Energiestro (energie opslaan door traagheid in beton)

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Energiestro (energie opslaan in beton)




par Eric DUPONT » 28/12/18, 08:21

beton blijft op de bodem van het water, de hoeveelheid water in het beton dat wordt vervangen door lucht die door een waterpomp wordt gepompt.
dezelfde hoeveelheid beton slaat meer energie op met perslucht dan wanneer het beton wordt gebruikt om energie op te slaan in zwaartekrachtvorm.

In feite kost het met perslucht heel weinig beton om een ​​grote hoeveelheid energie op te slaan, omdat het beton de druk van de lucht niet hoeft te weerstaan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16166
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5259

Re: Energiestro (energie opslaan in beton)




par Remundo » 28/12/18, 14:28

Christophe schreef:Goed zonder lachen, vereist een nauwkeuriger formule ... gewoonlijk vereist dit vol met mogelijkheid van het terugwinnen van de staven (buffertank) oppervlak naarmate de massa gaat ...

je kunt dit goede oude Sycamore-document zien op 9- en 10-pagina's:
http://sycomoreen.free.fr/syco_francais ... dim%B0.pdf

perso Ik wil de berekeningen met betrekking tot deze zaak niet bijzonder onnauwkeurig maken. Gelukkig Nieuwjaar jongens. 8)
0 x
Beeld
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Energiestro (energie opslaan in beton)




par Eric DUPONT » 29/12/18, 11:22

izentrop schreef:
Christophe schreef: als het je lukt om de kosten van luchtcompressie bij 200 of 400 bars te schatten, zou dit geweldig zijn
Dit is het probleem, in een adiabatisch systeem zijn compressieverliezen en decompressies belangrijk, vandaar het gebruik van de pistonvloeistof. PistonLiquide.gif https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-01674267/document

Het Remora-project ziet er veelbelovend uit dankzij deze vloeistofzuiger. Ze zoeken een ingenieur, ben je geïnteresseerd? :) https://www.energiesdelamer.eu/publicat ... ieur-bac-8
Beeld


het probleem is om de nodige betonvolume een zekere hoeveelheid energie op te slaan schatten hoeft te comprimeren is 400 bar effectief. heeft 50 meter onder water of 5 bar moet al goede resultaten te krijgen, te kampen heeft 1 meter lucht cube balk bevat 5 6 kg lucht die kunnen worden pourait wh 30 200 kg of over wh bieden per kubieke meter water. Als de betonnen bak is 10 meter in diameter was 1000 m3 zijn 200 kWh.

heeft 200 meter diep moeten kunnen veel slaan voor elke kubieke meter bevat een grotere massa van samengeperste lucht toegevoerde energie over 80 Wh / kg kg lucht 24 1,5 ongeveer kWh per kubieke meter. en de kosten van een betonnen bel van 10 meters in diameter worden klein vergeleken met de hoeveelheid opgeslagen energie. 1500 kWh voor een bel van 10-meters.

dit systeem lijkt zeer geschikt voor drijvende windturbines of de zeebodem is 300 m en zou dus continu energie kunnen produceren voor een lage prijs. 1500 kWh voor een tank 10-meter aan de kant 1 h opslagruimte voor een windturbine 1,5 MW.

Relatief vloeibare stikstof kan rond 100 keer meer energie opslaan in hetzelfde volume. ofwel 100 uur opslag voor een tank 10-meters en een windturbine van 1,5 MW aan zijde op het vasteland.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Energiestro (energie opslaan in beton)




par izentrop » 30/12/18, 00:03

Eric Dupont schreef: op de neus 1 kubieke meter lucht bij de 5-balk bevat 6 kg lucht die 30 wh per kg of ongeveer 200 wh per kubieke meter water kan leveren.
We zijn ook verplicht om op ons woord te geloven. De scriptie is van 2016, maar we hebben tenminste één prototype nodig dat dit en voor het moment bevestigt :? :?
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Energiestro (energie opslaan in beton)




par dede2002 » 30/12/18, 10:25

Dag :)

In Zwitserland proberen we lucht te comprimeren in oude tunnels, met drukken in de volgorde van 100-balken.
Er zijn wisselaars en warmteopslag, teruggekeerd naar de lucht tijdens decompressie, anders zou de opbrengst zeer laag zijn. Ik ken de prestaties van het systeem en de kosten ervan niet, vergeleken met een STEP bijvoorbeeld, het is minder omslachtig, maar als er lekken zijn, kan dit de groundhogs doen ontwaken ... :P

bewerken: de uitvoering is aangekondigd, maar niet de kracht ...

https://www.rts.ch/info/sciences-tech/8 ... alpes.html

http://www.sanovia-energie.ch/blog/suis ... -comprime/
1 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Energiestro (energie opslaan in beton)




par Eric DUPONT » 30/12/18, 14:58

je moet de prijs van fotovoltaïsche energie zien. als het 2 cent is, is de kwh een return van 40 of 50% voldoende. Het probleem is meer seizoensgebonden opslag, kunt u een grote hoeveelheid energie op te slaan voor een lange tijd, moeten we voor ons hebben minstens 500 of 700 uur na de productie, en is dus niet veel energie zo lang op te slaan als een low cost in grote ... behalve vloeibare stikstof, kan alleen koud worden opgeslagen gedurende langere tijd zonder aanzienlijk verlies. terwijl de warmte wordt verloren door straling. Dus voor de grotten het probleem is dat er niet overal en het is ingewikkeld.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Energiestro (energie opslaan in beton)




par Ahmed » 30/12/18, 18:57

Anders is het enige dat overblijft om het recept toe te passen Sarah Palin"Boor, baby, boor! : Mrgreen:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 657
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 242

Re: Energiestro (energie opslaan in beton)




par n.Chr. 44 » 31/12/18, 06:54

Eric Dupont schreef:... alleen kou kan lange tijd worden opgeslagen zonder aanzienlijk verlies. terwijl de warmte wordt verloren door straling ...


??? !!! Oh goed ??? Bij equivalente delta wordt de kou beter behouden (bijvoorbeeld een verschil van -150 ° K of + 150 ° K voor een omgevingstemperatuur van 0 ° c)?!?!?!

Dus ... als ik mijn congelo snij, zal de binnentemperatuur niet (of heel weinig) bewegen omdat het koud is? Ik zal dit vandaag proberen ... het zal energie besparen.

Hartelijk dank!
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Energiestro (energie opslaan in beton)




par phil53 » 31/12/18, 07:11

Wat me in dit systeem interessant lijkt, is om het water tegelijkertijd te pompen terwijl we lucht injecteren. Dit vermindert de druk die nodig is om de lucht te injecteren, de efficiëntie moet beter zijn door water te pompen dan door lucht te comprimeren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16166
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5259

Re: Energiestro (energie opslaan in beton)




par Remundo » 31/12/18, 09:05

AD 44 schreef:
Eric Dupont schreef:... alleen kou kan lange tijd worden opgeslagen zonder aanzienlijk verlies. terwijl de warmte wordt verloren door straling ...


??? !!! Oh goed ??? Bij equivalente delta wordt de kou beter behouden (bijvoorbeeld een verschil van -150 ° K of + 150 ° K voor een omgevingstemperatuur van 0 ° c)?!?!?!

Dus ... als ik mijn congelo snij, zal de binnentemperatuur niet (of heel weinig) bewegen omdat het koud is? Ik zal dit vandaag proberen ... het zal energie besparen.

Hartelijk dank!

zelfs als ik niet alle onduidelijkheden van Eric Dupont begrijp,

op dit punt heeft hij een beetje gelijk.

Wat verliezen door thermische geleiding betreft, is het inderdaad de DeltaT die de wet maakt, zowel in het warme als in het koude.

Wat betreft de uitwisselingen door straling, ze zijn evenredig met T ^ 4 in Kelvin (T-vermogen 4), en het is beter om in kleine temperaturen te zijn dan grote.

Maar we kunnen hoe dan ook een adiabatische behuizing van goede kwaliteit creëren als we een beetje middelen gebruiken: isolatie, vacuüm, reflecterende aluminiumfilm ...
0 x
Beeld

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 244-gasten