Energiestro (energie opslaan door traagheid in beton)

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 245

Re: Energiestro (energie opslaan in beton)




par n.Chr. 44 » 31/12/18, 10:08

Bedankt voor dit punt.
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Energiestro (energie opslaan in beton)




par Eric DUPONT » 31/12/18, 13:08

Remundo schreef:
AD 44 schreef:
Eric Dupont schreef:... alleen kou kan lange tijd worden opgeslagen zonder aanzienlijk verlies. terwijl de warmte wordt verloren door straling ...


??? !!! Oh goed ??? Bij equivalente delta wordt de kou beter behouden (bijvoorbeeld een verschil van -150 ° K of + 150 ° K voor een omgevingstemperatuur van 0 ° c)?!?!?!

Dus ... als ik mijn congelo snij, zal de binnentemperatuur niet (of heel weinig) bewegen omdat het koud is? Ik zal dit vandaag proberen ... het zal energie besparen.

Hartelijk dank!

zelfs als ik niet alle onduidelijkheden van Eric Dupont begrijp,

op dit punt heeft hij een beetje gelijk.

Wat verliezen door thermische geleiding betreft, is het inderdaad de DeltaT die de wet maakt, zowel in het warme als in het koude.

Wat betreft de uitwisselingen door straling, ze zijn evenredig met T ^ 4 in Kelvin (T-vermogen 4), en het is beter om in kleine temperaturen te zijn dan grote.

Maar we kunnen hoe dan ook een adiabatische behuizing van goede kwaliteit creëren als we een beetje middelen gebruiken: isolatie, vacuüm, reflecterende aluminiumfilm ...


het is erg moeilijk om na enkele weken warm te blijven. Met gelijke isolatie blijft de vloeibare stikstof jarenlang behouden. Bovendien, als we elektrische energie uit de warmte willen produceren, zal de opbrengst bescheiden 30 of 40% maximaal zijn, tenzij je een koude kant van jezelf hebt, bovendien is het het nieuwe project van bil poort, houd koud en warmte om grote hoeveelheden en energie op te slaan en teruggestuurd met een warmtepomp.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16176
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Energiestro (energie opslaan in beton)




par Remundo » 31/12/18, 13:28

Trouwens, Eric, waar ben je met je cryogene machine?
0 x
Beeld
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Energiestro (energie opslaan in beton)




par Eric DUPONT » 31/12/18, 15:30

Ik zie veel onwetendheid over de opslag van cryogene energie. Verenigingen zoals greenpeace klagen dat regeringen niets doen, maar tegelijkertijd niet geïnteresseerd zijn in oplossingen ... die ik alleen ben om te implementeren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16176
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Energiestro (energie opslaan in beton)




par Remundo » 31/12/18, 18:50

hier zou waarschijnlijk wel iets aan te doen zijn.

Maar het onderwerp is nog steeds complex.

Reuzen houden van Luchtvloeistof alles hebben om de taak serieus aan te pakken.

Overtollige elektrische energie kan worden gebruikt om vloeibare lucht te produceren en vervolgens de lucht te ontspannen door deze te verwarmen.

rond -200 ° C, normaal zuurstof EN distikstof in vloeibare vorm. vanaf 218 ° C stolt de zuurstof, het is een defect in ons doel.

om het te verwarmen, kunnen we natuurlijk de atmosfeer gebruiken, maar we zouden verder kunnen gaan: fatale hitte gebruiken in industriële processen of hernieuwbare brandstoffen.

Het zou dus mogelijk zijn om meer energie te laten herstellen dan nodig is voor opslag.
0 x
Beeld
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Energiestro (energie opslaan in beton)




par moinsdewatt » 31/12/18, 19:08

Remundo schreef:Trouwens, Eric, waar ben je met je cryogene machine?


Zijn project is bevroren. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16176
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Energiestro (energie opslaan in beton)




par Remundo » 31/12/18, 20:45

het wordt verkouden! :P
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16176
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Energiestro (energie opslaan in beton)




par Remundo » 31/12/18, 21:25

Eric Dupont schreef:Ik zie veel onwetendheid over de opslag van cryogene energie. Verenigingen zoals greenpeace klagen dat regeringen niets doen, maar tegelijkertijd niet geïnteresseerd zijn in oplossingen ... die ik alleen ben om te implementeren.

houd Eric vast,

Ik vond een door de EU gefinancierd project in jouw thema
https://cryohub.eu/fr/
0 x
Beeld
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Energiestro (energie opslaan in beton)




par Eric DUPONT » 01/01/19, 10:19

ja maar daarna?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Energiestro (energie opslaan in beton)




par Christophe » 01/01/19, 19:03

Remundo schreef:
AD 44 schreef:
Eric Dupont schreef:... alleen kou kan lange tijd worden opgeslagen zonder aanzienlijk verlies. terwijl de warmte wordt verloren door straling ...


??? !!! Oh goed ??? Bij equivalente delta wordt de kou beter behouden (bijvoorbeeld een verschil van -150 ° K of + 150 ° K voor een omgevingstemperatuur van 0 ° c)?!?!?!

Dus ... als ik mijn congelo snij, zal de binnentemperatuur niet (of heel weinig) bewegen omdat het koud is? Ik zal dit vandaag proberen ... het zal energie besparen.

Hartelijk dank!

zelfs als ik niet alle onduidelijkheden van Eric Dupont begrijp,

op dit punt heeft hij een beetje gelijk.

Wat verliezen door thermische geleiding betreft, is het inderdaad de DeltaT die de wet maakt, zowel in het warme als in het koude.

Wat betreft de uitwisselingen door straling, ze zijn evenredig met T ^ 4 in Kelvin (T-vermogen 4), en het is beter om in kleine temperaturen te zijn dan grote.

Maar we kunnen hoe dan ook een adiabatische behuizing van goede kwaliteit creëren als we een beetje middelen gebruiken: isolatie, vacuüm, reflecterende aluminiumfilm ...


Een beetje ... zoals je zegt en ik zal een beetje afstand toevoegen! : Cheesy:

En ook ik heb moeite met het begrijpen van dit soort redeneringen verwrongen donker !!

Elk lichaam dat niet absoluut ZERO is, zal stralen !!

Straling is het gemakkelijkste warmteverlies dat beperkt moet worden: vraag NASA alleen, ondanks extreme temperaturen in de ruimte hebben ruimtevaartuigen geen erg grote isolatiedikte! ! : Cheesy:

Geleiding en convectie zijn moeilijker te beperken ... op de lange termijn!

Korte verliezen kunnen worden beperkt door geleiding / convectie dezelfde hetzij in positieve of negatieve delta ... Wat definieert het warmteverlies is het deltatemperatuur tussen het lichaam te handhaven temperatuur en de gemiddelde temperatuur van het midden en de kwaliteit van de isolatie ...

Willen een revolutionaire cryogene motor maken zonder deze basis thermische regel te begrijpen, lijkt erg ... uh ... durfde ...
1 x

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 287-gasten