Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par phil59 » 29/07/22, 22:40

De virtuele batterij, ik vraag me af of er ergens een is in feite...

We kopen een klein beetje van het sap voor je, en we verkopen het voor weinig geld, dat is alles.

Natuurlijk gaat er niets boven een batterij in huis, maar de nieuwprijs is een beetje onbetaalbaar, tenzij, zoals MOIJE aan het begin zei, je gebruikte batterijen kunt krijgen, voor een goede prijs, en het is een jackpot!

Als we morgen het sap hebben van 25 cts per kWh, en de prijs van de batterijen blijft stabiel, dan, daar, ja, we moeten het doen....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9831
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par sicetaitsimple » 29/07/22, 23:07

phil59 schreef:De virtuele batterij, ik vraag me af of er ergens een is in feite...
.


Ja, ja, die zijn er! Maar daar kreeg ik gisteravond al een "provocatie"-waarschuwing over, ik laat het aan jou over!
0 x
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 182
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 12

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par rpsantina » 30/07/22, 08:24

phil59 schreef:De virtuele batterij, ik vraag me af of er ergens een is in feite...

We kopen een klein beetje van het sap voor je, en we verkopen het voor weinig geld, dat is alles.

Natuurlijk gaat er niets boven een batterij in huis, maar de nieuwprijs is een beetje onbetaalbaar, tenzij, zoals MOIJE aan het begin zei, je gebruikte batterijen kunt krijgen, voor een goede prijs, en het is een jackpot!

Als we morgen het sap hebben van 25 cts per kWh, en de prijs van de batterijen blijft stabiel, dan, daar, ja, we moeten het doen....

Hallo,

Als het gebaseerd is op elektrische handel, dan weet ik zeker dat dat niet zo is.

Goede dag.
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)
i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd
ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par izentrop » 30/07/22, 14:45

phil59 schreef:De virtuele batterij, ik vraag me af of er ergens een is in feite...
We kopen een klein beetje van het sap voor je, en we verkopen het voor weinig geld, dat is alles.
Daarvoor moet je geabonneerd zijn op de wederverkoop, dus ga via een RGE-installateur...

In zelfbouw is de batterij het eenvoudigst en meest winstgevend, vooral omdat grote verbruikers zoals wasmachines, ze laten draaien als de zon er is, alleen de koelkast, vriezer en mogelijk de doos overblijven, dus geen grote, zoals 2.4 kWh zou voldoende moeten zijn.
Ik denk aan lithiumbatterijen zoals 2.4 kWh - US2000C - Pylontech die een levensduur hebben van 6000 cycli met een DoD van 90%., terwijl de beste AGM-batterijen: 600 cycli bij 50% ontlading, d.w.z. minstens 10 keer meer voor een prijs niet 10 keer meer.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9831
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par sicetaitsimple » 30/07/22, 16:18

izentrop schreef:Daarvoor moet je geabonneerd zijn op de wederverkoop, dus ga via een RGE-installateur...

Is het niet mogelijk om een ​​installatie te laten certificeren zonder tussenkomst van een RGE installateur?
Ik heb het natuurlijk niet over een installatie die lukraak wordt gemaakt door het geluk van een fantasierijke klusjesman, die ook heel goed kan werken.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par phil59 » 30/07/22, 17:37

Wederverkoop, geen virtuele batterij mogelijk, akkoord.

Momenteel ben ik van mening dat het niet meer mogelijk is om een ​​installatie te laten certificeren, indien niet gepasseerd door een gecertificeerde man...

Daarom zijn voor het bestuderen van een installatie ENEDIS-metingen nodig...

Om een ​​studie te maken van een fotovoltaïsch schaduwhuis van 3-4000m2, op het werk, hebben we de verbruikscurves verstrekt ...

Een installatie van slechts 1 of 2 panelen, het kan al heel interessant zijn....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par izentrop » 30/07/22, 20:25

sicetaitsimple schreef:
izentrop schreef:Daarvoor moet je geabonneerd zijn op de wederverkoop, dus ga via een RGE-installateur...
Is het niet mogelijk om een ​​installatie te laten certificeren zonder tussenkomst van een RGE installateur?
Daar zou je nog steeds een professional voor moeten betalen, ik zie het punt niet in https://terresolaire.com/Blog/aide-phot ... sommation/
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9831
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par sicetaitsimple » 30/07/22, 20:43

izentrop schreef:Daar zou je nog steeds een professional voor moeten betalen, ik zie het punt niet in https://terresolaire.com/Blog/aide-phot ... sommation/

Ik ook niet, maar ik zie in jouw link niet de verplichting om via een professional te gaan om het Consuel-certificaat te verkrijgen.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par phil59 » 31/07/22, 12:26

SC-144A_3 advies.pdf
(97.09 KB) Downloaded keer 426


Aanbevolen installatie zonder batterij.


https://www.consuel.com/dossiers-techniques/
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par izentrop » 02/08/22, 01:36

sicetaitsimple schreef: Ik zie in uw verband niet de verplichting om door een professional te gaan om het Consuel-certificaat te verkrijgen.
De vraag is opgelost
Bij eigen consumptie zonder injectie is het niet verplicht een beroep te doen op de diensten van CONSUEL.
https://www.civisol.fr/panneaux_solaire ... voltaiques.
Als ik het goed begrepen heb, hoef je alleen maar Enedis op de hoogte te stellen en een maand voor de installatie aangifte te doen bij het gemeentehuis voor plaatsing op een hoogte van meer dan 1.80 m https://www.civisol.fr/panneaux_solaire ... voltaiques

En geen belasting sinds geen wederverkoop https://mypower.engie.fr/energie-solair ... aique.html
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 187-gasten