Cumulus verwarmd met fotovoltaïsche cellen?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 169
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 40

Re: Cumulus verwarmd met fotovoltaïsche cellen?




par PVresistif » 08/05/18, 17:49

Voor xboxman
Fotovoltaïsche verwarming is een slechte keuze, omdat zonne-energie gratis is en veel efficiënter dan een PV-paneel.
Het heet voornamelijk ramen die aan de zuidkant zijn aangebracht, dat heb ik thuis gedaan en het is de beste keuze die ik heb gemaakt.
Voor PV is het daarom ideaal voor warm water in eigen productie.
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Cumulus verwarmd met fotovoltaïsche cellen?




par Bardal » 08/05/18, 19:33

PVresistif schreef:Voor xboxman
Fotovoltaïsche verwarming is een slechte keuze, omdat zonne-energie gratis is en veel efficiënter dan een PV-paneel.
Het heet voornamelijk ramen die aan de zuidkant zijn aangebracht, dat heb ik thuis gedaan en het is de beste keuze die ik heb gemaakt.
Voor PV is het daarom ideaal voor warm water in eigen productie.


De redenering geldt ook voor de tapwateropwarming: één m2 thermisch zonnepaneel levert 600 of 700 W terwijl PV slechts 120 of 130 W levert. En thermische energie wordt gemakkelijker opgeslagen dan elektrische energie. ..
0 x
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2

Re: Cumulus verwarmd met fotovoltaïsche cellen?




par xboxman4 » 08/05/18, 23:00

PVresistif schreef:Voor xboxman
Fotovoltaïsche verwarming is een slechte keuze, omdat zonne-energie gratis is en veel efficiënter dan een PV-paneel.
Het heet voornamelijk ramen die aan de zuidkant zijn aangebracht, dat heb ik thuis gedaan en het is de beste keuze die ik heb gemaakt.
Voor PV is het daarom ideaal voor warm water in eigen productie.


Dit is alleen geldig als we een goed georiënteerd huis hebben, anders wordt het moeilijker.
0 x
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2

Re: Cumulus verwarmd met fotovoltaïsche cellen?




par xboxman4 » 08/05/18, 23:12

bardal schreef:
PVresistif schreef:Voor xboxman
Fotovoltaïsche verwarming is een slechte keuze, omdat zonne-energie gratis is en veel efficiënter dan een PV-paneel.
Het heet voornamelijk ramen die aan de zuidkant zijn aangebracht, dat heb ik thuis gedaan en het is de beste keuze die ik heb gemaakt.
Voor PV is het daarom ideaal voor warm water in eigen productie.


De redenering geldt ook voor de tapwateropwarming: één m2 thermisch zonnepaneel levert 600 of 700 W terwijl PV slechts 120 of 130 W levert. En thermische energie wordt gemakkelijker opgeslagen dan elektrische energie. ..


Daar ben ik het mee eens. Er zijn echter nog andere factoren waarmee rekening moet worden gehouden: ik heb een herenhuis, directe gasboiler zonder ballon. Slecht georiënteerd huis voor dakpanelen (dus alleen op de grond mogelijk). Een heel nieuw watercircuit installeren + tank + de ingenomen ruimte... Het zijn geen kleine klusjes meer.
Terwijl elektriciteit, heb je niet de beperking van transport, noch enig probleem van vloeistoflekkage, in tegenstelling tot corrosie, bevriezing... herstel je je elektrische circuit.
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 169
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 40

Re: Cumulus verwarmd met fotovoltaïsche cellen?




par PVresistif » 12/05/18, 11:15

voor grind
Ik ben het ermee eens dat thermisch veel beter wordt opgeslagen dan elektrisch, maar dat is wat ik doe met resistieve PV, aangezien ik in de warmwatertank de energie opsla die overdag door de zon wordt geproduceerd; het is eenvoudig en goedkoop, geen onderhoud, geen elektronica, geen risico op storingen. natuurlijk moet je een 2e netwerk elektrische boiler hebben voor dagen zonder zonneschijn
aan de andere kant een thermische sensor, het is duurder om te investeren (ja ja, denk ik) en vooral in gebruik in de winter, wat een gedoe als je in een gebied bent waar het vriest, voor Afrika is het heel goed maar niet voor Frankrijk buiten de Middellandse Zee .....
Ciao
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Cumulus verwarmd met fotovoltaïsche cellen?




par Bardal » 12/05/18, 12:23

Een thermisch paneel kost ongeveer 300€/m2, dus per geïnstalleerde kW; met een rendement van 60% (gemakkelijk te verkrijgen), zal het ongeveer 800 thermische kWh per jaar produceren; de ballon zal iets duurder zijn dan een klassieke cumulus. Dat is in totaal zo'n 40 cent per productiecapaciteit van 1 kWh per jaar.

Een PV-paneel met hetzelfde piekvermogen kost ongeveer 2000€ en zal ongeveer 1200 kWh/jaar produceren; ofwel ongeveer € 1,6 per productiecapaciteit van 1 kWh per jaar. Het is 4 keer duurder.

Het vriesprobleem is opgelost met 1 blikje antivries voor een paar euro...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Cumulus verwarmd met fotovoltaïsche cellen?




par Forhorse » 13/05/18, 22:56

PVresistif schreef: , geen onderhoud , geen elektronica , geen storingsgevaar .


Ik geloof het niet. Waar zijn je beweringen op gebaseerd?
Hoeveel fotovoltaïsche boilers zijn volgens uw systeem geïnstalleerd? Sinds wanneer ? Dus wat is de MTBF?

In een ander topic werd berekend dat de prijs van de installatie erg dichtbij ligt (een PV-systeem is niet significant goedkoper dan een conventioneel thermisch systeem) en aangezien PV-panelen een lager rendement hebben dan een conventioneel thermisch systeem (zeker als er geen elektronica om te werken op de MPP van de PV's...) bij hetzelfde geïnstalleerde vermogen nemen de PV-panelen een veel groter oppervlak in beslag.

Je mag je idee geloven en verdedigen, maar je moet ook geen onzin praten... en concrete cijfers naar voren brengen met een echte installatie van geïnstalleerd vermogen en prestaties die vergelijkbaar zijn met waar je mee wilt concurreren (want een paar liter warm water produceren versus het warmwaterverbruik van een gezin stelt ons niet in staat om de levensvatbaarheid van het systeem objectief te beoordelen)
1 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 169
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 40

Re: Cumulus verwarmd met fotovoltaïsche cellen?




par PVresistif » 29/08/18, 18:43

ECS verwarmen met PV is zonder enig onderhoud anders dan het ontkalken van de weerstand (wat niet afhankelijk is van het type heater)
de OHM-wet is onvermijdelijk: een weerstand voor deze boiler aangesloten op PV is 2 m 8/10° RVS-draad, ofwel 8 gram RVS (minder dan één euro) en nul onderhoud?
Als we nadenken over investeren in PV voor eigen verbruik, is er maar één conclusie: verwijder alle elektronica: 100% resistief, geen onderhoud, geen risico's en de zekerheid dat uw geld na 2 jaar gebruik winstgevend zal zijn; mijn installatie werkt al 9 maanden, ik denk erover om de neiging te wijzigen om het herstel te optimaliseren, maar aan de operationele kant, geen weerstand onder 30V, het is het eenvoudigste om te implementeren en het goedkoopste. het is elektrische verwarming zonder de kosten van el ..............
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 169
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 40

Re: Cumulus verwarmd met fotovoltaïsche cellen?




par PVresistif » 25/01/19, 21:49

Zie site gewijd aan PV op weerstanden maar ook aan de efficiëntie van een boiler:
http://osenon.free.fr
http niet https! ! ! !
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 169
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 40

Re: Cumulus verwarmd met fotovoltaïsche cellen?




par PVresistif » 12/02/19, 11:37

zie deze geweldige nieuwe site met gedetailleerde uitleg ...........
Nachtelijke accumulatie, geen elektronica, geen onderhoud, 25 jaar stil
Na 25 jaar heb ik het Silicium paneel vervangen door een perovskyt paneel wat een veel hogere opbrengst heeft en wat veel goedkoper is.....Super, alleen roze voor de toekomst......
Veel leesplezier
http://osenon.free.fr/4%20PV%20resistif ... sistif.htm
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten