt pijn, je propt, je bent zwaar, je bent zelfs hartverscheurend...

Je kunt dromen dat ik mijn tijd nog meer met je verdoe... en ik zal niet in je val trappen omdat alles hierboven is gezegd. Lees de .pdf, lees het artikel...

En reageert hierop: https://www.msn.com/fr-be/finance/actua ... %A9gatifs/

Goede zonneschijn leidt tot negatieve elektriciteitsprijzen
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: PV: de Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel!




par sicetaitsimple » 09/03/21, 22:26

Welke val? Dus beantwoord gewoon mijn twee vragen ....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: PV: de Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel!




par Christophe » 09/03/21, 23:03

Ik heb het eerder gedaan... en jij denkt dat je in de SD zit? De vragen zijn niet eenzijdig...toto!

De valstrik die je zojuist hebt laten zien: zoals alle trollen draai je in een lus... je bent een gestoorde... gestoorde verliezer... het past nogal wat...

Wanneer de consument wordt gefactureerd op basis van de variatie van zijn verbruik, accepteer ik een prosumentenbelasting ... Aangezien het in deze val is dat u wilt dat ik val ...

vaarwel
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: PV: de Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel!




par sicetaitsimple » 10/03/21, 11:17

Christophe schreef:P
En reageert hierop: https://www.msn.com/fr-be/finance/actua ... %A9gatifs/

Goede zonneschijn leidt tot negatieve elektriciteitsprijzen


Je leest pakkende koppen een beetje snel! Het was niet de "goede zon" die voor negatieve prijzen zorgde, maar de fout bij het voorspellen van de zonneproductie:

Maandag produceerden de zonnepanelen 1.000 MW meer dan verwacht. Hierdoor daalden de onbalansprijzen - dit zijn de prijzen die gelden om het Belgische elektriciteitsnet in evenwicht te houden tussen vraag en aanbod - onder nul, tot -283 euro / MWh.

Met andere woorden, de voorspelling zou juist zijn geweest, er zou niets zijn gebeurd.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: PV: de Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel!




par Christophe » 10/03/21, 11:26

vaarwel
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: PV: de Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel!




par BaudouinLabrique » 10/03/21, 13:18

sicetaitsimple schreef:"Ah, beste Boudewijn Labrique! Trouwens, wat is de status van zijn elektrolyse- en interseizoenswaterstofopslagproject waarmee hij ons 3 of 4 jaar geleden heeft ingegraven, ik weet niet welke draad? Werkt het goed?"



1° Ik hou niet van het woord bassiné dat minachtend is.

2° Project stopgezet wegens nog niet financieel rendabel


sicetaitsimple schreef:"Dus hoe verlaagt PV de netkosten?"



Ik gaf de bewijzen (je moet weten hoe je me zorgvuldig moet lezen)

sicetaitsimple schreef:“Nou, je bent misschien niet representatief voor een gemiddeld gezin in België, maar kan je me vertellen rond welke maand van het jaar en rond welk uur van de dag je je piekstroom verbruikt?
En als u niet representatief bent, kunt u mij dan vertellen in onze breedtegraden (Frankrijk, België, Duitsland) rond welke maand van het jaar en rond welk tijdstip van de dag de piek van het elektriciteitsverbruik is?"


In België maken we nog steeds gebruik van Net Metering (compensatie) en dus geen rekening houden met wat er verbruikt wordt tijdens een productiepiek behalve dat ik er dan voor zorg zoveel mogelijk zelf te verbruiken (dan bijvoorbeeld mijn elektrische auto opladen)
1 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bricolo07 en 253 gasten