Directe parallelschakeling van 2 OOST en WEST PV solar strings met (zeer) verschillende panelen en spanningen?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Betreft: Directe parallelschakeling van 2 OOST en WEST PV solar strings met (zeer) verschillende panelen en spanningen




par Christophe » 24/11/21, 19:14

Je verwart me met Macro!! : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Betreft: Directe parallelschakeling van 2 OOST en WEST PV solar strings met (zeer) verschillende panelen en spanningen




par Remundo » 24/11/21, 20:35

Christophe schreef:Ik heb dus nog steeds mijn antwoord niet...

Remundo kan zijn ?? Jij die al 10 jaar PV hebt?

het is noodzakelijk om de UI-karakteristiek van de 2 strings met hun 2 verschillende verlichting te traceren

het parallel zetten van de 2 strings dwingt ze tot dezelfde spanning (wat voor geen van beide een optimaal voedingspunt zal zijn)

de 2 stromen worden opgeteld.

En met deze basstringue gaat de omvormer op zoek naar een MPP.

Maar pas op als de 2 strings echt te veel verschil hebben, inderdaad kan de ene zich gedragen als een generator en de andere in tegenstroom dwingen......normaal houden de blokkeerdiodes in dit geval stand...maar Nou...

al met al zou ik zeggen dat je met 2 strings die te verschillend zijn, beter een dubbele MPPT omvormer kan kiezen, of zelfs 2 kleine omvormers.

in mijn installaties heb ik enkele verschillen in hellingen, maar elke omvormer krijgt een ENKELE helling.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten