Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 25/03/12, 17:01

Regismu schreef::mrgreen: ga zo door dan...het is heel goed..

je zegt dat je gevochten hebt .. in het begin .. betekent dat dat je het opgaf? ::


1) Oh, je begint daar te piepen, ik ga stoppen omdat ik blijf voor de "redelijke PV dus duurzaam"...

Voor jou kunnen we niet "voor" zijn, maar "helder over de grenzen" van dit of dat ding? Zijn we voor en sluiten we onze ogen of zijn we tegen? ??

Ik definieer mezelf als "een psychorigide protestant", maar mijn software is iets complexer! Ik doe elke dag dingen waarvan ik heel duidelijk de negatieve aspecten zie! En ik hoef niet tegen mezelf te liegen.

2) Zoals gezegd:

a) professioneel neem ik deel aan een belangrijk nieuw project van enkele honderden m², dat technische problemen ondervindt die niets met de PV te maken hebben... Het zou over minder dan 6 maanden moeten werken.

Er is begonnen met de verkoop van een 175 kW elektrisch/circa 250 kW thermisch methaniseringsstation.

b) privé is het een beetje ingewikkelder, om een ​​mengelmoes van redenen: niet veel tijd, chronische vermoeidheid, ander werk in uitvoering aan het huis, beperkte financiën (en beslissing om niet langer schulden te maken na een hartaanval), erfenis (zeer klein) om genoegen te nemen met financiering.

Maar ook hier heb ik nog helemaal niet opgegeven. Ik ben gewoon serieus laat...

3) Ik wil je niet kwaad maken, maar ik had graag gezien dat wanneer bedrijven als paddenstoelen uit de grond schieten op "gouden bollenmijnen", dat niets te maken heeft met duurzame werkgelegenheid! Het overlijden werd van tevoren aangekondigd.

Et alors, baanchantage is gewoon niet nodig. Met subsidies zouden we veel meer noodzakelijke banen kunnen behouden: ga naar het ziekenhuis en je praat erover als je weggaat, gaat naar een bejaardentehuis, eindelijk de oude mensen parkeren en we praten weer, ga naar een tehuis voor mensen met een handicap, enz... "Nuttige banen" zijn grenzeloos of bijna.

De vraag is hoe ze te financieren!

Ik ben voor een fotovoltaïsche sector die niet gebaseerd is op levenslange subsidies, maar op economie.

4) Ik gaf toe dat het remmen te hard was en daardoor wat schade aanrichtte.

Maar dat rechtvaardigt niet het doorgaan met het oude systeem.

Je zegt met geen woord over de gemene werving die werd gedaan in naam van de PV. Ik ben meerdere keren gebeld. Mijn schoonouders zouden een rotcontract hebben getekend als de schoonmoeder, in twijfel, en wetende dat ik hierin geïnteresseerd ben, niet had gebeld...

Laat ze sterven, die. Ik blijf bij dit standpunt.

Je zult merken dat serieuze bedrijven overleven, toch? Ik ken enkele. Ik zeg niet dat het makkelijk is.

5) Geen woord over het substantiële deel van de investering (de panelen) dat naar China gaat...

Moet het niet gezegd worden?

6) Natuurlijk was niet iedereen zo. Maar dozen in moeilijkheden, eerlijk gezegd, zijn er vandaag in alle sectoren.

Door welk wonder zou in de PV alles stralen en mag er niets aangeraakt worden, gewoon omdat we er voor zijn (ondanks gezond economisch verstand)?

Ik ga niet verder, want mijn doel is niet om het negatieve te benadrukken. Ik zou willen dat we ophielden met het sluiten van onze ogen.

En om redelijke en dus duurzame (economisch) PV te blijven installeren.

Voordat ik stop: hier vind je ook op forum mijn standpunt voor een verhoging (duidelijk maar draaglijk - ik specificeer, het is niet geschreven) van de CSPE, een manier om indirect onze nucleaire elektriciteit te belasten die naar mijn mening niet duur genoeg is en om energiebesparende uitgaven winstgevender te maken! En natuurlijk om bij te dragen tot een snellere convergentie van de kostprijs van nucleaire elektriciteit en PV-elektriciteit waardoor op termijn een einde kan komen aan kernenergie. [een episch gesprek met Christophe, die tegen was, over het belang van a degressieve subsidie een sector starten]
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 25/03/12, 17:02

Hallo,
Niet zo oud zijn behalve fout als did67, maar zeker minstens zo dom (soms hoop ik alleen).
Dit is wat er mis is met mij.
Het probleem is dat de staat in de geschiedenis alleen belastinginkomsten op korte termijn ziet.
Voor mij is het echte debat niet de prijs waartegen we inwisselen, maar het doel.
Wat is de werkelijke prijs van een paneel uit de fabriek? Bernard zei dat hij voorstellen had (ongeveer 1 op 1.2) die in Frankrijk waren aangekomen.
Dus voor 3 kw 3600 euro zeg maar, en de aanbiedingen in het algemeen liggen rond de 15000 euro denk ik.
Dus een enorm verschil, dat wordt gerechtvaardigd door het groeiende bedrijf, de regelgeving (deputaten moeten bezig gehouden worden plus al het papierwerk) dat ik niet weet.
Nu, voor mij, als we echt een staat hebben die wil vechten tegen het broeikaseffect, is de werkloosheid zo.
We zouden een lagere terugkoopprijs hebben, zie volgens zelfs geen verplichting, maar ook een mogelijkheid om het zelf te doen (zie ted conference) en vooral een directe fabrieksprijs, resultaat veronderstel, omdat er niet zoveel mensen in de fabrieken zouden moeten zijn.
Laten we zeggen 5000 euro, dus veel meer vraag, veel meer eigen verbruik, eventueel stalling in een geparkeerde auto, dus lagere prijzen, minder aankoop van olie, beter voor buitenlandse handel........
Maar hier ziet de staat alleen de belastingen die hij binnenhaalt
a + claude
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 25/03/12, 17:06

clasou schreef:Hallo,
Niet zo oud zijn tenzij ik me vergis zoals deed67 ,


Van mijn kant 59 op de meter voor leeftijd.

Voor onzin, ik heb geen connometer!
0 x
Regismu
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 349
Inschrijving: 26/03/10, 17:11
Plaats: 13
x 6




par Regismu » 25/03/12, 17:24

Opnieuw voor did67

Ik vind het moeilijk om mezelf uit te drukken, maar ik wilde integendeel en echt dat je op deze weg doorgaat : Cry:

Integendeel:

Ik werk in het ziekenhuis : Mrgreen:

helaas zijn het niet de "ecodelinquantes" die zijn verdwenen

en als je goed op de hoogte bent..niet de desinformatie waar jij ook last van lijkt te hebben..de panelen kwamen niet uit China..meestal (zie douanecijfers voor invoer..)

anderzijds en in het perspectief dat je verdedigt:

Ik blijf voor de "redelijke en dus duurzame PV"...


er is nog voldoende dakruimte beschikbaar om op de verbruiksplaatsen te produceren, dus zonder netverlies...

voor het geval:

het is waar dat het materiaal sterk gedaald is maar daar staat tegenover dat de BTW en de lasten voortdurend stijgen..

de huidige prijs voor een 3Kwc in geïntegreerd zei versterkt (ja de Franse specialiteit ..) van kwaliteit en compleet is onderhandeld minder dan 13000 € ..

en Rinkoop bestaat nog steeds niet voor producenten : Lol:
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 25/03/12, 17:36

Goed al, ik wist niet dat de connometers bestonden :schok:
Het geeft een idee van mijn niveau.

Ja, de belastingen stijgen, en de rest, maar hoe dan ook, totdat we kleinhandel kunnen kopen en het zelf kunnen installeren, zal ik anders doen of niets doen.
Enige tijd geleden was er een bericht over een kleine stad in Duitsland die bijna zelfvoorzienend is.
Het verschil is dat hun "gemeentehuis" de bevolking vroeg om een ​​deel van het budget te heroriënteren om openbare plaatsen uit te rusten en groothandelsprijzen te hebben, zodat individuen die het willen het ook kunnen installeren.
Het is aan hen om te zien met welke middelen gezelschap, vereniging, vrienden, zij.
Resultaat 2 miljoen euro rekening uitgespaard, misschien hebben ze zichzelf een of andere rotonde ontnomen.
a + claude
ps voor de lol. (typefout)
Als ik bang ben, krijg ik te horen oh clasou en niet voor het geval dat.
0 x
Regismu
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 349
Inschrijving: 26/03/10, 17:11
Plaats: 13
x 6




par Regismu » 25/03/12, 18:07

maar wat houdt u tegen om te kopen en te installeren? :schok: :schok:
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 25/03/12, 18:32

Simpelweg dat ik ze tot nu toe nergens heb gevonden of afzonderlijk heb gekocht, of ik er nu 1 of 10 wil.
Behalve natuurlijk op sites die je de 100wv panelen tegen exorbitante prijzen verkopen.
Dus onder andere daarom vroeg ik destijds aan iedereen hoeveel er uit een fabriekspaneel komt.
Ik weet dat er plannen zijn om een ​​assemblagefabriek te creëren?
a + claude
0 x
Regismu
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 349
Inschrijving: 26/03/10, 17:11
Plaats: 13
x 6




par Regismu » 25/03/12, 18:35

maar omdat je het probleem op zijn kop zet.. moet je de stroom bepalen die je nodig hebt / wilt installeren.. en dan de bijpassende apparatuur zoeken... .

Uit welke regio kom je? je hebt monteurs in heel Frankrijk...
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 25/03/12, 18:50

Ik kom uit Chatellerault,
De enige stroom die ik op dit moment nodig heb, hoewel ik niet per se erken dat het economisch verantwoord is, is het opladen van de vae, zeg 500w / dag.
Vooral omdat de helft op het werk wordt verstrekt.
Dus het is hetzelfde waar, zeg maar met de verliezen. 1kwH voor mij dus 20 cent met het abonnement, maar als we met de auto 45km/dag omzetten in olie dus laten we zeggen 3 liter.
a + claude
0 x
Regismu
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 349
Inschrijving: 26/03/10, 17:11
Plaats: 13
x 6




par Regismu » 25/03/12, 18:55

:schok: het is een voorziening waarvoor? en of? Hoe ?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten