Onafhankelijk zwembad, pomp-UV-panelen

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
tample
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 03/06/19, 22:44
x 1

Onafhankelijk zwembad, pomp-UV-panelen




par tample » 03/06/19, 23:34

Bonjour à tous

Voor een zwembad 20 m3 zal ik een pomp (55W, 12V) en een UV-lamp (- 18 V / 220 / 240 Hz 50W, Voltage 60) te installeren.
Ik ben op zoek naar eenvoud en wil zo min mogelijk versnelling gebruiken, dus geen batterij. Het doel is dat de pomp een laag debiet heeft als het bewolkt is en het maximale debiet (6M3 / H) als het zonnig is.

Voor de UV-lamp stel ik me voor dat het is of het is uitgeschakeld heeft geen halfbedrijf?
Om de pomp niet te grillen, moet het vermogen 1,5 maal 55W niet overschrijden?
Hoe de twee apparaten te koppelen om tegelijkertijd te werken?
Wanneer de spanning te laag is om de pomp te laten draaien of de geproduceerde energie gaat? Is er een risico op oververhitting?

Denkt u dat een dergelijke installatie voor een verminderde behoefte ecologisch is?

Om de werking van de apparatuur overdag maximaal te regelen, moet ik de helling van de panelen verminderen, 30 graden
is het een goede neiging? Hoe definieer ik de helling waarmee ik een werkdag zo lang mogelijk in de zomer kan hebben?

Op de pomp zal de lamp parallel worden aangesloten?

Bedankt voor je lichten Ik ben een beginner in elektriciteit : Idee:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Stand-alone zwembad, pomp-UV-panelen




par Christophe » 05/06/19, 22:43

Goed goed ... dus om dingen een beetje op te helderen:

a) U kunt geen 12V-pomp en een 220V-lamp op hetzelfde circuit aansluiten, u hebt 2 of dezelfde voltages nodig ...

b) Ik betwijfel of een pomp van 55 W 6 m3 / h ... gebruikt om ook niet te filteren?

c) Welke zonne-energie heb je? of wat is uw budget?

d) Er is nooit teveel energie in een goed ontworpen installatie (we zullen u helpen)
0 x
tample
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 03/06/19, 22:44
x 1

Re: Stand-alone zwembad, pomp-UV-panelen




par tample » 05/06/19, 23:23

Dag
Bedankt voor deze terugkeer,

a) Ok Ik heb er niet over nagedacht, maar nu lijkt het voor de hand te liggen, dus als ik een UV-lamp 12 tegen de pomp vind en de UV-lamp tegelijkertijd werkt, ook al verbruiken ze twee verschillende vermogens?

b) Oase Aquamax eco premium 6000 (ik weet niet of we merken kunnen noemen), ja om ook te filteren.

c) Ik heb geen tekenen voor het moment, er is geen boom in de buurt en ik ben in Corrèze. Budget buiten de pomp is lamp lager dan 500euro ...!?

d) Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Stand-alone zwembad, pomp-UV-panelen




par Christophe » 06/06/19, 23:46

a) ja als uw zonne-energie voldoende is om de 2 (cumulatieve stroom) van stroom te voorzien als deze lager is, werkt geen van de 2 correct ... en kan deze zelfs beschadigen ...

b) Ik wist het niet, maar het is een ondergedompelde vijverpomp
https://www.oase-livingwater.com/fr_FR/ ... 70566.html

dit gaat alleen op naar 3,7 m..een zwembad wordt gefilterd met een zandfilter ... wat vaak het verlies van de 10 m overschrijdt ...

c) Voor minder dan 500-euro's vindt u een mooi 300W-paneel met een regelaar

Voor mij vereist uw project een kleine batterijverordening (50 €) die alle elementen zal beschermen
0 x
tample
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 03/06/19, 22:44
x 1

Re: Stand-alone zwembad, pomp-UV-panelen




par tample » 07/06/19, 11:31

Hallo,

Ik zal voor de drukverliezen zorgen omdat de pijpen 40mm zijn en er is zeer weinig lengte, het filter en een bacteriefilter zo weinig verlies.

Hoe hebt u 300 W-panelen ingesteld voor het 73W-apparaat?

De batterij zal de elementen beschermen door te veel herhaling aan en uit te voorkomen en de regelaar zal ze beschermen door te lage of te hoge stroom te voorkomen als ik het goed begrijp?

Heeft u een idee van het aantal jaren dat de benodigde hoeveelheid energie nodig is om de hoeveelheid energie te besparen die gelijk is aan de energie die nodig is om het betreffende zonnestelsel te produceren ???

Hartelijk dank voor uw hulp, dit advies zal me zeker dienen voor andere projecten.

Quentin
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Stand-alone zwembad, pomp-UV-panelen




par Christophe » 07/06/19, 12:55

Tample schreef:Hoe hebt u 300 W-panelen ingesteld voor het 73W-apparaat?


In vergelijking met uw budget 500 € om te beginnen! : Cheesy:

Een 300W panel zal 300W produceren tijdens 1 of 2h (zomer in ideale omstandigheden) als u 7 of 8h pompen dagelijks op 73W moet grotendeels oversized zonne-energie wilt ... als je altijd kunt gebruiken eventuele overschot voor iets anders!

Tample schreef:De batterij zal de elementen beschermen door te veel herhaling aan en uit te voorkomen en de regelaar zal ze beschermen door te lage of te hoge stroom te voorkomen als ik het goed begrijp?


Ja en maak het gebruik van zonne-energie ook soepel en plaats bijvoorbeeld een timer ... hier pkoi is er een groter paneel nodig dan het nominale vermogen.

Tample schreef:Heeft u een idee van het aantal jaren dat de benodigde hoeveelheid energie nodig is om de hoeveelheid energie te besparen die gelijk is aan de energie die nodig is om het betreffende zonnestelsel te produceren ???


De energie-ROI van een zonne-installatie is van 2 tot 3 jaar in ideale omstandigheden.

Maar waarom deze vraag?

99% van de in de wereld gemaakte objecten heeft geen energie-ROI ... uw zwembad, uw pomp, uw UV-lamp (maar ook uw auto, uw tv, uw telefoon, uw computer ... enz. Enz.) zal NOOIT hun grijze energie wissen ... integendeel: ze blijven consumeren! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Stand-alone zwembad, pomp-UV-panelen




par bleusideral » 07/06/19, 18:58

Goede avond!
Ik pleiten voor minder dan 500 roro, een zonnebatterij-80 100 gel Ah, panel (s) Solar (en) 160 200 monokristallijn W, een regelaar (PWM voldoende)
Een paar uur volle zon zal voldoende zijn om naar mijn mening pomp en batterij te laden, en de uren tenzij de productie van de batterij de batterij is die zal compenseren : Idee:
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
tample
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 03/06/19, 22:44
x 1

Re: Stand-alone zwembad, pomp-UV-panelen




par tample » 07/06/19, 23:00

Uit nieuwsgierigheid ... Waarom ook deze vraag?
Natuurlijk


Bedankt voor de informatie;)

PS : Idee: : Om ideeën te geven, dient het zwembad ook als watervoorziening voor de tuin dankzij de oppervlakteafzuiging die zich aanpast aan belangrijke niveauverschillen
Ondergedompeld hout is een goede manier om vlakke wanden te hebben zonder beton te gebruiken
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Stand-alone zwembad, pomp-UV-panelen




par bleusideral » 08/06/19, 09:05

Hallo, watervoorziening voor de tuin? water wordt niet behandeld? alleen de UV van deze kracht, is dat genoeg?
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
tample
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 03/06/19, 22:44
x 1

Re: Stand-alone zwembad, pomp-UV-panelen




par tample » 08/06/19, 21:32

UV, verschillende planten en bacteriën filteren ja (20 eerste cm tenminste) maar er is alleen een 20-kubus.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 217-gasten