Verbruik: wat een goede prijs / kwaliteit verhouding?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2

Verbruik: wat een goede prijs / kwaliteit verhouding?




par xboxman4 » 29/07/17, 14:07

Bonjour à tous,

Ik wil zelfconsumptie voor mijn huis beginnen. Het doel is natuurlijk om te besparen op elektriciteit; mijn huis is al uitgerust met volledige led, we hebben geen elektrische verwarming en de huishoudelijke apparaten zijn relatief recent. Ik ben van plan om op 2 250W-panelen te vertrekken om op de grond te installeren (misschien zelfs mobiel!)

Heb je goede apparatuur waarmee ik mijn stand-by Conso kan meten?

Heeft u goede ideeën voor het kopen van goedkope panelen?
Welk merk UPS?
Ik heb een droger die vaak wordt gedraaid: raadde me aan om het aantal panelen te verhogen?

Wat vindt u ten slotte van het paneel op LBC?

Hartelijk
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Eigen consumptie: welke goede prijs-kwaliteitverhouding?




par ENERC » 30/07/17, 18:37

Officieel moet je een CAC of een CRAE ondertekenen bij Enedis (ex EFRO). Eindelijk weten we niet welke van toepassing is, maar het lijkt erop dat het de CRAE is, dus bezoek van de Consuel (180 €) en huur van een extra meter voor 40 € per jaar (TURPE). Niet cool.

Als Linky meter, ziet Enedis de huidige injectie en kan een procedure tegen u starten omdat u uw contract van pure consumptie niet respecteert. (De wieltellers zullen achteruit en achteruit draaien, terwijl de witte tellers niet achteruit gaan, maar u niet zullen rapporteren)

Welkom in Frankrijk!

Om jezelf te verslaan, begin je met het veranderen van je elektriciteitsleverancier. Het is momenteel onze enige oplossing om de energietransitie duurzaam te initiëren. Stem op de verzoekschriften, neem contact op met uw hulpsheriff, enz ... Ga het verzet in.!

Als je nog steeds de rode pil neemt en de Matrix binnengaat, neem dan alle 250W / 270W-borden die op de grond zijn geplaatst, behalve 1m80 (geen bestand bij het gemeentehuis). Neem een ​​of 2 micro-omvormers.

Vertel het aan niemand, je bent volledig illegaal. Niets over forumswordt er niets tegen de buren gezegd. We zijn bang dat het busje Enedis heeft afgestempeld. Leef de angst in de maag.

Dit is helaas de realiteit van eigen consumptie momenteel in Frankrijk.
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Eigen consumptie: welke goede prijs-kwaliteitverhouding?




par lilian07 » 31/07/17, 09:48

Hallo,
Weinig advies voor de beste prijs-kwaliteitverhouding door een kleine rode en blauwe pil te nemen.
Bekijk uw achtergrondgeluiden alleen met het knipperen van de verteller (empirisch komt dit overeen met ongeveer 200W).
Ik raad aan om te verdubbelen of verdrievoudigen om de kracht te zien om te installeren, dan is de truc om een ​​injectoromvormer te nemen, geen opslagbatterij met een herrouteringsapparaat (200 euro) van de verloren energie (niet verbruikt) op de elektrische boiler.
Op deze manier wordt er geen energie in het naburige netwerk geïnjecteerd en geen verlies voor het zelfverbruikende.
Zeer goedkoop en zeer efficiënt paneel (250 W voor minder dan 70 euro nieuw in Poitiers) op een beroemde verkoopsite in de hoek ...
Het rendement op de investering zal snel zijn en de installatie erg eenvoudig.
0 x
nico_85
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 01/08/17, 19:51

Re: Eigen consumptie: welke goede prijs-kwaliteitverhouding?




par nico_85 » 01/08/17, 20:23

xboxman4 schreef:Wat vindt u ten slotte van de tekens op LBC?


hallo, ik kocht 6-panelen die te koop waren op lbc in Poitiers, ik nam het model zonder frame, het is nogal delicaat om frames te vervaardigen, ik adviseer eerder de modellen met frames. Anders werken ze perfect, ik heb al sinds maart 700 over 2017KW geproduceerd. Wanneer mijn installatie is geoptimaliseerd, zal ik terugkeren om het te kopen.

lilian07 schreef:Ik raad aan om te verdubbelen of verdrievoudigen om de kracht te zien om te installeren, dan is de truc om een ​​injectoromvormer te nemen, geen opslagbatterij met een herrouteringsapparaat (200 euro) van de verloren energie (niet verbruikt) op de elektrische boiler.


Ik ben momenteel op zoek naar een systeem voor het beheren van het fotovoltaïsche overschot naar de boiler, je hebt het over een herrouteringsapparaat bij 200 €, kun je me vertellen wat het is, dat me interesseert.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Eigen consumptie: welke goede prijs-kwaliteitverhouding?




par chatelot16 » 01/08/17, 23:15

voor mij is het nutteloos om geld uit te geven voor een systeem van valorisatie van de elektriciteit rab ... de fotovoltaïsche cellen doen wat ze kunnen, de omvormer injecteert alles, en als er rab is, is het een geschenk voor het edf ... en er is geen reden om te klagen ... als de kracht in rab meer kw was, zou er een risico kunnen zijn om de spanning te verhogen in het geval van een extremiteit van lijn of transformator een beetje zwak ... maar voor eigen gebruik zijn het lage vermogens, een paar honderd watt, dus normaal laag

als we een fotovoltaïsch vermogen kiezen dat gelijk is aan het minimumverbruik van het huis, zal er nooit een rab voor EDF zijn ... maar het dekt alleen het minimumverbruik op zonnige dagen ... het is redelijk om een ​​vermogen te kiezen van fotovoltaïsch iets groter zodat het op gemiddelde zonnige dagen al het minimumverbruik dekt ... en op zonnige dagen ofwel een verbruik dat hoger is dan het minimum, of het een geschenk aan EDF zal zijn

fotovoltaïsch vermogen = minimaal vermogen van het huis geeft de maximale winstgevendheid, maar wordt klein omdat laag vermogen ... het verhogen van het fotovoltaïsche vermogen maakt het mogelijk om iets meer te winnen, maar vermindert de winstgevendheid omdat hoe meer men het fotovoltaïsche vermogen verhoogt, hoe vaker het zal gebeuren om de rab gratis aan edf te geven

kan de link deze negatieve kracht detecteren? Ik weet het niet eens zeker ... maar als de link slim is, moet hij deze goed kunnen beheren en de stomme kosten van de huidige edf-voorschriften voor injectie vermijden

we hebben geen slimme meter nodig ... we hebben slimme mensen nodig bij edf
0 x
nico_85
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 01/08/17, 19:51

Re: Eigen consumptie: welke goede prijs-kwaliteitverhouding?




par nico_85 » 02/08/17, 10:25

voor mijn reis heb ik 1,5kwc geïnstalleerd, ik denk dat mijn zelfverbruik niet veel 20% mag overschrijden ...
met een beheer van het fotovoltaïsche surplus denk ik dat ik op zijn minst 75% van het eigen verbruik kan bereiken misschien meer, het rendement van de investering kan worden versneld ...

daarna zal ik 500 of 1000 € niet in surplusbeheer plaatsen omdat het niet langer winstgevend zou zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Eigen consumptie: welke goede prijs-kwaliteitverhouding?




par chatelot16 » 02/08/17, 13:02

1.5 kwc is teveel voor eigen consumptie! nooit winstgevend tenzij u geen eenvoudig huis maar een fabriek levert!

fotovoltaïsche systemen hebben het voordeel dat ze op elk vermogen kunnen worden uitgevoerd! het eenvoudigste is om te klein te beginnen, te meten en te berekenen en alleen te verhogen als er hoop is op winstgevendheid
0 x
nico_85
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 01/08/17, 19:51

Re: Eigen consumptie: welke goede prijs-kwaliteitverhouding?




par nico_85 » 02/08/17, 15:06

chatelot16 schreef:1.5 kwc is teveel voor eigen consumptie! nooit winstgevend tenzij u geen eenvoudig huis maar een fabriek levert!


mijn installatie van 1,5Kwc moet het hele jaar door ongeveer 1500Kw produceren, mijn huis verbruikt ongeveer 6000Kw per jaar, mijn boiler alleen verbruikt minimaal 1500Kw per jaar, zie je, ik heb ruimte, je moet gewoon weten hoe het te gebruiken elektriciteit die wordt geproduceerd, vandaar voor mij het nut van surplusbeheer.

Ik betaalde mijn dure panelen niet en ik betaalde geen arbeid om ze te installeren, want ik was het die het deed, bovendien nam ik micro-omvormers die 20 jaar meegaan volgens de fabrikant. Voor mij is winstgevendheid mogelijk in mijn geval. Je moet rekening houden met de stijgende elektriciteitsprijs ...

aan de andere kant zeg ik niet dat alle installaties voor eigen consumptie winstgevend zijn, het hangt allemaal af van de prijs die het kost.
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Eigen consumptie: welke goede prijs-kwaliteitverhouding?




par lilian07 » 03/08/17, 22:54

voor mij is het nutteloos om geld uit te geven voor een systeem van valorisatie van de elektriciteit rab


Ik heb al uitvoerig de winstgevendheid van herroutering aangetoond.
Feit is dat EDF injectie op zijn netwerk verbiedt, ook al weten we vandaag technisch gezien dat dit op het eerste gezicht geen problemen oplevert (het gevaar moet echter nog worden aangetoond in geval van interventie van EDF op het netwerk. in geval van wilde injectie ...).
Kortom, het is verboden, dus gebruiken we het eenvoudige principe van omleiding, waardoor het rendement niet wordt verhoogd, maar het wordt verlaagd.
Dit komt omdat bij zelfrealisatie de eenvoud van assemblage en de lage PV-kosten een capaciteit genereren die groter is dan thermisch.
Dan is er geen reden meer om met achtergrondgeluid in huis om te gaan, maar eerder met gemiddeld verbruik ...

Zie voor het eenvoudige omleidingssysteem; http://solarimmersion.co.uk/
0 x
enka
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 04/10/10, 15:43
Plaats: 95
x 1

Re: Eigen consumptie: welke goede prijs-kwaliteitverhouding?




par enka » 08/09/17, 15:23

Hallo,

Ik zou graag aan dit soort "lichte" zelfconsumptie willen beginnen, wat mij het eenvoudigst en het meest winstgevend lijkt voor een "beginner".
Dus als ik het principe goed samenvat:
- Meet het "stand-by" verbruik van het huis en maak een x3 om ongeveer de stroom te kunnen installeren
- Koop de panelen (inderdaad prijzen die interessant lijken) op hoekhoek aan de zijkant van Poitier
- Koop een standaard omvormer (zijn er goede referenties, veilige waarden?)
- Koop het omleidingssysteem naar mijn warmwatertank. *

Ben ik goed?

* Over dit onderwerp heb ik een vraag: ik heb een HP / HC-abonnement, dus de ballon werkt 's nachts. Het meeste warme water wordt 's avonds gebruikt. Dus heeft het zin om het water overdag via de panelen te verwarmen? (omdat koud water voornamelijk 's avonds aankomt en' s nachts warm).

Ik ben in Ile de France, mijn dak is gericht oostwaarts (5 ° zuid zullen we zeggen) en daarom het andere deel op het westen (5 ° noord dus) met een helling van 35 °. Niet ideaal, maar als we naar de oriëntatie- / kanteltafels kijken, is het nog steeds acceptabel.

Bedankt voor je lichten!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bricolo07 en 203 gasten