Tours aérogénératrices vortex Synthesis

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Windtorens met vortex-effect: synthese




par sen-no-sen » 11/12/17, 22:29

0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Windtorens met vortex-effect: synthese




par Christophe » 12/12/17, 00:01

We hebben hier een vrij uitgebreid onderwerp over het werk van Nazare: zonne-fotovoltaïsche/tower-aero-solaire-centrale-aerothermique-par-edgar-nazare-t7015.html

Het vortex- en venturi-effect zal de efficiëntie verbeteren, maar de kosten zijn zeker belangrijker dan een rechte schoorsteen... vooral vanwege de turbines die "in hoogte" moeten zijn...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Windtorens met vortex-effect: synthese




par Christophe » 08/12/22, 17:48

ZEG VOUAR ???

Zou het niet de hoogste tijd worden om enkele miljarden euro's aan superwinsten uit de MWh (elektriciteit en gas) die sinds de energiecrisis zijn (en zullen) worden geoogst, in dit soort duurzame projecten te stoppen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Re: Windtorens met vortex-effect: synthese




par Remundo » 08/12/22, 19:14

ah het goede oude onderwerp van het ontwerp... : Roll:

Ik heb nooit geweten of het echt standhield.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Windtorens met vortex-effect: synthese




par Christophe » 08/12/22, 19:19

Ik verzeker je, het houdt stand als het vangoppervlak voldoende is: zo werken windturbines (minder goed in termen van algehele efficiëntie)... toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Windtorens met vortex-effect: synthese




par Exnihiloest » 08/12/22, 19:48

Christophe schreef:ZEG VOUAR ???
Zou het niet de hoogste tijd worden om enkele miljarden euro's aan superwinsten uit de MWh (elektriciteit en gas) die sinds de energiecrisis zijn (en zullen) worden geoogst, in dit soort duurzame projecten te stoppen?


Verloedering van landschappen, oppervlakte per MW veel groter dan kerncentrales, onregelmatige productie, onbetrouwbaarheid, meer wanbeheer. De duiven hebben nog niet begrepen waar het geld vandaan komt dat dit soort nutteloosheid financiert, of ze zijn masochistisch.

Op Wikipedia las ik:
"De eerste operationele zonnetoren is die van Manzanares (Spaanse stad). [...] Destijds waren de kosten per kilowattuur van de centrale vijf keer hoger dan die van conventionele thermische centrales." Uiteindelijk werd ze verbrijzeld door een storm.
"Gebouwd in Mongolië, nabij Jinshawan, is in december 200 een elektriciteitscentrale van 20107 kW in gebruik genomen208. [...] De centrale kost XNUMX miljoen dollar. Volgens Patrick Cottam en Rudolf Bergermann die de locatie bezochten, is de centrale echter nooit operationeel vanwege fabricagefouten". Of gebreken in principe!

Je zult niets interessants vinden door langs duurzame projecten te speuren. Als er wonderoplossingen waren geweest, zou het bekend zijn. Ben je geen ingenieur? Vind waardevolle nieuwe ideeën! : Idee:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Windtorens met vortex-effect: synthese




par Christophe » 08/12/22, 19:52

Pov-type ... er zijn talloze goede ideeën, maar er zijn miljarden lobby's tegenover!

CO2 zal nog veel meer landschappen ontsieren!!
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Windtorens met vortex-effect: synthese




par sicetaitsimple » 08/12/22, 20:23

Exnihiloest schreef:Je zult niets interessants vinden door langs duurzame projecten te speuren.


Helemaal mee eens, bovendien om te zeggen dat we miljarden superwinsten (omdat het "superwinsten" zouden zijn) in onzin gaan steken, lijkt me bijzonder belachelijk.
Dus de Fransen zijn zeker idioten .... Maar is er in de wereld een significant voorbeeld van deze trucs?
Zelfs de Chinezen, die echt alles proberen, kunnen er geen laten zien?

In 20 of 30 jaar hebben wind en PV fenomenale vooruitgang geboekt op het gebied van prestaties en kosten, waarbij de rest van de alternatieve technologieën voor duurzame opwekking achter zich zijn gelaten. Die ook vaak zeer beperkt zijn in prestaties, zelfs theoretisch.

Wat betreft de eetlust van de bevolking om dit type toren naast hun huizen te hebben, met het immense geneutraliseerde oppervlak, heb ik enige twijfels.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Windtorens met vortex-effect: synthese




par Exnihiloest » 08/12/22, 20:43

Christophe schreef:Pov-type ... er zijn talloze goede ideeën, maar er zijn miljarden lobby's tegenover!

Het soort stomme gedachten, meer samenzwering.
Als je bedenkt hoeveel geld er te verdienen valt met een goed idee, zouden we ze, als die er al waren, onmiddellijk werkelijkheid zien worden. Goede ideeën zijn er niet, want de oplossing is simpelweg niet eenvoudig. We wachten op je (nee, ik maak een grapje).

CO2 zal nog veel meer landschappen ontsieren!!

En een voorspelling in Nostradamus-stijl. Probeer je wel eens constructief te zijn? Van mijn kant heb ik de truc voor schone en goedkope energie niet gevonden, maar ik heb het tenminste geprobeerd, ik ging terug naar de natuurkunde en ik heb mijn kleine "lab". Buiten dat je overal over klaagt en laat zien dat je qua energie het kaf niet van het koren kunt onderscheiden, is het niet helemaal duidelijk waar je voor gebruikt wordt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Windtorens met vortex-effect: synthese




par Exnihiloest » 08/12/22, 21:16

sicetaitsimple schreef:...
Helemaal mee eens, bovendien om te zeggen dat we miljarden superwinsten (omdat het "superwinsten" zouden zijn) in onzin gaan steken, lijkt me bijzonder belachelijk.

Dit is wat ze deden in Mongolië: 208 miljoen dollar voor... 200 KW! : Lol:

Als we de kosten van de Mongoolse toren met 19000 vermenigvuldigen om de prijs in deze techno te bereiken van een energie van 3 MW gelijk aan die van de Flamanville EPR, en ervan uitgaande dat de torens continu op dit vermogen produceren, wat zeker niet het geval is, is het afhankelijk van de tijd, zou het neerkomen op betalen 3952 miljard ! Zelfs als Flamanville de 30 miljard zou overschrijden, wat onwaarschijnlijk is, zouden we nog steeds meer dan 100 keer een winnaar zijn in vergelijking met torentechnologieën!

3952 miljard, dit zijn de kosten die Christophe zou vragen om Flamanville te vervangen. En dezelfde incompetente milieuactivisten die willen dat we dit soort trucs bouwen (goochelarij) zijn de eersten die de kosten van de EPR oplopen, die nog steeds laat is in Flamanville. : Roll:
0 x

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten