De echte prijzen en kosten van zonnepanelen in China

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 08/09/11, 14:42

elephant schreef:Bernard zei:

omdat het laat zien dat deze panelen van betere kwaliteit zijn dan de meeste panelen die tegenwoordig in Europa beschikbaar zijn.


Heel lief!


Nou, het is niet moeilijk ;-)

Het voordeel van gebaseerd te zijn op meetresultaten is dat het verifieerbaar is: dit wordt wetenschap genoemd.

En daarom zoek ik hulp bij het testen.

En als de cijfers correct zijn, 200W voor 1580x808mm-panelen, is het een van de beste panelen, vooral voor deze prijs.

Het is me duidelijk dat kritiek op het type 'het is gemaakt in dat en dat land, dus het is XXX', waarbij XXX wordt aangepast aan het land, het is geen wetenschap en het zou zelfs meer kunnen zeggen dan zij wil het niet op de auteurs van deze beweringen.
0 x
Tot ziens!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/09/11, 16:09

De Chinezen hebben alles, goed, slecht, oplichting, en je moet niet alleen de opbrengst testen, maar ook de levensduur, die op zijn minst een professionele importeur moet worden, met goed financieel vliegen.

Dit rechtvaardigt de prijs gedeeltelijk.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 08/09/11, 17:02

dedeleco schreef:De Chinezen hebben alles, goed, slecht, oplichting, en je moet niet alleen de opbrengst testen, maar ook de levensduur, die op zijn minst een professionele importeur moet worden, met goed financieel vliegen.


We moeten de dramatisering stoppen: er is minder risico op pech op een paneel dan op een auto, en met de prijzen die we nu hebben, in vergelijking met andere beschikbare prijzen, kunnen we het ons veroorloven om een ​​paneel te verliezen.

We hebben het over 3kWp panelen voor 2600 € HT of 3100TTC: als we de energie-efficiëntie van 1% op alle duurdere auto's zouden controleren, zouden steden de roos ruiken ...

En ik heb het niet over scooters op 3l / 100km als ze zijn ingesteld op de beste.

Door kritiek gaan we niet vooruit.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 11/09/11, 12:08

Ik ook !!!

Wanneer ik mezelf echter uitdruk, en ik voeg het soms toe, druk ik de mening / kennis van de gemiddelde burger uit dat ik ben ... Niets anders.

Logisch gezien alles forumeur die daar doorheen gaat, mij niet kent, zal vrij genoeg zijn om te denken (soms "hardop" - zie enkele botsingen die ik met sommigen had): wat is dat stom!

Een ander ding is een "rapport", of een website van een organisatie, een vereniging, enz ...

Ze kunnen te goeder trouw verkeerd zijn en correct ... Het is eervol ..

Of ze kunnen manipuleren. Het begint met het benadrukken van een bepaald punt (en alles vergeten).

Soms zoeken ze gewoon naar het geroezemoes. Het manipuleert al om op de perverse kant van de media te surfen.

De kwestie van de grijze energieën van PV is legitiem.

Benadruk dit of dat punt, vergeet dat glas, aluminium, we gebruiken het overal, zonder ooit de kwestie van recycling te onderzoeken (behalve misschien voor blikjes!), Nou, het begint een beetje fishy ...

Kortom, helemaal eens met Bernard ...

En een nieuwe laag over mijn wantrouwen tegenover de energiebesparende ayatollahs.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/09/11, 05:11

Dit is het!

Na de VHS 3X, de DVD 3X, hebben ze eindelijk de PV 3X uitgebracht!
: Cheesy:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16171
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 12/09/11, 12:52

op dit moment heb ik voorstellen voor € 1,36 excl. belasting / Wp geleverd in Frankrijk na Europese intermediairs.

voor zeer kleine hoeveelheden Chinese monokristallijn (minder dan 10 panelen)

Het lijdt dus geen twijfel dat we bij het verlaten van de fabriek minder dan 1 € / Wp bedragen.

Dit is eerder goed nieuws voor schone kWh. dat betekent dat zonne-PV zal democratiseren !! 8)

Ik herinner u eraan dat 3000 Wp de behoeften van een huis dekken. Door de omvormer + MO te tellen, laten we zeggen dat elk huis minder dan 10 € zou kunnen hebben zijn kleine energievierkant.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16171
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 13/09/11, 14:36

Extra inzicht in Chinese concurrentie ...

Evergreen Solar faillissement in de VS: $ 2 miljard marktkapitalisatie
Beeld
Bron: Usine Nouvelle vanaf 25 augustus 2011
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/09/11, 14:40

Dit zijn dezelfde info en cijfers als het artikel ter wereld waar dit onderwerp vandaan komt!

Ik weet dat ik netjes heb gedigitaliseerd maar toch ... : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16171
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 13/09/11, 14:47

Sorry christophe

Ik hoop dat ik je niet "beledigd" heb : Mrgreen:

Maar het lijkt erop dat het "gevouwen" is ... voor de Fransen :P
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/09/11, 14:52

Ja goed gevouwen (hihihi) ... maar het was voorspelbaar dat de prijzen zouden dalen ...

De prijs pipetteren door de subsidies (en hun stoppen) maakte het ding alleen maar bruter ...

De Duitsers die het tot nu toe deden, verhuizen naar China ...

: Cheesy:
Dernière édition par Christophe de 13 / 09 / 11, 16: 14, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bricolo07, sicetaitsimple en 270 gasten